Wat problemen met Impala station, 1979

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Benjamin
Posts: 19
Joined: Mon Jun 20, 2011 11:46 pm

Wat problemen met Impala station, 1979

Post by Benjamin »

Ik heb sinds kort een Impala station uit '79 en daar heb ik wat problemen mee, heb het ding eigenlijk gekocht in een opwelling met het idee een tijdje te rijden en dan eruit doen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het toch wel heel leuk vind en nu de problemen met deze auto wat serieuzer wil aanpakken ;)

Bij een kilometer of 80 trilt ie wat, voel het niet in het stuur, maar wel aan de auto zelf, met een km of 120 is het zo goed als weg, hij trilt ook wat als je een wat hobbelige weg berijdt of over een tramrails rijdt :?

Hoor eigenlijk niet echt wat rammelen ofzo, maar hij schudt wel :(

Een ander probleem wat ik niet kan thuis brengen en waar iemand misschien wel een antwoord op heeft is dat de auto gisteren onder het rijden opeens afsloeg, alsof het contact uitgezet werd, met een beetje mazzel kon ik het ding nog wel aan de kant sturen (shit wat stuurt dat zwaar zonder powersteering) en hij wilde ook niet meer starten, heb even gewacht en hem op benzine gezet, maar niks, nada, noppes, de schakelaar in het midden gezet en "droog"gestart, nog niks :x terug naar gas en opeens begon ie weer tegen me te praten, wel wat rommelig door een mengsel van lpg en benzine, en later weer "netjes"strak en geen last meer van gehad :D

So far so good, maar ik heb er wel een stuk minder vertrouwen in gekregen, en ik heb natuurlijk geen zin om in the midlle of fucking nowhere, in de avond als het net begint te regenen (want een probleem komt nu eenmaal nooit alleen :lol: ) stil te komen staan ;)

De Impala is trouwens matzwart met de nodige roestkevers, maar eerst de techniek voor de ballen trappen en dan de looks zal ik maar zeggen 8)
Wie het weet mag het zeggen :D by the weg, ik ben trouwens Benjamin en kom uit Duh Haag, hebben we dat ook maar gelijk een soort van gehad :D

Oh ja :!: , weet iemand trouwens op hoeveel bar/psi de highjackers moeten staan, nu moet ik tergend langzaam over drempels heen omdat ik anders de trekhaak eronderuit rijdt, is al 2 keer bijna gebeurt :? iets met een ezel en een steen :D
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by rulez »

trillen : banden goed gebalanceerd?

uitvallen onder rijden: ergens los contactje? benzine pomp? verstopping in fuelleiding? carb vies?

druk : manual?
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by SplitWindow »

1979 Impala, matzwart, LPG, high-jackers........ :lol:

Welkom, hier is men wild enthousiast over dit soort wagens :thumbs: !
(De bollenrit al gereden ?)
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by thunderbuick »

:)
Last edited by thunderbuick on Sun Jun 26, 2011 5:05 pm, edited 2 times in total.
Johnto
Posts: 4521
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:27 pm

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by Johnto »

Hei module waarschijnlijk aan zijn eind (ontsteking)
Art56
Posts: 768
Joined: Wed May 05, 2004 11:15 pm

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by Art56 »

Trillen zal wel de aandrijfas zijn die eens gebalanceerd moet worden, als alles uitvalt zal de stekker achter de zekeringenkast misschien wat loszitten. Maar dan doet ook echt niks het meer...
Benjamin
Posts: 19
Joined: Mon Jun 20, 2011 11:46 pm

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by Benjamin »

SplitWindow wrote:1979 Impala, matzwart, LPG, high-jackers........ :lol:

Welkom, hier is men wild enthousiast over dit soort wagens :thumbs: !
(De bollenrit al gereden ?)
Nee voor de bollenrit neem ik altijd de DS Prestige van Chapron :thumbs:

Maar jij hebt zeker niet zoveel vrienden he, en je vraagt je vast ook nooit af waarom dat is :D

