Dynamo word niet bekrachtigd

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
jobnu
Posts: 693
Joined: Sun Mar 11, 2007 9:12 am

Dynamo word niet bekrachtigd

Post by jobnu »

Zo..... net bij studio 100 geweest in Ahoy leuk hoor met Josje.... :P

Maar goed, midden in de file gaat het dynamo lampje branden. Laat niet meer bij.
(Amp. en volt meter aan boord)

Als de motor draaid brand de gen. lamp en meet ik op de dynamo 1.4 volt, op de bekrachtegings draad van het lampje.

Als ik de stekker los trek en het contact aan zet meet ik op de losse draad accu spanning, dus goed.

Stekker erop en niet laden.....BEHALVE als ik een draad direct van de accu op de stekker zet, lampje gaat uit en laad goed bij.

Zal er een enorme weerstand in mijn circuit kunnen zitten.

Het gaat om een 80A Delco remey op een 77 GM auto.
fleetwood74
Posts: 57
Joined: Sun May 29, 2011 11:39 pm

Re: Dynamo word niet bekrachtigd

Post by fleetwood74 »

Een enorme weerstand heb je niet van het 1 op het andere moment, maar wat niet kan is nog nooit gebeurd..
Dat je spanning meet wil niet direct zeggen dat het goed is wat je het beste kunt doen is ff een proeflampje maken.
men neme: 2 draadje's en een dikke lamp, van je remlichten ofzo ff solderen= proeflamp als deze gaat branden op je stuurspanning is deze goed maar ik vermoed van niet..
Er zit waarschijnlijk een hoerig relais tussen of ergens anders idd een weerstand of half kapotte draad.
jobnu
Posts: 693
Joined: Sun Mar 11, 2007 9:12 am

Re: Dynamo word niet bekrachtigd

Post by jobnu »

Nou het word nog gekker, ik heb de klokken eruit gehaald en als ik het lampje rechtstreeks doorverbind (dus op de print) laad hij weer als een tierelier.

Ander lampje en fitting geen succes. Lamp brand, en niet laden.........lampje doorverbinden en laden maar :oops: :oops:
Post Reply