Chevy Van houd af en toe in op lpg

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
MrOi
Posts: 152
Joined: Tue Jun 29, 2010 8:40 pm

Chevy Van houd af en toe in op lpg

Post by MrOi »

Na een nieuwe vulslang gemonteerd te hebben en gas getankt te hebben ging ik op weg naar de keuring. Na een rit van ongeveer 10 minuten op gas (blok was al warm op benzine) merkte ik dat hij op de snelweg tijdens constant gas ineens inhield. Als ik dan wat minder gas gaf liep die wel gewoon en als ik veel gas gaf ging die ook normaal versnellen. Toen wat met het gas gespeeld en in de bebouwde kom was het even weg totdat ik een heuvel op moest en wat meer gas gaf (net zoveel als op de snelweg) en toen hield die in, meer gas geven en hij ging weer met af en toe wat hikken.
Daarna was ik even gestopt, en toen ik weer weg wou rijden viel die zelfs uit. Ik heb hem toen op benzine gestart, meteen weer over op gas en toen even flink doorgetrokken, dat ging toen goed. Daarna leek het wat beter te zijn. Nu heeft de auto een lange tijd stil gestaan, maar op benzine loopt die perfect. Nu ga ik sowieso het luchtfilter vervangen, hoewel als die vol zit dat volgens mij meer op stotteren moet lijken ipv echt inhouden. Daarom wil ik hier vragen wat er evt nog meer aan de hand zou kunnen zijn.
fleetwood74
Posts: 57
Joined: Sun May 29, 2011 11:39 pm

Re: Chevy Van houd af en toe in op lpg

Post by fleetwood74 »

Klinkt naar mijn idee meer alsof hij gewoon te arm staat..
MrOi
Posts: 152
Joined: Tue Jun 29, 2010 8:40 pm

Re: Chevy Van houd af en toe in op lpg

Post by MrOi »

Hij doet het dus alleen af en toe en alleen tussen kwart en half gas. Ik weet niet hoe het bij een auto en bij lpg zit maar bij motoren kon je heel mooi dmv de gasnaald het midden gebied afstellen. Hoe zit dat bij deze?
CVPI
Posts: 808
Joined: Tue Nov 03, 2009 10:58 am

Re: Chevy Van houd af en toe in op lpg

Post by CVPI »

Kijk eerst eens nadat je je luchtfilter vervangen hebt.
Blijkbaar moet dat om de ca. 15 á 20k kilometer. (zeggen ze)

Mijn '78 er Caprice destijds begon ook heel erg in te houden, bij allerlei snelheden. Maar vooral in de file enzo.

Het luchtfilter zat er al bijna 100.000 km op en na het vervangen (zo'n ding kost een tientje) was het weer helemaal goed. Omdat het een open luchtfilter is, in de meeste gevallen bij LPG gaat er dus sneller stof in zitten dan bij een gesloten luchtfilter huis.
MrOi
Posts: 152
Joined: Tue Jun 29, 2010 8:40 pm

Re: Chevy Van houd af en toe in op lpg

Post by MrOi »

CVPI wrote:Kijk eerst eens nadat je je luchtfilter vervangen hebt.
Blijkbaar moet dat om de ca. 15 á 20k kilometer. (zeggen ze)

Mijn '78 er Caprice destijds begon ook heel erg in te houden, bij allerlei snelheden. Maar vooral in de file enzo.

Het luchtfilter zat er al bijna 100.000 km op en na het vervangen (zo'n ding kost een tientje) was het weer helemaal goed. Omdat het een open luchtfilter is, in de meeste gevallen bij LPG gaat er dus sneller stof in zitten dan bij een gesloten luchtfilter huis.
Ik heb vandaag een nieuw filter gehaald, 6 euro waar doe je het voor.. Bij mij zit hij nog in het luchtfilterhuis. Meteen ook een nieuw olie filter gehaald als ik toch bezig ga.
hot rod
Posts: 526
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:09 am

Re: Chevy Van houd af en toe in op lpg

Post by hot rod »

ik zou het filtertje in je verdamper eens schoonmaken lijkt me daar het probleem zit
MrOi
Posts: 152
Joined: Tue Jun 29, 2010 8:40 pm

Re: Chevy Van houd af en toe in op lpg

Post by MrOi »

Ik kom bij de verdamper uit als ik de dikke slang vanaf de mixer volg toch?
Post Reply