V snaar stuurbekrachtiging

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
donny
Posts: 1856
Joined: Thu Feb 22, 2007 7:28 pm

V snaar stuurbekrachtiging

Post by donny »

Hoi,

Ik heb voor mijn Suburban (350Ci, 1977) een v snaar nodig. Normaal even langs de automaterialenzaak, even vergelijken en klaar. maarrrrr, ik heb de oude v snaar niet meer. Hoe kan ik dit het beste meten? Of is er toevallig iemand met de zelfde set-up (over de krukas, fan en stuurbekrachtiging), die de nummers nog kan lezen?

Donny
ChevyKo
Posts: 1569
Joined: Tue Dec 07, 2004 2:52 pm

Re: V snaar stuurbekrachtiging

Post by ChevyKo »

Je kunt met een stuk koord over de poelies toch de lengte bepalen ;)
Rara
Posts: 667
Joined: Tue May 30, 2006 9:11 pm

Re: V snaar stuurbekrachtiging

Post by Rara »

Kijk op Rockauto.com en schrijf de nummers over.
donny
Posts: 1856
Joined: Thu Feb 22, 2007 7:28 pm

Re: V snaar stuurbekrachtiging

Post by donny »

Hoi,

Rockauto had ik in de eerste instantie gekeken, maar daar komen ong. 20 verschillende voor, komt dus niet goed...
Maar dat idee met het koord kan ik allicht proberen!

Donny
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: V snaar stuurbekrachtiging

Post by johnny »

je kunt toch zonder stuurbekrachtiging even naar de automaterialenboer rijden, dan met een koordje ongeveer de juiste maat nemen, V-snaar halen, proberen en dan indien nodig terug naar binnen om te wisselen, slagje groter of slagje kleiner totdat je de goeie hebt....
stef
Posts: 2849
Joined: Sat Nov 06, 2004 5:11 pm

Re: V snaar stuurbekrachtiging

Post by stef »

Uit ervaring (don't ask...) weet ik dat een koord niet werkt.
Je moet de buitenste maat meten, en de V snaar ligt vlak met de bovenzijde van de poelie's, dus je kan gewoon over de breedste kant een rolmaat trekken en opmeten.
Wel eerst even de spanner(s) terugstellen, en een centimeter aan speling extra houden om hem er overheen te krijgen.
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: V snaar stuurbekrachtiging

Post by Supervaags »

je kunt toch gewoon op rockauto oid even kijken welke maat/nummer het is.....?
donny
Posts: 1856
Joined: Thu Feb 22, 2007 7:28 pm

Re: V snaar stuurbekrachtiging

Post by donny »

johnny wrote:je kunt toch zonder stuurbekrachtiging even naar de automaterialenboer rijden, dan met een koordje ongeveer de juiste maat nemen, V-snaar halen, proberen en dan indien nodig terug naar binnen om te wisselen, slagje groter of slagje kleiner totdat je de goeie hebt....
M'n maatje heeft een autobedrijf, als ik de maat heb kan ik 'm gewoon tijdens de route laten bezorgen, ik laat dan een maat groter en kleiner meekomen, die ik niet gebruik kunnen retour. Maar ik ga de rolmaat er wel even omheen gooien...

Donny
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Re: V snaar stuurbekrachtiging

Post by Shev Ed »

Of naar een machinaal agrarische groothandel gaan, voor trekkers e.d.

Heb daar ook al een aantal keren gewoon een v-snaar kunnen halen, alle maten denkbaar hebben ze daar.

Ongeveer de juist maat meten, een handje vol v-snaren meenemen, en wat uiteindelijk niet past breng je weer netjes terug. :)
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: V snaar stuurbekrachtiging

Post by Pavement Pounder »

De USA nummers komen niet overeen met de Nederlandse nummers zoals Gates.
Inderdaad met een rolmaat en de ben je bij benadering goed, na passen en meten moet je mischien nog 1X terug voor een maatje groter/kleiner.
donny
Posts: 1856
Joined: Thu Feb 22, 2007 7:28 pm

Re: V snaar stuurbekrachtiging

Post by donny »

Pavement Pounder wrote:De USA nummers komen niet overeen met de Nederlandse nummers zoals Gates.
Inderdaad met een rolmaat en de ben je bij benadering goed, na passen en meten moet je mischien nog 1X terug voor een maatje groter/kleiner.
Precies, we gaan mrgen even meten, even bestellen en dinsdag in huis....
Gearz
Posts: 3033
Joined: Thu Jan 04, 2007 1:34 am

Re: V snaar stuurbekrachtiging

Post by Gearz »

donny wrote:M'n maatje heeft een autobedrijf, als ik de maat heb kan ik 'm gewoon tijdens de route laten bezorgen, ik laat dan een maat groter en kleiner meekomen, die ik niet gebruik kunnen retour. Maar ik ga de rolmaat er wel even omheen gooien...
Effe je andere maatje bellen en vragen wat het nummer is... ?
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: V snaar stuurbekrachtiging

Post by Supervaags »

Pavement Pounder wrote:De USA nummers komen niet overeen met de Nederlandse nummers zoals Gates.
Inderdaad met een rolmaat en de ben je bij benadering goed, na passen en meten moet je mischien nog 1X terug voor een maatje groter/kleiner.
oke dat wist ik niet.. toevallig heb ik die snaar vorige week in men handen gehad.
meen dat het iets van 6822 oid was..
donny
Posts: 1856
Joined: Thu Feb 22, 2007 7:28 pm

Re: V snaar stuurbekrachtiging

Post by donny »

Gearz wrote:
Effe je andere maatje bellen en vragen wat het nummer is... ?
Dat zou kunnen, maar hij heeft de aircopomp erbij op zitten, ik niet ;)


Donny
bluesfreak1975
Posts: 524
Joined: Fri Apr 16, 2010 10:18 am

Re: V snaar stuurbekrachtiging

Post by bluesfreak1975 »

Snaren van oude Opel types passen ook perfect. Het is en blijft gm.
Als je het ongeveer heb uitgemeten is het normaal gesproken geen probleem om er 2 of drie mee te nemen en naderhand te retouneren, toch?

Mike
Post Reply