Mag dit van de RDW???

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Mag dit van de RDW???

Post by Mark Sulman »

Ik ben mijn auto (zoals in mijn projecten topic is te lezen) bezig RDW waardig te maken om vervolgens een kenteken te kunnen krijgen.
Ik moet mijn auto keuren met een v8, omdat ik dit op kenteken moet hebben. Nu ben ik mijn aandrijfas dus ook aan het verlengen geweest, maar je raad het al. Hier zit een slinger in. Dit is natuurlijk ook onmogelijk om zo even te lassen, zonder het juiste materiaal :oops:

Mijn vraag is dus of de RDW hierover gaat vallen of dat hier verder niet naar wordt gekeken? Het is verder wel goed en netjes gelast :)
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: Mag dit van de RDW???

Post by franky »

RDW kijkt daar niet naar, je auto moet ongeveer 100 meter stapvoets kunnen rijden, zolang is ongeveer de garage van het RDW, de speling op je as controleren ze wel.
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: Mag dit van de RDW???

Post by Mark Sulman »

franky wrote:RDW kijkt daar niet naar, je auto moet ongeveer 100 meter stapvoets kunnen rijden, zolang is ongeveer de garage van het RDW, de speling op je as controleren ze wel.
Oke, bedankt. De speling lijkt me wel goed. Ik kan zo niks voelen.
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: Mag dit van de RDW???

Post by franky »

maar heb je een orginele chassis ?????
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: Mag dit van de RDW???

Post by Mark Sulman »

franky wrote:maar heb je een orginele chassis ?????
Ja, het chassis is nog origineel en de assen ook. Alleen de aandrijflijn is veranderd (andere motor, versnellingsbak en aandrijfas). Ik mag namenlijk maar één derde deel aanpassen van het voertuig.
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: Mag dit van de RDW???

Post by franky »

gelukkig wist je het al haha,

ik heb zelf ook een pickup 1950, heb er wel een mustang II voorwielophanging onder zitten, een ford 9" achteras en een
chevy 327-V8 automaat.
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: Mag dit van de RDW???

Post by Mark Sulman »

franky wrote:gelukkig wist je het al haha,

ik heb zelf ook een pickup 1950, heb er wel een mustang II voorwielophanging onder zitten, een ford 9" achteras en een
chevy 327-V8 automaat.

Ja hier heb ik al wat telefoontjes aan gewaagt :lol:

Kun je me vertellen waar zoal naar wordt gekeken. Zijn dingen zoals ruitenwissers, gordels, claxon e.d. verplicht of geld dit nog niet voor dit bouwjaar (1952)
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: Mag dit van de RDW???

Post by Streetrod »

Mark Sulman wrote:Kun je me vertellen waar zoal naar wordt gekeken. Zijn dingen zoals ruitenwissers, gordels, claxon e.d. verplicht of geld dit nog niet voor dit bouwjaar (1952)

Gewoon de apk regels volgen alleen wat strenger kijken. Alleen goldels zijn niet verplicht maar zitten ze er in moeten ze werken. Alle fuse kogels, remmen moeten goed werken/zijn zelfde als apk
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: Mag dit van de RDW???

Post by Mark Sulman »

Gewoon de apk regels volgen alleen wat strenger kijken. Alleen goldels zijn niet verplicht maar zitten ze er in moeten ze werken. Alle fuse kogels, remmen moeten goed werken/zijn zelfde als apk
De kogels zijn verder goed, maar deze zijn origineel ook niet voorzien van rubber hoesjes om de kogel. In dit geval is dit dan ook niet verplicht toch :?
Op de hoofdremcilinder hoort officieel wel een stofhoesje te zitten alleen heb ik deze niet meer, is dit dan wel verplicht?

Een ruitenwisser is dacht ik niet verplicht ivm het bouwjaar (als ze er niet opzitten).
Old iron
Posts: 45
Joined: Sun Aug 29, 2010 9:34 pm

Re: Mag dit van de RDW???

