Wat problemen met Impala station, 1979

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by franky »

ach ik rij ook mee in de bollen rit van de 2cv club
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by SplitWindow »

Nou ja zeg !!!!!!!!!!!!!!!!




Dit vind ik echt te gek voor woorden :eek:

Normaal gesproken reageer ik niet op dit soort berichten, maar ik laat mijzelf nu toch maar even gaan:



Wat is er in vredesnaam aan de hand met de zo geroemde "vrijheid van meningsuiting" ?
Iets waar de na-oorlogse generaties keihard voor hebben geknokt.

Nederland staat in de wereld alom bekend als een land met een zeer hoge tolerantiegrens, en waar mensen geen blad voor hun mond hoeven te nemen als het erom gaat hun eigen mening te verkondigen.

En dan ineens lees ik dit:
thunderbuick wrote:Nou, als ie hierom Splitwindow onder andere gelijk een omhoog gevallen lul moet noemen......
Hoe noem je dat dan? normaal? :?:

Meneer "thunderbuick":

Als onze Benjamin van mening is dat ik een "omhoog gevallen lul" ben, dan mag hij dat open en eerlijk verkondigen op dit medium :thumbs:
"Vrijheid van meningsuiting", weet je nog ????

En nu allemaal weer lief zijn voor elkaar, begrepen ?
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by thunderbuick »

:lol:
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by rulez »

off topic

waarschijnlijk houdt ie meer van tafeltennis ipv badminton :P

das toch juist het leuke aan de topics, de ene geeft je goede adviezen, de andere (handige) tips, en de 3e een compliment over je auto, beetje zelfspot moet kunnen anders kun je beter een duuuuuure klassieker met sjaaltje en geruiten petje gaan rijden.

on topic
ik heb mijn el camino op 6-7 bar staan, dan staat ie mooi op de banden en heb ik een relaxte veerweg bij drempels ed.
bij lage drukjes wil het nog weleens een beetje bonken bij hobbels.
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by Supervaags »

voor SplitWindow zijn ze bezig met de "ignore button" :arrow: :P

Image

:D
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by SplitWindow »

Supervaags wrote:voor SplitWindow zijn ze bezig met de "ignore button" :arrow: :P
Ik word tegenwoordig niet eens meer boos om dit soort uitlatingen, alleen maar verdrietig.....
yellowsub
Posts: 641
Joined: Mon Mar 01, 2004 12:32 am

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by yellowsub »

Zolang je er over kunt praten, kun je verder. Uiten die gevoelens. Deel met anderen. En help elkaar!

Tuut tuut

Vanaf een warm dakterras met uitzicht op de McD en IKEA
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by Detroitsteel »

Woehahaha, ik ben het wel gewend om door verschillende figuren afgezeken te worden hiero :lol:

Me zelf terug trekken om die reden..? NO WAY!!!

I dont give a flying fuck, so, i'm here to stay ;)
Benjamin
Posts: 19
Joined: Mon Jun 20, 2011 11:46 pm

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by Benjamin »

Detroitsteel wrote:Woehahaha, ik ben het wel gewend om door verschillende figuren afgezeken te worden hiero :lol:

Me zelf terug trekken om die reden..? NO WAY!!!

I dont give a flying fuck, so, i'm here to stay ;)
Oh maar ik ben ook nog niet weggegaan hoor ;) ik heb alleen niet altijd de behoefte te reageren op elk sneu commentaar .
Ik vind het alleen wat vreemd dat mensen, met naar ik mag aannemen dezelfde passie, elkaar afzeiken in plaats van even proberen te helpen !
En natuurlijk zal die gast met zijn gescheurde ruit best wel aardig zijn, op mij kwam hij in eerste instantie in elk geval niet zo over, ik vraag me altijd af of dat soort figuren ook op een overvol perron staan te schreeuwen en een ander afzeiken :smack:
Een forum is evengoed een publieke ruimte waar mensen elkaar ontmoeten en je je, in mijn ogen althans, dient te gedragen :thumbs:
Ik ben er in elk geval wel klaar mee, zonde van mijn tijd en energie !


Maar goed, nu maar weer een update over het oude hok, de HEI module schijnt, volgens de kenners, inderdaad aan zijn eind te zijn, die wordt dus vervangen van het weekend, gelukkig kreeg ik van iemand de gouden tip :thumbs:

Is het nu verstandig om alleen de HEI module te wisselen of doe ik er beter aan om de complete ontsteking te vervangen ?

