Cadillac motor code
-
- Posts: 57
- Joined: Sun May 29, 2011 11:39 pm
Cadillac motor code
Hallo, ik heb een Fleetwood 75 uit 1970.
hier zou in theorie een 7,7L motor in moeten zitten maar ik heb hier grote bedenkingen bij omdat er volgens spec. een 370 pk uit zou moeten komen...nooit 1 keer dat hij dit nu heeft.
Ik heb op motorcode lopen rondsnuffelen maar dan kom ik uit op een chevy forum waaruit blijkt dat het nummer wat ik heb overeen komt met een oldmobile motor van 1977-1980.... (schijnen nog slechte motoren te zijn ook...)
De motorcode is 5577523B iemand die hier iets over weet/info over heeft??
hier zou in theorie een 7,7L motor in moeten zitten maar ik heb hier grote bedenkingen bij omdat er volgens spec. een 370 pk uit zou moeten komen...nooit 1 keer dat hij dit nu heeft.
Ik heb op motorcode lopen rondsnuffelen maar dan kom ik uit op een chevy forum waaruit blijkt dat het nummer wat ik heb overeen komt met een oldmobile motor van 1977-1980.... (schijnen nog slechte motoren te zijn ook...)
De motorcode is 5577523B iemand die hier iets over weet/info over heeft??
Re: Cadillac motor code
Hier staat ie wel tussen als Olds 350 76-80 blok
PDF
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Cadillac motor code
370 PK...dat zijn de oude waarden.fleetwood74 wrote:Hallo, ik heb een Fleetwood 75 uit 1970.
hier zou in theorie een 7,7L motor in moeten zitten maar ik heb hier grote bedenkingen bij omdat er volgens spec. een 370 pk uit zou moeten komen...nooit 1 keer dat hij dit nu heeft.
Dit staat gelijk aan zo'n 250 "hedendaagse" (vanaf 1972) PK-tjes.
Beetje slijtage, slechte afstelling, LPG armpje, aandrijflijn die niet helemaal meer fris is: 180 PK op je achterwiel(en?)
-
- Posts: 466
- Joined: Sun Jun 19, 2011 12:46 pm
Re: Cadillac motor code
Heb dit voor je gevonden.
Misschien heb je er wat aan?
Yes, it will be a 77-80 Olds 350 block. This be one of the blocks that use windowed main caps and not as strong as earlier main caps. Some will disagree, but it only seems to reason to me when you take metal out of the main cap it can't possibly be as strong. It all you are using is a mild cam and 4bbl, you should be OK to use it though. Head choice would probably be to find some 5, 6, 7 or 7a heads. You can probably count the 5's out. If you find them, they won't be cheap. If you know anything about porting heads, you can probably get by with those smogger heads too. Open them up a bit, remove the smog bump if you want. But the 5, 6, 7 or 7a will net a better compression ratio.
When you say rebuild, do you mean new rings and bearings, or bore, hone and new pistons? If it were me, and spending all the money for machine work and a kit, I'd look around for a 76 or Older 350 block. You might be able to pick one up for $100 or so needing a rebuild and get away from those windowed mains. You could always buy new main caps too but they aren't cheap, then you'd have to have the block line bored which is also not cheap. You'd be ahead of the game by finding someone with a 76 or older 350 in their way.
Misschien heb je er wat aan?
Yes, it will be a 77-80 Olds 350 block. This be one of the blocks that use windowed main caps and not as strong as earlier main caps. Some will disagree, but it only seems to reason to me when you take metal out of the main cap it can't possibly be as strong. It all you are using is a mild cam and 4bbl, you should be OK to use it though. Head choice would probably be to find some 5, 6, 7 or 7a heads. You can probably count the 5's out. If you find them, they won't be cheap. If you know anything about porting heads, you can probably get by with those smogger heads too. Open them up a bit, remove the smog bump if you want. But the 5, 6, 7 or 7a will net a better compression ratio.
When you say rebuild, do you mean new rings and bearings, or bore, hone and new pistons? If it were me, and spending all the money for machine work and a kit, I'd look around for a 76 or Older 350 block. You might be able to pick one up for $100 or so needing a rebuild and get away from those windowed mains. You could always buy new main caps too but they aren't cheap, then you'd have to have the block line bored which is also not cheap. You'd be ahead of the game by finding someone with a 76 or older 350 in their way.
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Cadillac motor code
fleetwood74 wrote:Fleetwood 75 uit 1970.
hier zou in theorie een 472 motor in moeten zitten
Eenvoudig te controleren: Waar zit de ontsteking ?fleetwood74 wrote:waaruit blijkt dat het nummer wat ik heb overeen komt met een Oldsmobile motor van 1977-1980
Re: Cadillac motor code
8) je ziet toch wel het verschil tussen een 472 cu van een cadillac en een 350 olds?
dit is een 472 uit m'n coupe deville,
dit is een 472 uit m'n coupe deville,
-
- Posts: 57
- Joined: Sun May 29, 2011 11:39 pm
Re: Cadillac motor code
Ik zal vanavond ff een foto toevoegen.
Nee ik kan dat verschil niet zien zoveel ervaring heb ik nog niet met de classics .
Bedankt voor de feedback vanavond komt de foto..
Nee ik kan dat verschil niet zien zoveel ervaring heb ik nog niet met de classics .
Bedankt voor de feedback vanavond komt de foto..
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Cadillac motor code
Je kunt toch wel zien waar de ontsteking zit, voor- of achterop het blok ?
-
- Posts: 57
- Joined: Sun May 29, 2011 11:39 pm
Re: Cadillac motor code
Ja de ontsteking zit achterop tegen het schutbord..
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Cadillac motor code
Dan is het dus geen Cadillac blokje.
In combinatie met dat eerder gevonden nummer, lijkt het nu wel heel erg aannemelijk dat het een 350 Olds is.
Zit er een afzonderlijke vulpijp voor de motorolie aan de passagierskant-voorzijde blok ?
In combinatie met dat eerder gevonden nummer, lijkt het nu wel heel erg aannemelijk dat het een 350 Olds is.
Zit er een afzonderlijke vulpijp voor de motorolie aan de passagierskant-voorzijde blok ?
-
- Posts: 466
- Joined: Sun Jun 19, 2011 12:46 pm
Re: Cadillac motor code
Ook te zien aan je kleppendeksels deze zijn korter dan die van een 472.boyanka wrote:8) je ziet toch wel het verschil tussen een 472 cu van een cadillac en een 350 olds?
dit is een 472 uit m'n coupe deville,
-
- Posts: 57
- Joined: Sun May 29, 2011 11:39 pm
Re: Cadillac motor code
Ja die vulpijp zit daar inderdaad..
Dat is mooi klote.. Kijken of ik een ander blokje vinden kan en anders gaat hij weer in de verkoop .
Bedankt voor de hulp.
Groet chris
Dat is mooi klote.. Kijken of ik een ander blokje vinden kan en anders gaat hij weer in de verkoop .
Bedankt voor de hulp.
Groet chris