Post by Old iron »

Google ff op ''APK permanente eisen'', dan vind je een pdf die je kunt downloaden met het volledige reglement. Daarin wordt exact vermeld waar je aan moet voldoen en ook per onderdeel vanaf welk bouwjaar.

Ik heb me ook van alles lopen afvragen, maar na het bekijken van die eisen weet je het precies en kun je 'm perfect volgens de regels voorbereiden. Ruitenwissers moesten bij mijn 55-er wel weet ik uit mn hoofd. Niet nodig in 55, dus ook niet bij jou: kachelventilator, ruitensproeiers, achteruitrijverlichting, gordels. Vergeet ook vooral niet 2 reflectoren ''met een E'' aan de achterkant te monteren. Als ze 'm volgens het boekje bekijken, zullen ze 'm bij ontbreken hierop afkeuren.

O, en maak tijdig een afspraak (als je haast hebt). Als je een afspraak met VIN inslag maakt (en dat moet je in jouw geval denk ik), dan kan het zo maar een paar weken duren tot de eerst mogelijke afspraak, en de volgende pas weer een paar weken later. Tenminste dat was bij mij het geval.

Succes!
the puritan
Posts: 249
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:42 pm

Re: Mag dit van de RDW???

Post by the puritan »

Tip voor het lassen van een as: De 2 delen inspannen in een stuk hoeklijn. Dan heb je hem behoorlijk in lijn staan en kan je hem ook vastklemmen voor het lassen. Trek hij niet zo snel krom.
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: Mag dit van de RDW???

Post by Mark Sulman »

Bedankt voor jullie reactie's en tips :thumbs:

Op maandag 8 augustus moet ik bij de RDW staan. Flink aan de slag dus :lol:
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: Mag dit van de RDW???

Post by Mark Sulman »

Old iron wrote:Google ff op ''APK permanente eisen'', dan vind je een pdf die je kunt downloaden met het volledige reglement. Daarin wordt exact vermeld waar je aan moet voldoen en ook per onderdeel vanaf welk bouwjaar.

Ik heb me ook van alles lopen afvragen, maar na het bekijken van die eisen weet je het precies en kun je 'm perfect volgens de regels voorbereiden. Ruitenwissers moesten bij mijn 55-er wel weet ik uit mn hoofd. Niet nodig in 55, dus ook niet bij jou: kachelventilator, ruitensproeiers, achteruitrijverlichting, gordels. Vergeet ook vooral niet 2 reflectoren ''met een E'' aan de achterkant te monteren. Als ze 'm volgens het boekje bekijken, zullen ze 'm bij ontbreken hierop afkeuren.

O, en maak tijdig een afspraak (als je haast hebt). Als je een afspraak met VIN inslag maakt
(en dat moet je in jouw geval denk ik), dan kan het zo maar een paar weken duren tot de eerst mogelijke afspraak, en de volgende pas weer een paar weken later. Tenminste dat was bij mij het geval.

Succes!



Welke van deze reflectoren moet ik op mijn achterbumper monteren en is er ook nog een bepaalde plaats op de achterbumper waar ze moeten zitten?
Bvd.

Image

Image
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: Mag dit van de RDW???

Post by franky »

die ronde rode, de driehoek is voor een aanhanger, de plaats maakt geloof ik niet zoveel uit, neem anders van die plakdingen mee kosten een droppie bij brzan, kan je aan de keurmeester vragen waar die dingen opgeplakt moeten worden.
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: Mag dit van de RDW???

Post by Mark Sulman »

franky wrote:die ronde rode, de driehoek is voor een aanhanger, de plaats maakt geloof ik niet zoveel uit, neem anders van die plakdingen mee kosten een droppie bij brzan, kan je aan de keurmeester vragen waar die dingen opgeplakt moeten worden.
Oke bedankt, dan zet ik gewoon de ronden direct aan de binnenkant van de achterlampen. Lijkt me de meest logische plek :)
Post Reply