heb bougies uit gehad niets aan te zien co prima, olie op pijl, hij rijdt schakeld en doet gewoon normaal op trilling na.
stationair schud het blok iets net of hij af en toe 1 mist. ongeveer 13000km geleden (jan.) nieuwe bougies,kabels,olie. (auto heeft daarvoor langere tijd stil gestaan.
loopt op half jaar oude impco 425 instalatie
tis nu zon week of 2
ligt een chevy 305 blok ('78) in met th350 bak.
motor heeft in 6 maanden half liter olie gebruikt.
heeft iemand iedee wat het zou kunnen zijn?
gr
pickup c10 trilling
Re: pickup c10 trilling
Heb je altijd last van een trilling, of pas bij een bepaalde snelheid?
Kan zoveel redenen hebben.... versnellingsbak steun, of de aandrijving zelf....
Kan zoveel redenen hebben.... versnellingsbak steun, of de aandrijving zelf....
Re: pickup c10 trilling
motorrubbers? baksteunrubbers?
heb motorrubbers nog nieuw liggen, bak niet meer: mike's
ben dr morgen, je weet de weg, anders je truckje wel!
tuut tuut
heb motorrubbers nog nieuw liggen, bak niet meer: mike's
ben dr morgen, je weet de weg, anders je truckje wel!
tuut tuut
-
- Posts: 57
- Joined: Sun May 29, 2011 11:39 pm
Re: pickup c10 trilling
Kan een motor steun zijn maar als je alleen stationair het probleem hebt en hij ploft/hikt af en toe wat is dat niet waarschijnlijk.
Als hij af en toe een hik heeft hoef je dat niet altijd te zien aan je co of bougie's kun je beter naar je HC waarde kijken (onverbrande brandstofdeeltjes) als deze shy high is heb je een slechte verbranding (een cilinder die af en toe een slag mist).
Dat je bougie's nog niet zo oud zijn wil niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk goed zijn er hoeft er maar 1 gevallen te zijn etc. en hij kan al slecht zijn.(electrode afstand gemeten?)
Stationair is je ontsteek spanning lager dan op hogere toeren dus daarom kan het zijn dat je je probleem alleen bij stationair toerental hebt.
Kabels kun je op weerstand door meten ff je multimeter op Ohm en je kabels 1 voor 1 ff doormeten.(waarde's mogen niet te veel van elkaar afwijken)
Het mooiste is als je iemand weet met een scope dat je je ontsteek spanning en spannings boog na kunt kijken dan kun je 9 van de 10 keer je slechte bougie/kabel er wel uitpikken.
Succes!
Chris
Als hij af en toe een hik heeft hoef je dat niet altijd te zien aan je co of bougie's kun je beter naar je HC waarde kijken (onverbrande brandstofdeeltjes) als deze shy high is heb je een slechte verbranding (een cilinder die af en toe een slag mist).
Dat je bougie's nog niet zo oud zijn wil niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk goed zijn er hoeft er maar 1 gevallen te zijn etc. en hij kan al slecht zijn.(electrode afstand gemeten?)
Stationair is je ontsteek spanning lager dan op hogere toeren dus daarom kan het zijn dat je je probleem alleen bij stationair toerental hebt.
Kabels kun je op weerstand door meten ff je multimeter op Ohm en je kabels 1 voor 1 ff doormeten.(waarde's mogen niet te veel van elkaar afwijken)
Het mooiste is als je iemand weet met een scope dat je je ontsteek spanning en spannings boog na kunt kijken dan kun je 9 van de 10 keer je slechte bougie/kabel er wel uitpikken.
Succes!
Chris
Re: pickup c10 trilling
he ben er al achter waarom hij schudde, vond hem al zo rustig lopen stationair nouw met de lamp liep hij nog 390 toeren .
bak en motorrubber lijken prima
heb al andere bougiekabels en bougies geprobeert alleen dat werkte helaas niet voor de onbalans/trilling rijdende weg.
ook zitten er nieuwe remklauwen op was aan het zoeken wiel lag eraf en klauw kan zelf net niet helemaal los...
we zoeken iig verder....
gr
bak en motorrubber lijken prima
heb al andere bougiekabels en bougies geprobeert alleen dat werkte helaas niet voor de onbalans/trilling rijdende weg.
ook zitten er nieuwe remklauwen op was aan het zoeken wiel lag eraf en klauw kan zelf net niet helemaal los...
we zoeken iig verder....
gr