toerenteller

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
bandit
Posts: 62
Joined: Mon Sep 21, 2009 1:43 pm

toerenteller

Post by bandit »

nadat mijn blok is gereviseerd doet mijn toerenteller raar, hij staat op 0 bij een draaiende motor en onder het rijden geeft hij soms toeren teveel aan en valt hij weer terug.
ik heb een mallory magnetic ontsteking en een accel super coil met een weerstand blok erbij.
toerenteller zit aan gesloten op de groene draad.
zou de teller kapot zijn of kan er iets anders fout zijn.
Frans455
Posts: 11812
Joined: Thu Apr 08, 2004 9:56 pm

Re: toerenteller

Post by Frans455 »

De toerenteller moet aangesloten zijn op de min van de bobine, of bij een HEI op de TACH-aansluiting.
bandit
Posts: 62
Joined: Mon Sep 21, 2009 1:43 pm

Re: toerenteller

Post by bandit »

hij zit op de min van de bobine
Frans455
Posts: 11812
Joined: Thu Apr 08, 2004 9:56 pm

Re: toerenteller

Post by Frans455 »

Heb je je nieuwe tick-tock-tach al binnen?
bandit
Posts: 62
Joined: Mon Sep 21, 2009 1:43 pm

Re: toerenteller

Post by bandit »

nou frans, ik had op ebay een mooie gevonden, die was als nieuw, alleen die amerikaan heeft me een lelijk oud ding opgestuurd en zeg per ongeluk de verkeerde opgestuurd te hebben. ik heb dit bij paypal gemeld en nu moet ik hem terug sturen en krijg ik het geld en de verzend kosten terug.


Image
Image

toch wel duidelijk een verschil.
ik heb 185$ voor die mooie betaald en ik krijg die lelijke.
die mooie staat weer op ebay te koop
Frans455
Posts: 11812
Joined: Thu Apr 08, 2004 9:56 pm

Re: toerenteller

Post by Frans455 »

Aiiii dan hebben ze je inderdaad te pakken gehad ... :x

Maar ... 185 dollar voor een 8000 rpm/160 mph teller is nog niet superveel - die combo's worden rap zeldzaam.

Ik zou een financiële tegemoetkoming vragen en zeggen "dat je niks terugstuurt" en deze gewoon houden.
Wel eerst even die teller in de auto testen natuurlijk ... 8)

Die plexiglas plaat kun je overigens blinkend poetsen met spul voor mobiele telefoonschermpjes - dat je kan kopen bij mobile telefoonwinkels.
bandit
Posts: 62
Joined: Mon Sep 21, 2009 1:43 pm

Re: toerenteller

Post by bandit »

ik had deze getest maar die doet ook raar. deze blijft op 500 rpm en doet verder niets, daarom twijfel ik want een ander die ik van iemand mocht proberen deed het wel. :?:
Frans455
Posts: 11812
Joined: Thu Apr 08, 2004 9:56 pm

Re: toerenteller

Post by Frans455 »

Lullig dat je een 'lemon' gekregen hebt ...

Een gangbare prijs - in de VS - voor zo'n combo is overigens 300-400 dollar, in mooie staat.
Het kan goedkoper als je zelf zo'n combo samenstelt - zo heb ik het ook gedaan.

Image
bandit
Posts: 62
Joined: Mon Sep 21, 2009 1:43 pm

Re: toerenteller

Post by bandit »

ik heb dat cluster weer terug gestuurt naar amerika en ik zou al me geld terug krijgen door de kopersbescherming van paypal
Frans455
Posts: 11812
Joined: Thu Apr 08, 2004 9:56 pm

Re: toerenteller

Post by Frans455 »

bandit wrote:ik heb dat cluster weer terug gestuurt naar amerika en ik zou al me geld terug krijgen door de kopersbescherming van paypal
Dan wens ik je veel succes, zulke geweldige goeie ervaringen heb ik niet met paypal en "geld terugkrijgen".
Post Reply