TH350 Wil soms niet vooruit of achteruit

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Bassie
Posts: 1431
Joined: Mon Jul 04, 2005 11:33 pm

TH350 Wil soms niet vooruit of achteruit

Post by Bassie »

ff weer bak vraagje :D

een chevrolet blazer met (volgens mij) een th350 automaat,
weigert soms vooruit of achteruit te gaan, als ik hem dan in de 1 zet doet hij het meestal wel,
weet dat niet 100% zeker, aangezien het niet mijn eigen auto is....
maar dit is wat ik dus even heb waargenomen.

Automaat schakelt voor de rest gewoon goed, als hij eenmaal rijd, geen bonken met overschakel oid,

kickdown werkt normaal.

oliepeil lijkt goed, weet dat niet helemaal zeker omdat de peilstok om een of andere vage reden ingekort is, inclsief de buis waar hij inschuift,

peilstok en filter heb ik nieuw besteld,
wil dus ff nieuwe olie en filter er op doen, en dan weer proberen,

maar mischien dat er hier iemand bekend is met dit probleem???
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: TH350 Wil soms niet vooruit of achteruit

Post by Jeroen_Sp »

is het niet zo dat je even moet wachten en dat de bak dan wel inschakeld?
olle griese
Posts: 392
Joined: Sat Mar 13, 2010 5:31 pm

Re: TH350 Wil soms niet vooruit of achteruit

Post by olle griese »

Jeroen_Sp wrote:is het niet zo dat je even moet wachten en dat de bak dan wel inschakeld?
Als dat zo is word het tijd voor een nieuw filter en olie :)
69GTO-jr
Posts: 445
Joined: Mon Mar 21, 2005 10:10 pm

Re: TH350 Wil soms niet vooruit of achteruit

Post by 69GTO-jr »

Versleten eenrichtingskoppeling? deze dingen schijnen nogal gevoelig te zijn als je hem bijvoorbeeld (per ongeluk) met wat hogere toeren in "D" zet :P
dat was toen bij mij het geval, dat hij hem niet meer oppakte en alleen maar slipte.. toen hij hem eenmaal wel oppakte dan schakelde hij ook prima..
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: TH350 Wil soms niet vooruit of achteruit

Post by kn@pestaart »

Low rollerclutch... Als je 'm in 'D' zet, slipt ie, als je handmatig schakelt, pakt ie 'm wel. Van 1 naar 2 naar 'D'...
Maar als je 't 'soms' hebt, lijkt 't me niet 't geval.
Dan is je oliepeil misschien toch niet ok? Of je filter verstopt... ( hij zit achter de oliepan, dus echt verstopt zit ie niet :D )
Bassie
Posts: 1431
Joined: Mon Jul 04, 2005 11:33 pm

Re: TH350 Wil soms niet vooruit of achteruit

Post by Bassie »

nee het is niet dat je even moet wachten en hij dan inschakelt,


het is echt alsof hij in de vrij blijft, ook niet echt een idee dat hij slipt. Echt vrij


@ Kn@pestaart; ik me al dood zoeken naar dat ding :lol: :lol: :lol: :lol:
Caddy_v8
Posts: 2612
Joined: Tue Mar 20, 2007 4:13 pm

Re: TH350 Wil soms niet vooruit of achteruit

Post by Caddy_v8 »

Als de olie echt smerig is kun je hem beter niet vervangen, maar zeven en teruggieten! Ik weet niet of dit het geval is bij jou, maar als hij smerig is moet je deze zeker niet helemaal vervangen. Nieuwe olie weekt dan heel gauw vuildeeltjes los die vervolgens in je bak terecht komen en hem kunnen mollen. Been there, done that! Automaatbakkenreviseur zei dat ik de oude olie had moeten zeven en teruggieten ipv vervangen.
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: TH350 Wil soms niet vooruit of achteruit

Post by kn@pestaart »

Crap!!! Bij een filterwissel ververs je maar 4 liter olie. Dan blijft er dus nog 10 liter vuile olie in je bak achter!
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: TH350 Wil soms niet vooruit of achteruit

Post by Jeroen_Sp »

Bij een ford c6 kan je ook de koppelomvormer leeg laten lopen waar het meeste in zit!
Peter Pontiac
Posts: 1948
Joined: Wed Feb 04, 2004 1:17 am

Re: TH350 Wil soms niet vooruit of achteruit

Post by Peter Pontiac »

Caddy_v8 wrote:Als de olie echt smerig is kun je hem beter niet vervangen, maar zeven en teruggieten! Ik weet niet of dit het geval is bij jou, maar als hij smerig is moet je deze zeker niet helemaal vervangen. Nieuwe olie weekt dan heel gauw vuildeeltjes los die vervolgens in je bak terecht komen en hem kunnen mollen. Been there, done that! Automaatbakkenreviseur zei dat ik de oude olie had moeten zeven en teruggieten ipv vervangen.

Ben redelijk op de hoogte met automaatbakjes en wil weleens weten welk revisiebedrijf jou dit advies gegeven heeft :eek: :eek:
Bassie
Posts: 1431
Joined: Mon Jul 04, 2005 11:33 pm

Re: TH350 Wil soms niet vooruit of achteruit

Post by Bassie »

Caddy_v8 wrote:Als de olie echt smerig is kun je hem beter niet vervangen, maar zeven en teruggieten! Ik weet niet of dit het geval is bij jou, maar als hij smerig is moet je deze zeker niet helemaal vervangen. Nieuwe olie weekt dan heel gauw vuildeeltjes los die vervolgens in je bak terecht komen en hem kunnen mollen. Been there, done that! Automaatbakkenreviseur zei dat ik de oude olie had moeten zeven en teruggieten ipv vervangen.

denk dat daar wel een kern van waarheid inzit,

roeren in oude stront, gaat stinken :P

maar echt smerig is het niet
Post Reply