kop eraf halen.....vraagje

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

kop eraf halen.....vraagje

Post by johnny »

ben bezig de kop eraf te halen van een 350 Chevy-blok van '80 i.v.m. verbrande kleppen...
heb dat nog niet eerder gedaan dus werk volgens de Haynes-Manual.....alle bouten zijn inmiddels los, nu staat er in de Manual dat ik het koelwater uit het blok moet aftappen ( radiator is er al af ) .....

Nu zit er wel iets van een soort aftappluggetje maar 't zit op een lullige plek en ben eigenlijk heel erg bang dat ik het ga afbreken als ik er een sleutel opzet, dan ben ik nog verder van huis...zou het het liefste gewoon vast laten zitten en zo de kop eraftrekken.....kan dat ?????? of kom ik dan in de problemen ?????
Pink
Posts: 400
Joined: Mon Oct 18, 2004 5:41 pm

Re: kop eraf halen.....vraagje

Post by Pink »

Als je de waterpomp demonteert dan zit het water niveau laag genoeg en kan je de koppen er afhalen zonder verder aftappen.
sloper
Posts: 306
Joined: Tue Mar 04, 2008 6:30 pm

Re: kop eraf halen.....vraagje

Post by sloper »

Zou lekker de kop eraf trekken hoor. Zal mischien nog wat koelvloeistof zitten maar kan je gewoon weer schoonmaken natuurlijk.
Dingen die afbreken heb je helemaal niks aan. Je kan wel lucht door B.V. 1 kachelslang het blok doorspuiten dat de resten via een radiateurslang eruit kunnen.
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: kop eraf halen.....vraagje

Post by johnny »

thanx, 't is gelukt, alleen maar beetje koelvloeistof bovenop de zuigers, niks aan de hand...keukenrol erbij en alles mooi droog....nu de andere kant ook maar doen en dan een paar nieuwe / gereviseerde gaan scoren.......
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: kop eraf halen.....vraagje

Post by Corp »

met de waterpomp komt er koelvloeistof uit de onderkant van het dek, de pomp is niet lager dan de koppen.

Nu je het er af hebt, als je het water bij de zuigers weg hebt gehaald met een doekje, flink achteraan spuiten met remmenreiniger en daarna met wd40 en het liefst de krukas draaien. Als er water naast de zuiger staat of zelfs tussen de zuigerveren heb je in no time een groot probleem, namelijk een roestplek in de cilinderwand.
Post Reply