Brake lampje blijft branden...

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Robbie
Posts: 2184
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:19 pm

Brake lampje blijft branden...

Post by Robbie »

Van een `86 GMC Van blijft het lampje van "handrem/remvloeistofniveau" branden.
Remvloeistof is op niveau, remmen zijn helemaal nagekeken/vernieuwd, en goed.

Wat moet ik nu nog testen, waar kan de fout nu nog zitten ?

Kan de sensor op de remdrukverdeler stuk zijn ?
Zit er ergens een schakelaartje onder de handremhendel ?
Kan de draad naar de sensor stuk zijn ?

En, hoe te controleren ?

Anybody met ideeen ?
Frans455
Posts: 11812
Joined: Thu Apr 08, 2004 9:56 pm

Re: Brake lampje blijft branden...

Post by Frans455 »

Dat lampje is niet van het vloeistofniveau, maar duidt remdrukverschil aan.

Omdat je zegt dat je remmen vervangen zijn, zou het kunnen zijn dat er nog lucht in de leidingen zit, of je moet gewoon even de remtrommels achter stellen. Grote kans dat het probleem dan over is.
Robbie
Posts: 2184
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:19 pm

Re: Brake lampje blijft branden...

Post by Robbie »

Kijk, dat zou al mooi zijn Frans.
Schoenen moeten idd nog gesteld worden.

We hebben net wel het kabeltje losgenomen van de sensor. Als je dan het contact aanzet op de stand vóór het starten blijft het brakelight uit. Als je dan start gaat ie aan, totdat het contact weer naar de vorige stand terugveert, dan gaat ie uit.

Bij aangesloten kabeltje brand het lampje ook al op het contact vóór het starten. Als je dan gaat starten brand ie nog steeds, maar als het contact dan terugveert blijft ie dus branden, en dat is niet de bedoeling :?

Auto moet binnenkort naar de RDW, dus moet wel ff goed zijn....
enrique
Posts: 1102
Joined: Thu Feb 07, 2008 9:31 pm

Re: Brake lampje blijft branden...

Post by enrique »

Robbie wrote: Zit er ergens een schakelaartje onder de handremhendel ?
Anybody met ideeen ?
Yep,,druk met je voet het pedaal maar eens omhoog ;)
Waarschijnlijk moet je dan even je kabel stellen

Groeten
enrique
Posts: 1102
Joined: Thu Feb 07, 2008 9:31 pm

Re: Brake lampje blijft branden...

Post by enrique »

En?Ben je er al uit?

Groeten
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Brake lampje blijft branden...

Post by Corp »

de zgn bulb test die jij beschrijft in het verende gedeelte van het contact is juist zo, niets aan doen

Heb je na het ontluchten wel een keer heel hard op de rem getrapt om de verschilschakelaar te centreren??? Doe dat maar eens, als ie dan uit gaat en niet weer aan is het
goed, zo niet heb je toch echt remverschil op de circuits en is ie niet goed ontlucht of lek
Robbie
Posts: 2184
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:19 pm

Re: Brake lampje blijft branden...

Post by Robbie »

Bedankt voor de reply's, ff geen tijd gehad om verder te gaan en te reageren, sorry.

@ enrique : ik zal eens ff kijken of ik het schakelaartje kan vinden, maar de oplossingen van Frans en Corp lijken me meer van toepassing, aangezien de schoenen en cilindertjes van de achterremmen zijn vervangen, dus daar gaan we eerst ons best voor doen.

@ Corp : De test zoals omschreven met het contact is wel goed inderdaad, maar waar het ons ff om ging is de vraag of de RDW hier op let of niet, met de sensor afgekoppeld ? Als de auto eenmaal kenteken heeft en we dus een flink stukkie kunnen rijden kunnen we altijd nog kijken of er wat aan gedaan moet worden, maar nu gaat het vooral om de keuring.

Na het ontluchten hebben we verder nog niet echt iets gedaan, de Van staat op mijn pad en een stukkie rijden zat er nog niet in. Bedoel jij dan ook vanuit stilstand hard op de rem trappen of moet je er echt een stukkie voor rijden en dan hard remmen ? Vanavond gaan de wielen er weer op en dan zal ik ff mijn "oprijlaantje" af kunnen rijden en hard gaan remmen, ben benieuwd...
enrique
Posts: 1102
Joined: Thu Feb 07, 2008 9:31 pm

Re: Brake lampje blijft branden...

Post by enrique »

Corp wrote:de zgn bulb test die jij beschrijft in het verende gedeelte van het contact is juist zo, niets aan doen

Heb je na het ontluchten wel een keer heel hard op de rem getrapt om de verschilschakelaar te centreren??? Doe dat maar eens, als ie dan uit gaat en niet weer aan is het
goed, zo niet heb je toch echt remverschil op de circuits en is ie niet goed ontlucht of lek

Niet helemaal mee eens,,doordat je kabel te strak staat,meestal na het vervangen van je achter remmen,(zelf stellend kabel),trekt de kabel een beetje aan het pedaal,vandaar even proberen met je voet of hand,,gaat lampie uit dan kabel stellen of schakelaar vervangen/nazien ;) probeer het nu maar gewoon voor je te veel werk aanhaalt.

Groeten
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Brake lampje blijft branden...

Post by Corp »

volgens mij heb je niet goed gelezen, met de stekker van de verschilschakelaar eraf is de lamp uit, dan is het dus niet de parkeerrem
enrique
Posts: 1102
Joined: Thu Feb 07, 2008 9:31 pm

Re: Brake lampje blijft branden...

Post by enrique »

Robbie wrote:Kijk, dat zou al mooi zijn Frans.
Schoenen moeten idd nog gesteld worden.

We hebben net wel het kabeltje losgenomen van de sensor. Als je dan het contact aanzet op de stand vóór het starten blijft het brakelight uit. Als je dan start gaat ie aan, totdat het contact weer naar de vorige stand terugveert, dan gaat ie uit.

Bij aangesloten kabeltje brand het lampje ook al op het contact vóór het starten. Als je dan gaat starten brand ie nog steeds, maar als het contact dan terugveert blijft ie dus branden, en dat is niet de bedoeling :?

Auto moet binnenkort naar de RDW, dus moet wel ff goed zijn....

Yep sorry,,deze heb ik niet gelezen nee,,bedankt dat je me er even op wees :cheers:

Groeten
Post Reply