Aandrijfas laten balanceren en naar kn@pestaart luisteren. Nieuwe schokdempers en veren en de trillingen zijn waarschijnlijk verholpen. Je auto zwabbert waarschijnlijk ongecontroleerd over de weg, vooral op hogere snelheden. Dat is niet een Amerikaanse wegligging, dat is Nederlandse zuinigheid wat betreft onderhoud.kn@pestaart wrote:Als je je highjackers moet oppompen om de trekhaak te sparen, dan zijn de veren doorgezakt en de schokdempers verrot. Dit heeft niets met je hulpvering te maken.
Wat problemen met Impala station, 1979
Re: Wat problemen met Impala station, 1979
Re: Wat problemen met Impala station, 1979
als je schokbrekers op zijn gaat de auto inderdaad flink trillen, heb het eens gehad met een auto die ik kocht die 5 jaar stil had gestaan....dacht eerst aan "vierkante" wielen en dat die na een aantal kilometers wel weer terug rond zouden worden maar de trilling bleef....
zou de shocks er eens van onder halen, da's niet zoveel werk en kijken of ze terug naar binnen gaan als je ze helemaal uittrekt en of ze terug naar buiten gaan als je ze helemaal ingeduwd hebt.....doen ze dat niet kun je ze in de kliko kiepen....
zou de shocks er eens van onder halen, da's niet zoveel werk en kijken of ze terug naar binnen gaan als je ze helemaal uittrekt en of ze terug naar buiten gaan als je ze helemaal ingeduwd hebt.....doen ze dat niet kun je ze in de kliko kiepen....
-
- Posts: 3012
- Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am
Re: Wat problemen met Impala station, 1979
Hoho, niet alle schokdempers reageren zo. De gasondersteunde willen heel graag uitschuiven, maar standaard schokkers hoeven niet veel te doen als je ze niet aanraakt. Als je ze met de hand indrukt, moet je een beste weerstand kunnen voelen. De oude van mij kon ik zo makkelijk inschuiven, dat 't leek of er niets inzat... Nu heb ik nieuwe gasgevulde dubbelwerkende .... Heerlijk!!!johnny wrote: kijken of ze terug naar binnen gaan als je ze helemaal uittrekt en of ze terug naar buiten gaan als je ze helemaal ingeduwd hebt.....doen ze dat niet kun je ze in de kliko kiepen....
-
- Posts: 2835
- Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm
Re: Wat problemen met Impala station, 1979
mocht je trouwens toch iets ondersteuning willen achter zou ik die high jackers weg doen en er schokbrekers met hulpveren eromheen onder zetten.
rijd ik nu ook een half jaar mee is echt hele verbetering.
zijn load adjusters van gabriel
maar dat is persoonlijk.. ik heb geen ervaring met highjackers, maar las daar nogal slechte verhalen over.
rijd ik nu ook een half jaar mee is echt hele verbetering.
zijn load adjusters van gabriel
maar dat is persoonlijk.. ik heb geen ervaring met highjackers, maar las daar nogal slechte verhalen over.
Re: Wat problemen met Impala station, 1979
heb van die oranje ballonnen in m'n spiraalveren achter, dik tevreden over ( had trouwens zowel m'n spiraalveren als m'n schokbrekers al vernieuwd )
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Wat problemen met Impala station, 1979
Ja dat is leuk, wat is jouw adres ?Benjamin wrote:van harte welkom om me te komen helpen met die Impala even opnieuw matzwart te rollen en kwasten
Re: Wat problemen met Impala station, 1979
Je kan doordeweeks langskomen aan de meppelweg in Den Haag of in het weekend in Garderen, maar niet je Gerard Joling shirt aantrekken hoor want daar ben ik nogal allergisch voorSplitWindow wrote: Ja dat is leuk, wat is jouw adres ?
Re: Wat problemen met Impala station, 1979
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn ervaringe met Amerikaanse auto's alweer een hele tijd geleden is, en de Caddy van destijds had ook geen highjackers, nu is de trekhaak ook niet zo best gemonteerd want die zit volgens mij ook veel te laagkn@pestaart wrote:Als je je highjackers moet oppompen om de trekhaak te sparen, dan zijn de veren doorgezakt en de schokdempers verrot. Dit heeft niets met je hulpvering te maken.
De highjackers stonden op 0,9 bar, dat lijkt me ook wel wat aan de lage kant, of zou dat in feite bij een lege wagen niet uit moeten maken ?
Re: Wat problemen met Impala station, 1979
De auto zwabbert niet, niet bij lage en ook niet bij hogere snelheden, wel trilt hij wat tussen de (zeg maar) 80 en 100, daarboven is het weg, maar hij trilt ook als ik over oneffenheden rijdt, zou dat dan toch aan de aandrijfas kunnen liggen, of kan er iets anders aan de hand zijn zoals draagarmbussen ofzo ?Wilf wrote:Aandrijfas laten balanceren en naar kn@pestaart luisteren. Nieuwe schokdempers en veren en de trillingen zijn waarschijnlijk verholpen. Je auto zwabbert waarschijnlijk ongecontroleerd over de weg, vooral op hogere snelheden. Dat is niet een Amerikaanse wegligging, dat is Nederlandse zuinigheid wat betreft onderhoud.
Ik wil sowieso van het trillen af, vind het behoorlijk irritant eerst de techniek maar even aanpakken, inderdaad veelal oud Hollandsche zuinigheid ben ik bang, en dan de rest maar eens aanpakken