V snaar stuurbekrachtiging
V snaar stuurbekrachtiging
Hoi,
Ik heb voor mijn Suburban (350Ci, 1977) een v snaar nodig. Normaal even langs de automaterialenzaak, even vergelijken en klaar. maarrrrr, ik heb de oude v snaar niet meer. Hoe kan ik dit het beste meten? Of is er toevallig iemand met de zelfde set-up (over de krukas, fan en stuurbekrachtiging), die de nummers nog kan lezen?
Donny
Ik heb voor mijn Suburban (350Ci, 1977) een v snaar nodig. Normaal even langs de automaterialenzaak, even vergelijken en klaar. maarrrrr, ik heb de oude v snaar niet meer. Hoe kan ik dit het beste meten? Of is er toevallig iemand met de zelfde set-up (over de krukas, fan en stuurbekrachtiging), die de nummers nog kan lezen?
Donny
Re: V snaar stuurbekrachtiging
Je kunt met een stuk koord over de poelies toch de lengte bepalen
Re: V snaar stuurbekrachtiging
Kijk op Rockauto.com en schrijf de nummers over.
Re: V snaar stuurbekrachtiging
Hoi,
Rockauto had ik in de eerste instantie gekeken, maar daar komen ong. 20 verschillende voor, komt dus niet goed...
Maar dat idee met het koord kan ik allicht proberen!
Donny
Rockauto had ik in de eerste instantie gekeken, maar daar komen ong. 20 verschillende voor, komt dus niet goed...
Maar dat idee met het koord kan ik allicht proberen!
Donny
Re: V snaar stuurbekrachtiging
je kunt toch zonder stuurbekrachtiging even naar de automaterialenboer rijden, dan met een koordje ongeveer de juiste maat nemen, V-snaar halen, proberen en dan indien nodig terug naar binnen om te wisselen, slagje groter of slagje kleiner totdat je de goeie hebt....
Re: V snaar stuurbekrachtiging
Uit ervaring (don't ask...) weet ik dat een koord niet werkt.
Je moet de buitenste maat meten, en de V snaar ligt vlak met de bovenzijde van de poelie's, dus je kan gewoon over de breedste kant een rolmaat trekken en opmeten.
Wel eerst even de spanner(s) terugstellen, en een centimeter aan speling extra houden om hem er overheen te krijgen.
Je moet de buitenste maat meten, en de V snaar ligt vlak met de bovenzijde van de poelie's, dus je kan gewoon over de breedste kant een rolmaat trekken en opmeten.
Wel eerst even de spanner(s) terugstellen, en een centimeter aan speling extra houden om hem er overheen te krijgen.
-
- Posts: 2835
- Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm
Re: V snaar stuurbekrachtiging
je kunt toch gewoon op rockauto oid even kijken welke maat/nummer het is.....?
Re: V snaar stuurbekrachtiging
M'n maatje heeft een autobedrijf, als ik de maat heb kan ik 'm gewoon tijdens de route laten bezorgen, ik laat dan een maat groter en kleiner meekomen, die ik niet gebruik kunnen retour. Maar ik ga de rolmaat er wel even omheen gooien...johnny wrote:je kunt toch zonder stuurbekrachtiging even naar de automaterialenboer rijden, dan met een koordje ongeveer de juiste maat nemen, V-snaar halen, proberen en dan indien nodig terug naar binnen om te wisselen, slagje groter of slagje kleiner totdat je de goeie hebt....
Donny
Re: V snaar stuurbekrachtiging
Of naar een machinaal agrarische groothandel gaan, voor trekkers e.d.
Heb daar ook al een aantal keren gewoon een v-snaar kunnen halen, alle maten denkbaar hebben ze daar.
Ongeveer de juist maat meten, een handje vol v-snaren meenemen, en wat uiteindelijk niet past breng je weer netjes terug.
Heb daar ook al een aantal keren gewoon een v-snaar kunnen halen, alle maten denkbaar hebben ze daar.
Ongeveer de juist maat meten, een handje vol v-snaren meenemen, en wat uiteindelijk niet past breng je weer netjes terug.
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: V snaar stuurbekrachtiging
De USA nummers komen niet overeen met de Nederlandse nummers zoals Gates.
Inderdaad met een rolmaat en de ben je bij benadering goed, na passen en meten moet je mischien nog 1X terug voor een maatje groter/kleiner.
Inderdaad met een rolmaat en de ben je bij benadering goed, na passen en meten moet je mischien nog 1X terug voor een maatje groter/kleiner.
Re: V snaar stuurbekrachtiging
Precies, we gaan mrgen even meten, even bestellen en dinsdag in huis....Pavement Pounder wrote:De USA nummers komen niet overeen met de Nederlandse nummers zoals Gates.
Inderdaad met een rolmaat en de ben je bij benadering goed, na passen en meten moet je mischien nog 1X terug voor een maatje groter/kleiner.
Re: V snaar stuurbekrachtiging
Effe je andere maatje bellen en vragen wat het nummer is... ?donny wrote:M'n maatje heeft een autobedrijf, als ik de maat heb kan ik 'm gewoon tijdens de route laten bezorgen, ik laat dan een maat groter en kleiner meekomen, die ik niet gebruik kunnen retour. Maar ik ga de rolmaat er wel even omheen gooien...
-
- Posts: 2835
- Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm
Re: V snaar stuurbekrachtiging
oke dat wist ik niet.. toevallig heb ik die snaar vorige week in men handen gehad.Pavement Pounder wrote:De USA nummers komen niet overeen met de Nederlandse nummers zoals Gates.
Inderdaad met een rolmaat en de ben je bij benadering goed, na passen en meten moet je mischien nog 1X terug voor een maatje groter/kleiner.
meen dat het iets van 6822 oid was..
Re: V snaar stuurbekrachtiging
Dat zou kunnen, maar hij heeft de aircopomp erbij op zitten, ik nietGearz wrote:
Effe je andere maatje bellen en vragen wat het nummer is... ?
Donny
-
- Posts: 524
- Joined: Fri Apr 16, 2010 10:18 am
Re: V snaar stuurbekrachtiging
Snaren van oude Opel types passen ook perfect. Het is en blijft gm.
Als je het ongeveer heb uitgemeten is het normaal gesproken geen probleem om er 2 of drie mee te nemen en naderhand te retouneren, toch?
Mike
Als je het ongeveer heb uitgemeten is het normaal gesproken geen probleem om er 2 of drie mee te nemen en naderhand te retouneren, toch?
Mike