Olieverbruik.

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
bluesfreak1975
Posts: 524
Joined: Fri Apr 16, 2010 10:18 am

Re: Olieverbruik.

Post by bluesfreak1975 »

kn@pestaart wrote:Wie zegt dat ie uitwendig lekt? Misschien wordt 't wel verbrand...
Yep, ik had bedacht dat mijn Chevelle ook wel op 10W40 half synt. kon draaien...dat klopte, maar met een paar dagen was het verbrand! :eek: Nadat ik weer 20W50 had geplaatst was alles weer in orde. en dat was nota bene olie van de karwei! (Moest even wat hebben om te testen)

Mike
CVPI
Posts: 808
Joined: Tue Nov 03, 2009 10:58 am

Re: Olieverbruik.

Post by CVPI »

Gepijld? Oops - gepeild. Typfout.

Anyway. Mag je dus écht niet afwijken? Uit bovenstaand verhaal lijken met die waardes de olie dus dikker.
Terwijl me boekje 10W30 voorschrijft. Ik dacht dat het tweede getal voor vloeibaarheid tijdens bedrijfstemperatuur stond en het eerste getal voor vloeibaarheid tijdens koude start.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Olieverbruik.

Post by Jeroen_Sp »

Inderdaad, maar het eerste getal zit wel in verhouding met het 2e getal.

Dus een 10W40 is koud dikker als een 10W30.

Een 0W40 en een 15W40 zijn warm wel even dik.
Gerwin
Posts: 1481
Joined: Sat May 05, 2007 8:20 pm

Re: Olieverbruik.

Post by Gerwin »

Je kan ook een TUNAP olietoevoeging gebruiken wanneer je een licht verbruik hebt.
Deze produkten worden al meer dan 30 jaar gebruikt in de automobielsector en worden continu aangepast aan de huidige eisen en toepassingen.
Ik zou adviseren om TUNAP 322 Viscositeit te gebruiken in dit geval.

Image

Info vd site:

TUNAP 322 Viscositeit

Een moderne combinatie van werkzame stoffen voor alle verbrandingsmotoren ter vermindering van olieverbruik en slijtage. Volledig werkzaam bij alle minerale en synthetische motor-oliën. Voldoet aan de hoogste API en CCMC normen voor synthetische olie. Aanbevolen voor alle diesel- en benzinemotoren.

Inhoud: 300 ml
http://www.tunap.com/nl/bedrijfstakken/ ... /p322.html

Verkrijgbaar bij de betere dealerbedrijven. PM me voor info, ik kan zo voor je navragen wie in jouw regio dit verkoopt

Ik werk veel met deze spullen en kan deze daardoor aanbevelen.
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Olieverbruik.

Post by Supervaags »

dat is inderdaad een goed product, deze heb ik ook verkocht toen ik nog werkzaam was bij een autodealer.

zeker geen rommel en het proberen waard.
Post Reply