camaro 4.1l

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Georgeske
Posts: 1
Joined: Tue Jun 21, 2011 12:00 am

camaro 4.1l

Post by Georgeske »

Hallo, zelf ben ik geinterseerd om een camaro van 1976 te kopen,
maar de motor die daar in ligt is maar een 4.1 van 155pk.
Is het de moeite om op de motor een turbo te steken?
Zo ja, wat kost dat en hoeveel pk's kan dit extra bijbrengen en beschadigt dit de motor niet?

En wat kan er zo nog allemaal helpen om deze motor een groter vermogen te geven?

Mvg Geordy
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: camaro 4.1l

Post by SplitWindow »

Hoeveel problemen (qua keuring) geeft het bij jullie in België als je de lijn-6 motor vervangt door een V8 ?
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: camaro 4.1l

Post by SplitWindow »

Gaat het om deze wagen ?
http://nl.kapaza.be/antwerpen/chevrolet ... 951731.htm


Edit:
WTF ImageImageImageImageImage ???

Image

Image
sloper
Posts: 306
Joined: Tue Mar 04, 2008 6:30 pm

Re: camaro 4.1l

Post by sloper »

Had er 1 een paar steentjes over :idea:
Frans455
Posts: 11812
Joined: Thu Apr 08, 2004 9:56 pm

Re: camaro 4.1l

Post by Frans455 »

Een L6 uit 1976 met 155 pk?? Dan is die al eens onderhanden genomen :D
Af fabriek waren die 4.1L (250cid) in de Camaro's volgens mij maar iets van 100/110 pk.

Op zich is de compressieverhouding van zo'n smogger L6 laag genoeg om er een turbo bij te plakken.
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: camaro 4.1l

Post by kn@pestaart »

Frans455 wrote:Een L6 uit 1976 met 155 pk?? Dan is die al eens onderhanden genomen :D
Af fabriek waren die 4.1L (250cid) in de Camaro's, volgens mij maar iets van 100/110 pk.
De 250 in mijn Van heeft 'maar' 115 pk, op kenteken...
Maar niet 1 250 is hetzelfde...
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: camaro 4.1l

Post by SplitWindow »

Misschien is hij op Wikipedia gaan zoeken:
Wikipedia wrote:250:
The stroked 250 version produced 155 hp (116 kW) for Chevrolet and GMC.
Between 1975 and 1984, an integrated cylinder head was produced, with one-barrel intakes for passenger cars, and two-barrel intakes for trucks after 1978.
Maar ook:
Wikipedia wrote:The L22 was a 250-cubic-inch (4.1 L) I6 engine produced from 1967 to 1979. The '78 Camaro had 105 horsepower (78 kW) and 190 ft·lbf (260 N·m) of torque with the 250.
bluesfreak1975
Posts: 524
Joined: Fri Apr 16, 2010 10:18 am

Re: camaro 4.1l

Post by bluesfreak1975 »

Georgeske wrote:Hallo, zelf ben ik geinterseerd om een camaro van 1976 te kopen,
maar de motor die daar in ligt is maar een 4.1 van 155pk.
Is het de moeite om op de motor een turbo te steken?
Zo ja, wat kost dat en hoeveel pk's kan dit extra bijbrengen en beschadigt dit de motor niet?

En wat kan er zo nog allemaal helpen om deze motor een groter vermogen te geven?

Mvg Geordy
Koop gelijk een big block als je veel pk's wilt, pk's toevoegen is een dure bijkomstigheid.

Mike
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: camaro 4.1l

Post by Pavement Pounder »

Een turbo monteren kan feitelijk op elke motor, het ligt er alleen aan met hoeveel druk wil je rijden.
Maar een nog grotere vraag is hoe wil je de brandstof verijking gaan plegen wetende dat een gewone carburator alvast niet werkt, als je een blow trough design bedoelt.
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: camaro 4.1l

Post by SplitWindow »

Alléé Georgeske..... :?: ?
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: camaro 4.1l

Post by mercury1970 »

Geen euro insteken, heb er ook zo een gehad in een Camaro ....... tractormotor. :(
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: camaro 4.1l

Post by Supervaags »

het is een goed torretje om dagelijks mee te rijden.. weinig onderhoud, goedkope onderdelen en betrouwbaar.

hij is alleen nogal sloom :P .. dus als je meer wilt zou ik er een andere motor in hangen, hier idd geen geld aan verspillen.
Post Reply