4l60E bak van een 4.3 V6 achter een 5.7 v8
-
- Posts: 316
- Joined: Mon Sep 14, 2009 10:48 pm
4l60E bak van een 4.3 V6 achter een 5.7 v8
Ik heb de bak van mijn Silverado van 1993 kapot, nu kan ik een 2 e hands bak uit een 1994 astro 4.3 v6 kopen.
Passen doet het volgens mij wel maar gaat dit ook werken in de praktijk?
Wie heeft hier ervaring mee???
Passen doet het volgens mij wel maar gaat dit ook werken in de praktijk?
Wie heeft hier ervaring mee???
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: 4l60E bak van een 4.3 V6 achter een 5.7 v8
Bout patroon moet het zelfde zijn, best even opmeten.
De Silverado is 2 wheel drive ?
De converter van de astro is niet voor jouw gewicht truck bedoelt.
De Silverado is 2 wheel drive ?
De converter van de astro is niet voor jouw gewicht truck bedoelt.
Re: 4l60E bak van een 4.3 V6 achter een 5.7 v8
Yep de 4.3 heeft hetzelfde boutpatroon, maar ik weet niet of zo`n bak de kracht en het gewicht van die pick-up aan kan.
Re: 4l60E bak van een 4.3 V6 achter een 5.7 v8
Er ligt ook een 4.3 met zo'n bak in mijn Chevy busje van 2000kg.
Re: 4l60E bak van een 4.3 V6 achter een 5.7 v8
Renev wrote: ik weet niet of zo`n bak de kracht en het gewicht van die pick-up aan kan.
e.e.a. zal ook wel met je rijstijl te maken hebben, m'n oude Chevy-busje weegt zo'n 2200 kg. en daar hoort een TH 400 onder ( Heavy Duty Vehicle ) toch rijd het ding al 20 jaar probleemloos met een TH 350 terwijl toen iedereen riep dat-ie dat niet lang zou volhouden...gewoon een klein beetje rekening mee houden....
Re: 4l60E bak van een 4.3 V6 achter een 5.7 v8
hoi een 93 er is identiek en een 94 er ook die kun je gewoon achter een v8 knopen
je converter heeft wel een iets hogere stall maar das aleen maar lekker achter een v8
het zijn als het goed is beide non pwm bakken ,qua sterkte geen probleem
die hebben beiden een on off tcc solonoid in 95 is chevy overgestapt naar een pwm systeem en daarna na een ec3
dus ik zeg eronderschroeven die handel .
suc 6
gr henri
je converter heeft wel een iets hogere stall maar das aleen maar lekker achter een v8
het zijn als het goed is beide non pwm bakken ,qua sterkte geen probleem
die hebben beiden een on off tcc solonoid in 95 is chevy overgestapt naar een pwm systeem en daarna na een ec3
dus ik zeg eronderschroeven die handel .
suc 6
gr henri
Re: 4l60E bak van een 4.3 V6 achter een 5.7 v8
Uiteraard heeft het ook met je rijstijl te maken maar nou is een standaard TH350 wel een stukkie sterker dan een standaard 4L60.johnny wrote:e.e.a. zal ook wel met je rijstijl te maken hebben, m'n oude Chevy-busje weegt zo'n 2200 kg. en daar hoort een TH 400 onder ( Heavy Duty Vehicle ) toch rijd het ding al 20 jaar probleemloos met een TH 350 terwijl toen iedereen riep dat-ie dat niet lang zou volhouden...gewoon een klein beetje rekening mee houden....
Re: 4l60E bak van een 4.3 V6 achter een 5.7 v8
Renev wrote: nou is een standaard TH350 wel een stukkie sterker dan een standaard 4L60.
dat weet ik niet maar weet wel dat een 400 sterker is dan een 350, 400 bakken werden gebruikt voor Muscle-cars en Heavy-Duty spul, (Pick-up) Trucks en Vans....350 bakken voor personenauto's...
-
- Posts: 3012
- Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am
Re: 4l60E bak van een 4.3 V6 achter een 5.7 v8
Ik heb een 350 in mijn Van. De nieuwere Vans, vooral campers, rijden met een 700r4 en daarna met een 4l60(e) en de campers wegen soms 2800 kilo. Dus hoezo is een th350 sterker? Als je een sterke standaard bak wilt dan moet je de 4l80 hebben, maar die hang je er niet zomaar in
Re: 4l60E bak van een 4.3 V6 achter een 5.7 v8
een 4l60E is gewoon een 700r4 maar electronisch gestuurd.
dus als je nu een 700r4 hebt die met TV kabel gestuurd wordt, zul je wel een computer moeten gebruiken om de 4l60E aantesturen
4l60=700r4
4l60E is electronisch gestuurde 700r4
dus als je nu een 700r4 hebt die met TV kabel gestuurd wordt, zul je wel een computer moeten gebruiken om de 4l60E aantesturen
4l60=700r4
4l60E is electronisch gestuurde 700r4
Re: 4l60E bak van een 4.3 V6 achter een 5.7 v8
Yep en een 4L80 is bijna gelijk aan een TH400 maar dan met een OD.
Een standaard TH350 is sterker en kan meer hebben als een standaard TH700/4L60
en een aangepaste TH350 kan veel meer misbruik aan dan een aangepaste TH700.
Het is met name koppel wat een bak sloopt dus vandaar dat je ook ziet dat de dikke motoren (Big-Blocks) en Diesels bijna allemaal een TH400 hadden en later de 4L80.
Een standaard TH350 is sterker en kan meer hebben als een standaard TH700/4L60
en een aangepaste TH350 kan veel meer misbruik aan dan een aangepaste TH700.
Het is met name koppel wat een bak sloopt dus vandaar dat je ook ziet dat de dikke motoren (Big-Blocks) en Diesels bijna allemaal een TH400 hadden en later de 4L80.