ben bezig de kop eraf te halen van een 350 Chevy-blok van '80 i.v.m. verbrande kleppen...
heb dat nog niet eerder gedaan dus werk volgens de Haynes-Manual.....alle bouten zijn inmiddels los, nu staat er in de Manual dat ik het koelwater uit het blok moet aftappen ( radiator is er al af ) .....
Nu zit er wel iets van een soort aftappluggetje maar 't zit op een lullige plek en ben eigenlijk heel erg bang dat ik het ga afbreken als ik er een sleutel opzet, dan ben ik nog verder van huis...zou het het liefste gewoon vast laten zitten en zo de kop eraftrekken.....kan dat ?????? of kom ik dan in de problemen ?????
kop eraf halen.....vraagje
Re: kop eraf halen.....vraagje
Als je de waterpomp demonteert dan zit het water niveau laag genoeg en kan je de koppen er afhalen zonder verder aftappen.
Re: kop eraf halen.....vraagje
Zou lekker de kop eraf trekken hoor. Zal mischien nog wat koelvloeistof zitten maar kan je gewoon weer schoonmaken natuurlijk.
Dingen die afbreken heb je helemaal niks aan. Je kan wel lucht door B.V. 1 kachelslang het blok doorspuiten dat de resten via een radiateurslang eruit kunnen.
Dingen die afbreken heb je helemaal niks aan. Je kan wel lucht door B.V. 1 kachelslang het blok doorspuiten dat de resten via een radiateurslang eruit kunnen.
Re: kop eraf halen.....vraagje
thanx, 't is gelukt, alleen maar beetje koelvloeistof bovenop de zuigers, niks aan de hand...keukenrol erbij en alles mooi droog....nu de andere kant ook maar doen en dan een paar nieuwe / gereviseerde gaan scoren.......
Re: kop eraf halen.....vraagje
met de waterpomp komt er koelvloeistof uit de onderkant van het dek, de pomp is niet lager dan de koppen.
Nu je het er af hebt, als je het water bij de zuigers weg hebt gehaald met een doekje, flink achteraan spuiten met remmenreiniger en daarna met wd40 en het liefst de krukas draaien. Als er water naast de zuiger staat of zelfs tussen de zuigerveren heb je in no time een groot probleem, namelijk een roestplek in de cilinderwand.
Nu je het er af hebt, als je het water bij de zuigers weg hebt gehaald met een doekje, flink achteraan spuiten met remmenreiniger en daarna met wd40 en het liefst de krukas draaien. Als er water naast de zuiger staat of zelfs tussen de zuigerveren heb je in no time een groot probleem, namelijk een roestplek in de cilinderwand.