Motor van Pontiac valt stil bij doorremmen naar stilstand ??

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
@lex
Posts: 46
Joined: Sun Apr 03, 2011 5:23 pm

Motor van Pontiac valt stil bij doorremmen naar stilstand ??

Post by @lex »

Hoi , ik heb het volgende probleem.Als ik op redelijk doorrem tot stilstand , valt mijn motor stil ?
Ik heb een 383 Stroker motor met een Demon Carburateur.
Mijn motor loopt stationair 900 toeren en in versnelling 750 toeren.
Heeft er iemand een idee waar dit door komt? :?
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Motor van Pontiac valt stil bij doorremmen naar stilstan

Post by Corp »

vlotterhoogte verkeerd
@lex
Posts: 46
Joined: Sun Apr 03, 2011 5:23 pm

Re: Motor van Pontiac valt stil bij doorremmen naar stilstan

Post by @lex »

Corp wrote:vlotterhoogte verkeerd
OK en hoe kan ik dit verhelpen?
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Motor van Pontiac valt stil bij doorremmen naar stilstan

Post by Corp »

Er zit een stelschroef bovenop, vlotters zo stellen dat met lopende motor de peut net uit het gat van de plug aan de zijkant van de vlotterbakjes loopt. Super simpel met een holley type carb.
@lex
Posts: 46
Joined: Sun Apr 03, 2011 5:23 pm

Re: Motor van Pontiac valt stil bij doorremmen naar stilstan

Post by @lex »

Corp wrote:Er zit een stelschroef bovenop, vlotters zo stellen dat met lopende motor de peut net uit het gat van de plug aan de zijkant van de vlotterbakjes loopt. Super simpel met een holley type carb.
OK , ik heb zojuist gekeken en heb de stelschroef gezien , bovenop.Het gat van de plug heb ik niet gezien , wel een kijkglaasje?

Ik heb een foto genomen en wil nog even het volgende erbij vermelden.De vorige eigenaar vond het mooi om de motorruimte te verfraaien (verzieken) en had zoveel mogelijk bullits gemonteerd.Ik heb deze allemaal verwijderd op 1 na deze is op de foto te zien.....maar.....ik heb wel gebrobeerd om hem te verwijderen en zag eigenlijk te laat dat dit invloed had op de stand van het hendetje wat de carburateur ingaat.Ik heb hem toen teruggedraaid maar weet niet of hij goed staat?

Image
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Motor van Pontiac valt stil bij doorremmen naar stilstan

Post by Corp »

kijkglaasje dan gebruiken

snap niet wat je bedoeld met hendeltje, gewoon moeren op draaien, er hoort niks van de linkage daar aan te zitten
@lex
Posts: 46
Joined: Sun Apr 03, 2011 5:23 pm

Re: Motor van Pontiac valt stil bij doorremmen naar stilstan

Post by @lex »

Ik heb een raster om het hendeltje geplaatst.De hendel gaat de vlotterkamer in en word gesteld met het boutje waar die bullit op gemonteerd zit.Deze instelling is veranderd doordat ik de bullit wilde verwijderen , voordat ik dit had gedaan waren er geen problemen met stilvallen tijdens remmen?Ik wil graag weten of ik deze bout in of uit moet draaien en wat voor invloed dit heeft.


Image
@lex
Posts: 46
Joined: Sun Apr 03, 2011 5:23 pm

Re: Motor van Pontiac valt stil bij doorremmen naar stilstan

Post by @lex »

Nog een foto

Image
@lex
Posts: 46
Joined: Sun Apr 03, 2011 5:23 pm

Re: Motor van Pontiac valt stil bij doorremmen naar stilstan

Post by @lex »

en nog een foto


Image
bluesfreak1975
Posts: 524
Joined: Fri Apr 16, 2010 10:18 am

Re: Motor van Pontiac valt stil bij doorremmen naar stilstan

Post by bluesfreak1975 »

Op mijn 750 cfm vacuum sec, staat dat hendeltje in verbinding met een vacuum pompje.

Die bullet mag je er gewoon afdraaien, nieuw boutje erop klaar. Je kan gewoon het hendel een keertje naar duwen om te kijken of het hendel vrij kan bewegen. Je moet er wel voor zorgen dat het hendel in de rust stand komt.

Mike
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Motor van Pontiac valt stil bij doorremmen naar stilstan

Post by Corp »

dat is de acceleratorpomp, gewoon dat ding eraf halen, het normale moertje zit er zo te zien nog gewoon onder
Wimmel
Posts: 467
Joined: Fri May 26, 2006 10:37 pm

Re: Motor van Pontiac valt stil bij doorremmen naar stilstan

Post by Wimmel »

Vlotterniveau....

Kijk maar op mijn website wat er gebeurd als het vlotter niveau te hoog staat... had precies het zelfde probleem, maar mijn oorzaak is waarschijnlijk anders.

http://members.chello.nl/p.pol86/Voodoo/Movies.html

Als de manual download van de demon carburateur weet je precies hoe je hem goed moet afstellen.

http://www.barrygrant.com/.../demon%20i ... ual-08.pdf
@lex
Posts: 46
Joined: Sun Apr 03, 2011 5:23 pm

Re: Motor van Pontiac valt stil bij doorremmen naar stilstan

Post by @lex »

Allereerst wil ik jullie allemaal bedanken voor de tips en uitleg. :thumbs:

Mike hoe bepaal ik de rust stand?

Wimmel , ik heb je filmpje en heb het verhaaltje daarbij gelezen en dat heeft bij mij ook een lichtje doen branden . Ik heb achter highjackers zitten en die heb ik vorige week laten zakken ..... misschien heeft dit wel voor het probleem gezorgt?

Ik zou alleen nog graag willen weten wat de stand van het hendeltje voor invloed kan hebben.Misschien is dit al beantwoord door 1 van jullie , maar dan heeft dit boertje het niet helemaal begrepen.

Verder werkt de link naar de manual download niet.
Wimmel
Posts: 467
Joined: Fri May 26, 2006 10:37 pm

Re: Motor van Pontiac valt stil bij doorremmen naar stilstan

Post by Wimmel »

In de manual staat alles uitgelegd ook over het hendeltje (op pagina 2).... het hendeltje spuit gewoon wat extra benzine in je carb als je plotseling gas geeft... net zoiets als de power valve, alleen die gaat pas open bij een bepaald vacuum, en die blijft dan meer benzine geven zoalng je onder een bepaald vacuum zit. jou hendeltje spuit gewoon kort benzine erin....

FF op google typen: download manual mighty demon carb dan komt ie boven aan en download je de PDF.
@lex
Posts: 46
Joined: Sun Apr 03, 2011 5:23 pm

Re: Motor van Pontiac valt stil bij doorremmen naar stilstan

Post by @lex »

OK mensen , ik heb geproberd de hendelstand te veranderen maar het heeft geen positieve verrandering gegeven.Mijn conclusie is nu........lekker overal afblijven en opzoek gaan naar een goed adres waar ze dit voor mij kunnen doen.Het liefst in de omgeving van brabant (Breda)

Dus heeft er iemand tips waar ik dit door een goede vakman kan laten doen?
Post Reply