olie lekkage???

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

olie lekkage???

Post by Streetrod »

Ik zit met een olie lekkage en weet voor 100% dat het blok (chevy 350) lekt aan de voorkant maar snap niet waar. Rond de kleppendeksel en kop is het droog. Krukas keering bij de balancer droog. Distriburie deksel lijkt droog te zijn.

Wat het rare is als je onder de 100 rijd is er niks aan de hand geen lekkages, Maar rij ik harder dan 100 dan heb ik over de hele rechterkant blok draagarmen velg olie zitten er hangen ook druppen olie aan de waterpomp aan de onderkant, binnenkant van de onderste waterslang gewoon nat. Maar aan de bestuurderskant helemaal niks kurk droog.

Ik snap het even niet meer. En nee onder de 100 ga ik niet rijden op de snelweg doortrappen met de Sub.
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: olie lekkage???

Post by Martin71RS »

bij iemand weleens gezien dat ter hoogte van de brandstofpomp, voorzijde blok een boutje zit waar het lekte, zelfde soort verhaal als ik me goed herinner.

Image
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: olie lekkage???

Post by Streetrod »

Okee, daar zitten geen boutjes in, en die hoek is het nat. Zal ik het weer eens helemaal vet vrij maken en daar boutjes in zetten met vloeibare pakking. Hoop echt dat het dan afgelopen is word er gek van, na het weekend zullen we het weten. Als er nog meer rare dingen zijn waar ze kunnen lekken wil ik het graag weten :)

Al vast bedankt :thumbs:
Gerwin
Posts: 1481
Joined: Sat May 05, 2007 8:20 pm

Re: olie lekkage???

Post by Gerwin »

anders moeten we ff afspreken binnenkort, ik heb speciale indicatie vloeistof voor in de motorolie 8)
gooien we ff wat in je motor en gaan dan rijden, daarna met een blacklight (heb ik ook) kijken waar de olie vandaan komt.
met deze methode heb ik na lang speuren ook mijn eigen lekkage kunnen oplossen. (slang vd carterontluchting was weg)
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: olie lekkage???

Post by Pavement Pounder »

Voorkant inlaatspruitstuk is ook droog ?
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: olie lekkage???

Post by boyanka »

8) carter ontluchting verstopt
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: olie lekkage???

Post by Streetrod »

Ja de hele bovenkant is droog.

Gerwin, denk dat dat niet zo makkelijk is. Ik woon onder nijmegen en jij ergenst in de buurt van drachte of zo toch??
donny
Posts: 1856
Joined: Thu Feb 22, 2007 7:28 pm

Re: olie lekkage???

Post by donny »

Bij sommige brandstof pompen zit een klein gaatje(net als bij de waterpomp), als de pomp kapot gaat kan ie uit dat gaatje olie gaan lekken!

Donny
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: olie lekkage???

Post by Streetrod »

Ik heb geen brandstofpomp alleen lpg. Hoop gewoon dat het nu opgelost is met het boutje.
55caddy
Posts: 9
Joined: Wed Jun 15, 2011 10:32 pm

Re: olie lekkage???

Post by 55caddy »

donny wrote:Bij sommige brandstof pompen zit een klein gaatje(net als bij de waterpomp), als de pomp kapot gaat kan ie uit dat gaatje olie gaan lekken!

Donny

Ook eens een keertje gehad, kering in de brandstofpomp eruit.
De olie kwam toen tijdens het rijden tegen het uitlaat spruitstuk en dat gaf een mooie rookpluim achter de auto :D
donny
Posts: 1856
Joined: Thu Feb 22, 2007 7:28 pm

Re: olie lekkage???

Post by donny »

Streetrod wrote:Ik heb geen brandstofpomp alleen lpg. Hoop gewoon dat het nu opgelost is met het boutje.
Als je geen brandstofpomp hebt kan ie ook niet lekken.... Idd hopen dat het met het boutje opgelost is!

Donny
Gerwin
Posts: 1481
Joined: Sat May 05, 2007 8:20 pm

Re: olie lekkage???

Post by Gerwin »

Streetrod wrote:Ja de hele bovenkant is droog.

Gerwin, denk dat dat niet zo makkelijk is. Ik woon onder nijmegen en jij ergenst in de buurt van drachte of zo toch??

:lol: auto vd zaak....
Firefly
Posts: 855
Joined: Sun Jul 01, 2007 1:47 pm

Re: olie lekkage???

Post by Firefly »

Martin71RS wrote:bij iemand weleens gezien dat ter hoogte van de brandstofpomp, voorzijde blok een boutje zit waar het lekte, zelfde soort verhaal als ik me goed herinner.

Image
99% zeker dat het dit is. Dat is een vaak over het hoofd gezien plekje bij de smallblock Chevy's, als daar geen boutje in zit gaat hij daar bij verhoogd toerental olie uit gooien.
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: olie lekkage???

Post by Streetrod »

Martin71RS wrote:bij iemand weleens gezien dat ter hoogte van de brandstofpomp, voorzijde blok een boutje zit waar het lekte, zelfde soort verhaal als ik me goed herinner.
Ja dat was de motor lekkage :thumbs:
Post Reply