Ford TD vraagje Update

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Ford TD vraagje Update

Post by Chief big ol'Cadillac »

Kameraad van mij wil een Ford F-250 komen met een Turbo Diesel, jaar of 6 oud. Hij heeft bij een gekeken waarvan de Turbo kapot is en de garage zegt dat ie daardoor niet boven de 2000 toeren moet komen anders wordt ie oververhit en gooit ie zijn koelwater eruit. Volgens mij halen ze wat door elkaar maar Diesel is mijn sterkste kant niet... wie heeft wat ideeën of zo'n Ford te koop?
Last edited by Chief big ol'Cadillac on Thu Jul 07, 2011 9:56 am, edited 1 time in total.
gert
Posts: 3764
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Ford TD vraagje

Post by gert »

lulkoek!
ford diesels zijn onverwoestbaar bij normaal gebruik, dus eerst temeraturen vooradat je gaat trappen.
Dennis Bos
Posts: 70
Joined: Wed Feb 04, 2004 7:38 pm

Re: Ford TD vraagje

Post by Dennis Bos »

gert wrote:lulkoek!
ford diesels zijn onverwoestbaar bij normaal gebruik, dus eerst temeraturen vooradat je gaat trappen.
Dat is volgens mij niet helemaal waar. De 6.0 liter Powerstroke heeft de reputatie van Ford geen goed gedaan. Met de nieuwste generatie zelf ontwikkelde diesels zijn ze geloof ik wel weer op de goede weg.
fleetwood74
Posts: 57
Joined: Sun May 29, 2011 11:39 pm

Re: Ford TD vraagje

Post by fleetwood74 »

Hij heeft bij een gekeken waarvan de Turbo kapot is en de garage zegt dat ie daardoor niet boven de 2000 toeren moet komen anders wordt ie oververhit en gooit ie zijn koelwater eruit. :lol:
Kapotte turbo is sowieso staan laten niet meer mee rijden tenzij je zin hebt in zware motorschade.
Maar als de prijs goed is ben je meestal met een nieuw turbo'tje wel klaar en de boel goed schoonmaken..
Maar ik zou sowieso geen auto kopen bij een garage die je iets als dit Hij heeft bij een gekeken waarvan de Turbo kapot is en de garage zegt dat ie daardoor niet boven de 2000 toeren moet komen anders wordt ie oververhit en gooit ie zijn koelwater eruit. wil wijs maken...
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: Ford TD vraagje

Post by Chief big ol'Cadillac »

Hij vertrouwde het ook niet en heeft 'm niet gekocht.
Hij zoekt nu een andere, 4 deurs F-250 Diesel (TD) automaat etc korte bak, met inruil/verkoop van zijn Grand Cherokee...
Jeep is van 2000, Ford moet nieuwer zijn... zijn feesie.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Ford TD vraagje

Post by Pavement Pounder »

Waarom Furd ?
Met Chevy en z'n Duramax is niks mis.
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: Ford TD vraagje

Post by Chief big ol'Cadillac »

Weet ik maar hij vind de Avalanche bijvoorbeeld niet mooi en de Dodge neus vindtie ook niet mooi.... alsof hij die ziet als hij ermee rond rijdt... :roll:
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: Ford TD vraagje Update

Post by Chief big ol'Cadillac »

Een andere is bekeken, ziet er netjes uit maar heeft ook een probleem, er zou door een slechte pakking koelwater lekken in een buis van de EGR waardoor er druk op het koelsysteem staat en waardoor er witte rook uit de uitlaat komt. Inderdaad bij koude motor hangt er een aardig mistig gordijn achter de wagen maar als hij warm is is dat weg maar er staat wel druk op het expansievaatje. Vóór de proefrit werd ook eerst een liter of 8 toegevoegd.
Graag wat mogelijke info of het dat inderdaad kan zijn en of het zo'n moeilijke ingreep is waarom ze dat dan niet effe maken om de wagen beter verkoopbaar te kunnen maken...

O ja, @ Pavement Pounder, Duramax is ook okee bevonden maar geen te koop gevonden < 20K
Dennis Bos
Posts: 70
Joined: Wed Feb 04, 2004 7:38 pm

Re: Ford TD vraagje Update

Post by Dennis Bos »

Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: Ford TD vraagje Update

Post by Chief big ol'Cadillac »

ja, dat zou wel een goeie oplossing zijn, als het dat was. Ik kreeg een mailtje van iemand die de betreffende auto al eerder beter bekeken heeft en die kwam tot de conclusie dat er minimaal een gescheurde kop op zat dus ook deze Ford laten we maar staan.... :(

Misschien een optie om zijn Grand Cherokee op G3 te leggen en die Fords te vergeten want zijn Jeep is in nieuw staat....
Post Reply