spanningsverlies bij starten

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Hhill
Posts: 13
Joined: Sat Jul 30, 2011 8:07 pm

spanningsverlies bij starten

Post by Hhill »

Lotgenoten,

Heb zelf een Chevy Impala uit 1968. Na het vervangen van het stuurwiel (inclusief fijn claxonsysteem) zijn de problemen begonnen.
Info: Nieuwe acccu 70Ah, nieuwe regelaar, nieuw claxonrelais gemonteerd.
Bij starten zelfstandig niet aan de praat krijgen, startkabels erop en keurig lopen, laadt netjes 14,4 Volt, rijden geen problemen, alle gebruikers aan, geen problemen.
Zet ik de auto af en wil ik hem weer starten (op eigen kracht) pats, alles weg, heel flauwe binnenverlichting.
Met starthulp loopt ie verder wel.
Heeft 1 van jullie een idee, want ik ben uitgeprakiseerd.
Alvast bedankt.
gr.
Paul
orange blazer k5
Posts: 321
Joined: Fri Sep 15, 2006 6:42 pm

Re: spanningsverlies bij starten

Post by orange blazer k5 »

hoeveel zakt je voltage in bij het starten ?? lager als 9.5 volt ? en wat doet je verlichting bij het starten dan?
mat350
Posts: 501
Joined: Wed Oct 06, 2004 6:22 pm

Re: spanningsverlies bij starten

Post by mat350 »

misschien slechte massa?
Wheel
Posts: 881
Joined: Tue Jul 19, 2011 1:29 pm

Re: spanningsverlies bij starten

Post by Wheel »

Ik had hetzelfde probleem met de mercury.. ik heb de accu achter in de bak gemonteerd en een dikke kabel naar voren gelegd en hier via een ALUMINIUM blok doorverbonden naar het start relais. (ik wilde onder de kap ook een overstart mogelijkheid hebben)
ik had de kabels vertind. Om lang verhaal kort te maken. de combinatie koper,alu en tin zorgde ervoor dat het spanningsveld ïnstortte bij belasting. Nadat ik Alu blok eruit haalde en verving door een silent blok om door te verbinden was probleem opgelost. ik weet niet of jouw bedrading orgineel is of dat er wat veranderingen in zitten. ik heb ook weken gezocht naar de oplossing omdat in ruste de spanning overal normaal was.. Misschien eens doormeten terwijl je start...

my 2 cents.
Wheel
Posts: 881
Joined: Tue Jul 19, 2011 1:29 pm

Re: spanningsverlies bij starten

Post by Wheel »

Ik zou in jouw geval het probleem zoeken in stuur of stuurkolom.. kortsluiting of zo door vervanging stuur en claxon knop.. misschien iets misgegaan met je contactslot.. Ik zou daar beginnen.
M@ikel
Posts: 4293
Joined: Sat Jul 29, 2006 11:53 am

Re: spanningsverlies bij starten

Post by M@ikel »

brekende verbinding.

controleer je polen en massa aansluitingen of ze allemaal wel vast zitten
inderdaad zijn vertinde contacten ook verdacht, maar ik zou de 'hoofdkabels' dus plus naar startmotor of -relais en massa maar eens goed checken.

M@ik
Post Reply