te laag stationair
te laag stationair
hoi,mijnchevy 5.0 tbi heeft bij warme motor een te laag stationair 600 rpm zeker als ie in D of R staat ga ik dan nog stuur slaat hij af.
bij koude motor geen probleem en zit in rap tempo op 160 km.( dit probleem is al een paar jaar)
timing is afgesteld door knapestaart en staat goed.
vacuumslangen van EGR klep en Canister afgedopt de rest is goed
pcv valve, bougies en kabels,rotor verdeelkap lambdasonde en bobine vernieuwd
ik wil dit probleem nu weleeens oplossen dacht altijd dat het kwam omdat ik te weinig reed maar helaas dat was het niet.
bij koude motor geen probleem en zit in rap tempo op 160 km.( dit probleem is al een paar jaar)
timing is afgesteld door knapestaart en staat goed.
vacuumslangen van EGR klep en Canister afgedopt de rest is goed
pcv valve, bougies en kabels,rotor verdeelkap lambdasonde en bobine vernieuwd
ik wil dit probleem nu weleeens oplossen dacht altijd dat het kwam omdat ik te weinig reed maar helaas dat was het niet.
-
- Posts: 336
- Joined: Tue Jul 08, 2008 9:45 pm
Re: te laag stationair
stationairschroef indraaien...... ?
Re: te laag stationair
het is een tbi die kan je niet afstellen
-
- Posts: 336
- Joined: Tue Jul 08, 2008 9:45 pm
Re: te laag stationair
sorry, ik dacht dat daar wel een kleppenplaat onder zit, maar dan heb ik het mis.
Re: te laag stationair
rij niet op LPG en nog verder in het boek gekeken ene hoofdstuk schrijft dat stationair niet is aftestellen in het andere hoofdstuk kan het weer wel dus ga zo eerst even checken
Re: te laag stationair
Duidelijk, dan gaat hetgeen wat ik in gedachte had niet op.
Succes,
Succes,
Re: te laag stationair
Vaccuumlek met een iets rijker mengsel zeker?Chucky wrote:Duidelijk, dan gaat hetgeen wat ik in gedachte had niet op.
Succes,
Re: te laag stationair
nope, maar dat doet er nu niet toe. Ontopic
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: te laag stationair
Wel wis en waarachtig dat je het stationair van een tbi kan afstellen, ik zit even hier met een gsm te knoeien, dus de methode komt later.
Er zit namelijk daar waar je een stelschroefje verwacht een dopje die je kunt verwijderen met een torxschroefje erachter maar je kunt er niet zomaar aan draaien.
Er zit namelijk daar waar je een stelschroefje verwacht een dopje die je kunt verwijderen met een torxschroefje erachter maar je kunt er niet zomaar aan draaien.
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: te laag stationair
oeps ik was net even te snel ik had het schroefje eerder gezien dan je berichtje.
en was dus al aan het draaien geslagen.heb hem nog niet gestart moest de multisnaar nog monteren.
en wat zijn de gevolgen als je er aan draait zonder de iav lostekoppelen?
en was dus al aan het draaien geslagen.heb hem nog niet gestart moest de multisnaar nog monteren.
en wat zijn de gevolgen als je er aan draait zonder de iav lostekoppelen?
Re: te laag stationair
kan rommelig stationair lopen ook een massa probleem zijn?
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: te laag stationair
Dan begrijpt de computer er niet veel meer van en zal proberen het oude toerental te behouden.edvv wrote:oeps ik was net even te snel ik had het schroefje eerder gezien dan je berichtje.
en was dus al aan het draaien geslagen.heb hem nog niet gestart moest de multisnaar nog monteren.
en wat zijn de gevolgen als je er aan draait zonder de iav lostekoppelen?
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: te laag stationair
Zeker, de 2 massa draden goed schoonmaken van de ecm, bij de 454 zitten ze op het thermostaathuis.edvv wrote:kan rommelig stationair lopen ook een massa probleem zijn?