Ik vind het niet zo heel erg spannend wat een ander van mijn oude hok vind hoor, maar om nou gelijk iemand die net nieuw op een foum komt en daar een serieuze vraag stelt aan andere liefhebbers af te zeiken, vind ik best wel een beetje sneu, is altijd goede reclame voor een forum als er een omhoog gevallen lul op zit die zich beter voelt als een ander, keep up the good work lone rider :moony:
Last edited by Benjamin on Sat Jun 25, 2011 9:33 pm, edited 1 time in total.
Benjamin
Posts: 19
Joined: Mon Jun 20, 2011 11:46 pm

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by Benjamin »

Bedankt voor de reacties alvast :thumbs:

Balanceren van de wielen denk ik niet omdat hij ook wat trilt als ik over wat oneffenheden in de weg rijdt, en een losse stekker met betrekking tot het afslaan lijkt me ook wel stug want even erna liep hij gewoon weer probleemloos :?:
Rob(firebird)
Posts: 2114
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:26 pm

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by Rob(firebird) »

Even een paar tips voor de Benjamin: laat dat gebruik van smilies achterwege, je als serieus bedoelde vragen komen wat "kinderachtig" over. Er zit hier veel expertise op het forum, maar de wijsneus uithangen helpt niet echt... Ik geef verder maar geen advies, want dat zal het waarchijnlijk ook niet zijn.
En het is overduidelijk dat je SplitWindow niet kent, je reactie zou in dat geval heel anders zijn.

Rob
Benjamin
Posts: 19
Joined: Mon Jun 20, 2011 11:46 pm

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by Benjamin »

Rob(firebird) wrote:Even een paar tips voor de Benjamin: laat dat gebruik van smilies achterwege, je als serieus bedoelde vragen komen wat "kinderachtig" over. Er zit hier veel expertise op het forum, maar de wijsneus uithangen helpt niet echt... Ik geef verder maar geen advies, want dat zal het waarchijnlijk ook niet zijn.
En het is overduidelijk dat je SplitWindow niet kent, je reactie zou in dat geval heel anders zijn.

Rob
Weet je wat het is Rob, de 1 is de ander niet he, ik gebruik smileys omdat ik iets duidelijk wil maken, maar zou ik dan minder serieus zijn ?
Ik ben hier op het forum beland omdat ik de expertise van anderen wil kunnen raadplegen, wat is er volgens jou wijsneuzerig aan mijn comment dan ?
Ik ken splitwindow inderdaad niet, maar hij mij ook niet, het zou hem dan ook sieren normaal te doen tegen iemand die hij niet kent, kwestie van actie en reactie zal ik maar zeggen, Rob in elk geval bedankt voor je ongetwijfeld goedbedoelde advies :thumbs:

Mods doe maar een slotje, ik zoek het zelf wel uit ;)
Johnto
Posts: 4521
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:27 pm

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by Johnto »

Benjamin wrote:een losse stekker met betrekking tot het afslaan lijkt me ook wel stug want even erna liep hij gewoon weer probleemloos :?:
Hei module waarschijnlijk aan zijn eind (ontsteking)

Been there done that
GMC RP
Posts: 541
Joined: Wed Feb 04, 2004 6:14 am

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by GMC RP »

zal het kort houden mijn hijackers op de caprice staan op 6.5 bar suc6
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by Pavement Pounder »

Hei module en inderdaad los zittende stekkers en accu polen.
bluesfreak1975
Posts: 524
Joined: Fri Apr 16, 2010 10:18 am

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by bluesfreak1975 »

Laat maar mannen, ik geloof dat de beste man het forum al weer heeft verlaten.

Coole actie weer van onze grote vriend "gespleten raam"

*zucht*

Mike
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by thunderbuick »

bluesfreak1975 wrote:Laat maar mannen, ik geloof dat de beste man het forum al weer heeft verlaten.

Coole actie weer van onze grote vriend "gespleten raam"

*zucht*

Mike
SplitWindow wrote:1979 Impala, matzwart, LPG, high-jackers........ :lol:

Welkom, hier is men wild enthousiast over dit soort wagens :thumbs: !
(De bollenrit al gereden ?)
Nou, als ie hierom Splitwindow onder andere gelijk een omhoog gevallen lul moet noemen......
Hoe noem je dat dan? normaal? :?:
Als je dat beetje dollen niet eens kan hebben zit je op het verkeerde forum lijkt me.
Post Reply