Ik doe wel gelijk even de kabels en de bougies, hebben we dat ook maar weer gehad :D

De highjackers zijn opgepompt hoe het hoort, en het oude zwarte lijk zwabbert wel veel minder en de trekhaak sleept niet meer over drempels heen, dat is ook wel weer leuk :D

Alleen het trillen gaat niet weg, de wielen zijn uitgebalanceerd, maar dat heeft geen nut gehad, hij trilt ook wanneer ik over een hobbelige weg rijdt, zou er een gammele fusee onder kunnen zitten ?

Volgende week ga ik, als ik het even minder druk heb, even de achterdeur vervangen, want die is te slecht om te lassen, zou veel werk zijn en een andere deur was goedkoper, en de linker achterdeur zal ik ook even vervangen want die is ook wel behoorlijk slecht .

Dan nog een andere voorbank zien te vinden, maar dat valt niet echt mee, er is zat te koop, maar niet in het zwart met een armsteun, er zit nu een zwarte bank in met een scheur en zonder armsteun, dan de achterbank eruit zodat mijn hondjes wat ruimte hebben en het oude hok even opnieuw van een likje verf voorzien .

Nu heb ik wat gelezen over Rustoleum, maar kan dat zomaar over de matzwarte carrosserie lak heen die eerder gebruikt is ?

Er moet ook nog een separatiewand in, nu heb ik er 1 gevonden maar die past volgens mij niet helemaal lekker, mijn bank moet zover mogelijk naar achteren omdat ik nogal groot ben uitgevallen, en die wand is gemonteerd op de B stijl, maar in de achterste stand staat de bank wat achter de B stijl, weet iemand hoe ik dat een beetje kan oplossen ?
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by SplitWindow »

Benjamin wrote: mensen, met naar ik mag aannemen dezelfde passie
Tja, dan moet je toch echt naar het Caprice/Impala forum:
http://uniform.messageboard.nl/10060/index.php
Benjamin
Posts: 19
Joined: Mon Jun 20, 2011 11:46 pm

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by Benjamin »

SplitWindow wrote: Tja, dan moet je toch echt naar het Caprice/Impala forum:
http://uniform.messageboard.nl/10060/index.php
Volgens mij lijdt jij aan een ernstige vorm van tunnelvisie :idea: ach dat geeft niks hoor, dan lijken andere mensen opeens een stuk intelligenter moet je maar denken :D

Maar heb je nog iets toe te voegen waar ik, en misschien een ander, wel wat aan heb of verveel je je alleen een beetje ? als dat laatste het geval is dan ben je van harte welkom om me te komen helpen met die Impala even opnieuw matzwart te rollen en kwasten :D
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by Supervaags »

die trilling lijkt mij geen fusee aangezien je het niet in het stuur voelt..
ik zou het toch meer zoeken in de aandrijving zoals al eerder genoemt.
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by kn@pestaart »

Als je je highjackers moet oppompen om de trekhaak te sparen, dan zijn de veren doorgezakt en de schokdempers verrot. Dit heeft niets met je hulpvering te maken. :P
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by Detroitsteel »

SplitWindow wrote: Tja, dan moet je toch echt naar het Caprice/Impala forum:
http://uniform.messageboard.nl/10060/index.php
En daar ben je meer dan welkom :)
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Wat problemen met Impala station, 1979

Post by Detroitsteel »

Hmmmm, over dat trillen heh, check je lagering eens van je steekassen.

Krik je wagen van achteren op zodat de wielen van de grond komen, pak het wiel vast en geef er op en neergaande rukken aan. Voel je behoorlijk speling, dan zijn je lagers achter naar zijn grootje. (heen en weer in de lengte van de as is normaal met deze type assen) En als ze behoorlijk naar zijn grootje zijn, dan kun je ze zelfs voelen in de vorm van trillen.
Dat word vervangen dan. maar, ga dan gelijk voor de reperatie setjes! Want bijna altijd is de steekas op die plek ook ingelopen. De reperatie setje (een soort bus met lager dr in) verplaats de positie van de lager meer naar de steekasflens toe waardoor de nieuwe lager op een andere plek op de steekas gaat lopen.
Heb ik zo'n 8 jaar terug ook gedaan, zit nog steeds goed :)

Olie tekort of zwaar vervuilde of met vocht verzadigde olie is vaak de oorzaak dat die lagering kapot gaat.

Check ook de cardan op speling zoals de uitgaande as van de versnellingsbak en de pinion as van de dif. De uitgaande as van de bak mag ietswat hebben, maar niet overdreven. De pinion as moet spelings vrij zijn! Kijk ook naar de kruiskoppelingen van de cardan, deze mogen ook zeker geen speling vertonen.
Post Reply