kogellagers en dergelijke

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: kogellagers en dergelijke

Post by Renev »

The Clown wrote: Sloop eens een lager uit elkaar, eerst de kooi er uit en dan de kogels.
Het omgekeerde dus.
Uhhh hoezo ???ik begrijp je niet helemaal.
The Clown
Posts: 306
Joined: Tue Dec 14, 2004 8:41 pm

Re: kogellagers en dergelijke

Post by The Clown »

Renev wrote:
Uhhh hoezo ???ik begrijp je niet helemaal.
Was een opmerking voor de mensen die het na jouw uitleg nog niet helemaal begrepen,
iets uit elkaar elkaar halen gaat meestal in omgekeerde volgorde van monteren en is een goede manier om iets te leren.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: kogellagers en dergelijke

Post by Renev »

Ahhh OK ik begreep hem al niet maar dat is idd een goede manier ja :) :)
Soms sloop je dan ook wel eens wat maar daar leer je dan weer van (althans ik wel)
the puritan
Posts: 249
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:42 pm

Re: kogellagers en dergelijke

Post by the puritan »

Daarom zit de ruimte tussen de binnen- en buitenring niet helemaal vol met kogels. Dat is onmogelijk om in elkaar te zetten. En dat oneven aantal heeft te maken met slijtage. Net als tandwielen in een versnellingsbak. Als er 1 slecht punt in komt van 2 tanden of bij een lager 2 loopringen, komt dat zelfde punt steed weer terug op elkaar. Bij een oneven aantal duurt dat veel langer.
Post Reply