achteras 3e generatie Camaro

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
capt hank
Posts: 97
Joined: Fri Jul 18, 2008 5:13 pm

achteras 3e generatie Camaro

Post by capt hank »

Mijn achteras uit een 3e generatie heeft schijfremmen met geintregeerde handrem.Nu heb ik de klauwen laten reviseren nou krijg ik ze niet meer afgesteld.Het schijnt dat ze door het gebruik van de handrem gesteld worden.Maar op een of andere manier werkt het niet.
Wie weet hoe deze precies gesteld worden?
arthur
Posts: 1627
Joined: Sun Jun 03, 2007 8:58 am

Re: achteras 3e generatie Camaro

Post by arthur »

klopt niet volgens mij.

als je je rem intrapt grijpen je remblokken aan, en bij het loslaten van de rem, gaan de remblokken een fractie terug.


als je je handrem aantrekt, duw je de remblokken ook aan, maar niet via olie druk.

ontlucht?

valt verder weinig af te stellen, alleen je handrem kable is af te stellen, maar dat heeft geen ruk te maken met de remmen zelf
Wimmel
Posts: 467
Joined: Fri May 26, 2006 10:37 pm

Re: achteras 3e generatie Camaro

Post by Wimmel »

Hij bedoelde dat trommel remmen zich zelf stellen bij de camaro...

Handrem zul je toch echt met de kabel moeten stellen, zit niet voor niks een stelschroef op onder het midden van de camaro...
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: achteras 3e generatie Camaro

Post by Pavement Pounder »

Wat Wimmel zegt.
capt hank
Posts: 97
Joined: Fri Jul 18, 2008 5:13 pm

Re: achteras 3e generatie Camaro

Post by capt hank »

Ontlucht heb ik niet een keer maar wel 10 keer geen resultaat.De handrem gaat zeker met een kabel maar drukt de remblokken gewoon op de schijf.In de klauw zit iets als een ratel als de speling te groot is stelt hij zich.De blokken gaan gewoon te ver terug na het remmen.
Ik hoop dat hier iemand zit die de zelfde remklauwen heeft en dit probleem misschien ook heeft gehad.Na twee keer pompen vollop druk pedaal in houden druk blijft pedaal los laten daarna weer geen druk.Blokken gaan te ver terug????????
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: achteras 3e generatie Camaro

Post by Corp »

Gietijzeren of aluminium pbr klauwen?

Zit 1 klauw voor de as en 1 achter? dan heb je gietijzer spul van delco moraine. Bekend probleem dat de handrem zich niet meer zelf stelt. Er is wel een methode om het met de hand te doen, daarvoor moet je de linkage met dat blok van gelaste plaatjes (contra gewicht tegen stuiteren) eraf halen en met een sleutelthe de as van het stelmechaniek zelf de verkeerde kant op draaien om meer stelling te krijgen en dan weer zo uitlijnen dat het armpje met gewicht eraan er weer op kan, een kwestie van proberen en moeilijk uit te leggen zo. Er is een recall kit voor die dingen maar die is ook niet zalig makend.
Wimmel
Posts: 467
Joined: Fri May 26, 2006 10:37 pm

Re: achteras 3e generatie Camaro

Post by Wimmel »

Bij een trommel draait die automatisch strakker naar aantal keren remmen.

Als jou schijven het zelfde mechanisme heeft en het werkt niet, dan gewoon manueel even strakker draaien....
capt hank
Posts: 97
Joined: Fri Jul 18, 2008 5:13 pm

Re: achteras 3e generatie Camaro

Post by capt hank »

Yep Corp die wat jij zegt is het een klauw voor de as en een achter de as.Heb zelf al op internet gevonden dat hier meer problemen mee waren schijnen niet de beste te zijn.
Ik ga het zaterdag proberen zoals jij het zegt.Ik heb ze zelfs bij een remmen revisie bedrijf laten reviseren dus nu wil ik ze ook gebruiken.Ze zitten niet onder een Camaro maar een 1950 pick up.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: achteras 3e generatie Camaro

Post by Renev »

Wat Corp zegt, en als je het dan allemaal voor elkaar hebt en goed werkend dan gauw naar de APK want volgend jaar moet je het waarschijnlijk weer doen :D :D :)
capt hank
Posts: 97
Joined: Fri Jul 18, 2008 5:13 pm

Re: achteras 3e generatie Camaro

Post by capt hank »

APK :lol: AS zit onder een 1950 pick up dus nooit geen APK :D :D :D
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: achteras 3e generatie Camaro

Post by Renev »

Ohhhhh als je een automaat hebt zou ik de hele handrem laten vervallen :) :lol:
arthur
Posts: 1627
Joined: Sun Jun 03, 2007 8:58 am

Re: achteras 3e generatie Camaro

Post by arthur »

Renev wrote:Ohhhhh als je een automaat hebt zou ik de hele handrem laten vervallen :) :lol:

hoef jer voor de apk geen handrem te hebben als je een automaat hebt?
dat vroeg ik me pas nog af.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: achteras 3e generatie Camaro

Post by Pavement Pounder »

Zeker wel, alleen als je nooit meer naar de apk hoeft.....
Toch is het wel handig om er 1 te hebben al is het alleen maar als je ooit in de sneeuw/modder komt te staan.
capt hank
Posts: 97
Joined: Fri Jul 18, 2008 5:13 pm

Re: achteras 3e generatie Camaro

Post by capt hank »

Nog een keer handige harry,s bij deze remklauw heb je de handrem nodig om de remklauw te stellen.En dit werkt door een of ander euvel niet :x
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: achteras 3e generatie Camaro

Post by Renev »

Voor de gewone remwerking heb je het handrem gedeelte (stelmechanisme) niet nodig hoor dus als je dat laat vervallen dan ben je klaar.
Post Reply