Slecht stationair lopen.

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Caddy_v8
Posts: 2612
Joined: Tue Mar 20, 2007 4:13 pm

Re: Slecht stationair lopen.

Post by Caddy_v8 »

Ik heb zelf de Flamethrower 8.0 kabels van Petronix. Maakte bij mijn wagen echt veel verschil, maar moet er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat de oude kabels echt gaar waren. Dan heb je dus al gauw een verschil.

http://www.edsclassic.nl/index.php?opti ... &Itemid=16
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Slecht stationair lopen.

Post by Nick_nl »

Misschien een beetje off topic.
Ik ben van mening dat het oude ontwerp van onze ontsteking niet geschikt is voor weerstands bougies en kabels.
De bedrijfsspanning is stukken lager en dan al die weerstanden er in moet wel minder vonk geven aan de bougie kant. Het liefste zou ik dan ook AC 44 bougies met koperkern bougiekabel hebben. Alleen die krijg je niet meer. Niemand heeft me tot nu toe van het tegenover gestelde kunnen overtuigen.
Jouw voorbeeld, geeft een flinke verbetering. Alleen hoe zou het verschil zijn geweest met koperkern en geen weerstand bougies. Als de verschillen zo klein zijn dat het alleen op een vermogensbank meetbaar is, prima.
Maar toch blijf ik nieuwsgierig of er een duidelijke ja of nee te geven is op meet resultaten ipv "seat of the pants" resultaten.

bv deze link geeft duidelijk aan dat een hogere weestand beter is en een krachtigere vonk geeft.
hier denkt men er precies andersom over...
Post Reply