camaro 4.1l
camaro 4.1l
Hallo, zelf ben ik geinterseerd om een camaro van 1976 te kopen,
maar de motor die daar in ligt is maar een 4.1 van 155pk.
Is het de moeite om op de motor een turbo te steken?
Zo ja, wat kost dat en hoeveel pk's kan dit extra bijbrengen en beschadigt dit de motor niet?
En wat kan er zo nog allemaal helpen om deze motor een groter vermogen te geven?
Mvg Geordy
maar de motor die daar in ligt is maar een 4.1 van 155pk.
Is het de moeite om op de motor een turbo te steken?
Zo ja, wat kost dat en hoeveel pk's kan dit extra bijbrengen en beschadigt dit de motor niet?
En wat kan er zo nog allemaal helpen om deze motor een groter vermogen te geven?
Mvg Geordy
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: camaro 4.1l
Hoeveel problemen (qua keuring) geeft het bij jullie in België als je de lijn-6 motor vervangt door een V8 ?
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: camaro 4.1l
Had er 1 een paar steentjes over
Re: camaro 4.1l
Een L6 uit 1976 met 155 pk?? Dan is die al eens onderhanden genomen
Af fabriek waren die 4.1L (250cid) in de Camaro's volgens mij maar iets van 100/110 pk.
Op zich is de compressieverhouding van zo'n smogger L6 laag genoeg om er een turbo bij te plakken.
Af fabriek waren die 4.1L (250cid) in de Camaro's volgens mij maar iets van 100/110 pk.
Op zich is de compressieverhouding van zo'n smogger L6 laag genoeg om er een turbo bij te plakken.
-
- Posts: 3012
- Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am
Re: camaro 4.1l
De 250 in mijn Van heeft 'maar' 115 pk, op kenteken...Frans455 wrote:Een L6 uit 1976 met 155 pk?? Dan is die al eens onderhanden genomen
Af fabriek waren die 4.1L (250cid) in de Camaro's, volgens mij maar iets van 100/110 pk.
Maar niet 1 250 is hetzelfde...
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: camaro 4.1l
Misschien is hij op Wikipedia gaan zoeken:
Maar ook:Wikipedia wrote:250:
The stroked 250 version produced 155 hp (116 kW) for Chevrolet and GMC.
Between 1975 and 1984, an integrated cylinder head was produced, with one-barrel intakes for passenger cars, and two-barrel intakes for trucks after 1978.
Wikipedia wrote:The L22 was a 250-cubic-inch (4.1 L) I6 engine produced from 1967 to 1979. The '78 Camaro had 105 horsepower (78 kW) and 190 ft·lbf (260 N·m) of torque with the 250.
-
- Posts: 524
- Joined: Fri Apr 16, 2010 10:18 am
Re: camaro 4.1l
Koop gelijk een big block als je veel pk's wilt, pk's toevoegen is een dure bijkomstigheid.Georgeske wrote:Hallo, zelf ben ik geinterseerd om een camaro van 1976 te kopen,
maar de motor die daar in ligt is maar een 4.1 van 155pk.
Is het de moeite om op de motor een turbo te steken?
Zo ja, wat kost dat en hoeveel pk's kan dit extra bijbrengen en beschadigt dit de motor niet?
En wat kan er zo nog allemaal helpen om deze motor een groter vermogen te geven?
Mvg Geordy
Mike
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: camaro 4.1l
Een turbo monteren kan feitelijk op elke motor, het ligt er alleen aan met hoeveel druk wil je rijden.
Maar een nog grotere vraag is hoe wil je de brandstof verijking gaan plegen wetende dat een gewone carburator alvast niet werkt, als je een blow trough design bedoelt.
Maar een nog grotere vraag is hoe wil je de brandstof verijking gaan plegen wetende dat een gewone carburator alvast niet werkt, als je een blow trough design bedoelt.
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: camaro 4.1l
Geen euro insteken, heb er ook zo een gehad in een Camaro ....... tractormotor.
-
- Posts: 2835
- Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm
Re: camaro 4.1l
het is een goed torretje om dagelijks mee te rijden.. weinig onderhoud, goedkope onderdelen en betrouwbaar.
hij is alleen nogal sloom .. dus als je meer wilt zou ik er een andere motor in hangen, hier idd geen geld aan verspillen.
hij is alleen nogal sloom .. dus als je meer wilt zou ik er een andere motor in hangen, hier idd geen geld aan verspillen.