Wat problemen met Impala station, 1979

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by Wilf »

kn@pestaart wrote:Als je je highjackers moet oppompen om de trekhaak te sparen, dan zijn de veren doorgezakt en de schokdempers verrot. Dit heeft niets met je hulpvering te maken. :P
Aandrijfas laten balanceren en naar kn@pestaart luisteren. Nieuwe schokdempers en veren en de trillingen zijn waarschijnlijk verholpen. Je auto zwabbert waarschijnlijk ongecontroleerd over de weg, vooral op hogere snelheden. Dat is niet een Amerikaanse wegligging, dat is Nederlandse zuinigheid wat betreft onderhoud.
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by johnny »

als je schokbrekers op zijn gaat de auto inderdaad flink trillen, heb het eens gehad met een auto die ik kocht die 5 jaar stil had gestaan....dacht eerst aan "vierkante" wielen en dat die na een aantal kilometers wel weer terug rond zouden worden maar de trilling bleef....

zou de shocks er eens van onder halen, da's niet zoveel werk en kijken of ze terug naar binnen gaan als je ze helemaal uittrekt en of ze terug naar buiten gaan als je ze helemaal ingeduwd hebt.....doen ze dat niet kun je ze in de kliko kiepen....
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by kn@pestaart »

johnny wrote: kijken of ze terug naar binnen gaan als je ze helemaal uittrekt en of ze terug naar buiten gaan als je ze helemaal ingeduwd hebt.....doen ze dat niet kun je ze in de kliko kiepen....
Hoho, niet alle schokdempers reageren zo. De gasondersteunde willen heel graag uitschuiven, maar standaard schokkers hoeven niet veel te doen als je ze niet aanraakt. Als je ze met de hand indrukt, moet je een beste weerstand kunnen voelen. De oude van mij kon ik zo makkelijk inschuiven, dat 't leek of er niets inzat... Nu heb ik nieuwe gasgevulde dubbelwerkende .... Heerlijk!!!
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by Supervaags »

mocht je trouwens toch iets ondersteuning willen achter zou ik die high jackers weg doen en er schokbrekers met hulpveren eromheen onder zetten.
rijd ik nu ook een half jaar mee is echt hele verbetering.

zijn load adjusters van gabriel

Image

maar dat is persoonlijk.. ik heb geen ervaring met highjackers, maar las daar nogal slechte verhalen over.
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by johnny »

heb van die oranje ballonnen in m'n spiraalveren achter, dik tevreden over ( had trouwens zowel m'n spiraalveren als m'n schokbrekers al vernieuwd )
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by SplitWindow »

Benjamin wrote:van harte welkom om me te komen helpen met die Impala even opnieuw matzwart te rollen en kwasten :D
Ja dat is leuk, wat is jouw adres ?
Benjamin
Posts: 19
Joined: Mon Jun 20, 2011 11:46 pm

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by Benjamin »

SplitWindow wrote: Ja dat is leuk, wat is jouw adres ?
Je kan doordeweeks langskomen aan de meppelweg in Den Haag of in het weekend in Garderen, maar niet je Gerard Joling shirt aantrekken hoor want daar ben ik nogal allergisch voor :D
Benjamin
Posts: 19
Joined: Mon Jun 20, 2011 11:46 pm

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by Benjamin »

kn@pestaart wrote:Als je je highjackers moet oppompen om de trekhaak te sparen, dan zijn de veren doorgezakt en de schokdempers verrot. Dit heeft niets met je hulpvering te maken. :P
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn ervaringe met Amerikaanse auto's alweer een hele tijd geleden is, en de Caddy van destijds had ook geen highjackers, nu is de trekhaak ook niet zo best gemonteerd want die zit volgens mij ook veel te laag :?

De highjackers stonden op 0,9 bar, dat lijkt me ook wel wat aan de lage kant, of zou dat in feite bij een lege wagen niet uit moeten maken ?
Benjamin
Posts: 19
Joined: Mon Jun 20, 2011 11:46 pm

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by Benjamin »

Wilf wrote:Aandrijfas laten balanceren en naar kn@pestaart luisteren. Nieuwe schokdempers en veren en de trillingen zijn waarschijnlijk verholpen. Je auto zwabbert waarschijnlijk ongecontroleerd over de weg, vooral op hogere snelheden. Dat is niet een Amerikaanse wegligging, dat is Nederlandse zuinigheid wat betreft onderhoud.
De auto zwabbert niet, niet bij lage en ook niet bij hogere snelheden, wel trilt hij wat tussen de (zeg maar) 80 en 100, daarboven is het weg, maar hij trilt ook als ik over oneffenheden rijdt, zou dat dan toch aan de aandrijfas kunnen liggen, of kan er iets anders aan de hand zijn zoals draagarmbussen ofzo ?

Ik wil sowieso van het trillen af, vind het behoorlijk irritant eerst de techniek maar even aanpakken, inderdaad veelal oud Hollandsche zuinigheid ben ik bang, en dan de rest maar eens aanpakken ;)
Post Reply