Timing ford 460 blok?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
stef
Posts: 2849
Joined: Sat Nov 06, 2004 5:11 pm

Timing ford 460 blok?

Post by stef »

Aloha,
Ik heb net even een blokje gereden met mijn nieuwe motor, maar het vermogen valt me in 1e instantie wat tegen.
Wat zou de juiste timing ongeveer moeten zijn?
Hij staat nu op 21 graden initial, en 40 totaal.
Uiteraard moet het mengsel nog wel even correct worden afgesteld.

Het valt me ook op dat ie vrij hard loopt, ik krijg hem moeilijk lager dan 800 rpm stationair, zelfs met de secundaire trap dicht en de primaire trap amper open.
Betekend dit een vacuumlek?
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Timing ford 460 blok?

Post by Jeroen_Sp »

Ik vind dat je behoorlijke waardes hebt voor de onsteking hoor.

Ik heb nu zelf 13 graden initieel en (ff uit me hoofd) 24 graden centrifugaal, all in tegen de 3000rpm.
Vacuum is ook nog 15 graden.

Ik had eerst 15 graden initieel maar dan had ik bij gasgeven op de snelweg last van pingelen.

Ik wil nog iets minder totaal en wat meer initieel hebben, merkte dat de wagen dat wel wat fijner vond.
Ik had er veel over geschreven op het Lincoln Forum, dat is nu echter weg.

Heb je al snelweg gereden. En het is toch op LPG?

Ik kan mijn stationair zover terugdraaien dat de motor afslaat, er staat dus inderdaad iets niet goed bij jou.
Wat geeft je lambda aan bij stationair (je had toch zo een meter)?
stef
Posts: 2849
Joined: Sat Nov 06, 2004 5:11 pm

Re: Timing ford 460 blok?

Post by stef »

Hoi,
Lambda heb ik niet meer, is overleden.

Ik had een vacuumlek bij de adapterplaat en de kleppenplaat, ondanks dat er een pakking tussenzat.
Hier dus maar ietsje vloeibare pakking tussen gedaan, en toen was de lekkage verholpen.
Ook heb ik nog 2 vacuumlekkages op het inlaatspruitstuk, links en rechts ac hter. Zelfde verhaal.
Spruitstuk moet er dus weer even vanaf, en dan toe ik om elke runner ook heel licht wat vloeibare pakking.
Geen andere lekkages verder, gelukkig.

Dit weekeinde ermee naar zuid limburg geweest.
Vermogen vind ik wat tegenvallen eerlijk gezegd, om te beginnen.
Verder wordt ie vrij heet; schommelt rond de 210F.
Als ik de kachel aanzet, zakt ie een graad of 10-15 (F)
Denk dus dat de radiateur niet afdoende koeling biedt, en vervangen moet worden voor een grotere (meer rijen).
Ook wil ik nog een aluminium high-flow waterpomp monteren. (hogere flow bij lage toeren in ieder geval).
Verder wil ik de achterasoverbrenging weer terugbrengen van 3.25:1 naar de originele 2.46:1
Verbruik op LPG vanaf limburg naar huis ca 100km/h, 2500 toeren, is 1 op 4. Dat valt me ook een beetje tegen, en is gelijk aan mijn "oude" 400 met lage compressie. De achterasverhouding zal hier zeker verbetering in brengen.
Verder dus de ontsteking verder optimaliseren, en controleren of de vacuumvervroeging wel correct werkt. (ported moets het zijn voor economy toch? De aansluiting "IGN" op de impco 425?)
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Timing ford 460 blok?

Post by Jeroen_Sp »

210 graden is inderdaad wat veel, mijne blijft perfect op 190 draaien. Ga ik de bergen in met stevig klimmen dan loopt deze op tot 200 en dan slaat de fan in (origineel) en daalt de temperatuur meteen.

Ik heb zelf een 1:3.00 overbrenging maar zou inderdaad wel eens de 1:2,75 willen hebben welke niet bij het trailer pakket zit. Moet inderdaad iets schelen.

Ik heb op LPG op de lange afstand door de ardenne (route de solei) van maastricht tot luxemburg 1:5,5 gereden. Dat is met de 460 in mijn Mark IV. Gemiddeld rij ik altijd rond de 1:4,5

Ik heb mijn vacuumvervroeging gewoon op manifold zitten. Moet je maar eens zien wat deze aan hogere toeren loopt (en meer vacuum heeft). Dat ported was juist een emissie truckje (ontsteking meer naar uitlaat.)

Succes!
Post Reply