nieuwe 2 barrel carb. op camaro

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Ferry
Posts: 198
Joined: Sat Dec 19, 2009 10:24 am

nieuwe 2 barrel carb. op camaro

Post by Ferry »

Ik heb een nieuwe carb op de Camaro gezet, nu lekt er een klein beetje brandstof tussen het schroefdraad van de aansluiting waar de retourleiding op zit.
Zat zelf aan vloeibare pakking te denken om op het schroefdraad te smeren.
Nu heb ik bij de brezan uitgelegd wat het probleem is en heb ik een tube loctite mee gekregen.
Wat is julie ervaring hiermee, of hebben julie andere suggesties om het lekken te stoppen?

Gr ferry
bluesfreak1975
Posts: 524
Joined: Fri Apr 16, 2010 10:18 am

Re: nieuwe 2 barrel carb. op camaro

Post by bluesfreak1975 »

Zelf vindt ik het niet verstandig om vloeibare pakking te smeren op een benzine-retour leiding. Waarschijnlijk lost de pakking op in het niets als daar benzine langs blijft stromen. En met een beetje pecht wordt het afgevoerd naar je tank en zorg daar voor een verstopping (in een extreem geval)

Locktite is prima spul, maar vergeet niet dat als je het vast gaat maken, je het ook nooit meer op een normale manier los krijgt.

Ik zou zeggen draai het hele spulletje er nog eens goed recht op, gasdraad luisterd nogal nauw. Misschien kan je anders dat betreffende onderdeel opnieuw bestellen en het daarmee proberen?

Mike
Ferry
Posts: 198
Joined: Sat Dec 19, 2009 10:24 am

Re: nieuwe 2 barrel carb. op camaro

Post by Ferry »

het is een hele nieuwe carb. dus ook de aansluiting van de retourleiding.
ik heb de oude carb ook nog dus ik ga de aansluiting van die eens overzetten.
kijken of dat iets uithaalt.
mocht dat niet lukken zullen er toch ook wel vloeibare pakkingen zijn die bestand zijn tegen brandstof???
Ferry
Posts: 198
Joined: Sat Dec 19, 2009 10:24 am

Re: nieuwe 2 barrel carb. op camaro

Post by Ferry »

Het lek is opgelost, met de aansluiting van de oude carb blijft het nu droog.

Volgende probleem is alleen dat de choke op de oude carb met 2 leidinkjes uit het blok "bedient" werd en op de nieuwe carb is dat elektronisch. Nu loopt hij dus heel onregelmatig. Is dit makkelijk op te lossen??
En het afstellen, nu bij veel gas blauwige rook, te veel olie volgens mij, kan ik dat makkelijk zelf of beter laten doen door iemand die daar verstand van heeft?
Firefly
Posts: 855
Joined: Sun Jul 01, 2007 1:47 pm

Re: nieuwe 2 barrel carb. op camaro

Post by Firefly »

bluesfreak1975 wrote:Locktite is prima spul, maar vergeet niet dat als je het vast gaat maken, je het ook nooit meer op een normale manier los krijgt.
Er zijn een paar honderd soorten Loctite, waarvan er maar een aantal zijn voor het zekeren van draad. Deze krijg je inderdaad praktisch nooit meer los zonder de boel te verhitten en te laten schrikken.

Maar de andere paar honderd soorten zijn voor andere toepassingen, zoals bijvoorbeeld het vloeistof- of gasdicht afdichten van draad. Deze krijg je gewoon normaal terug los.

Dus Ferry, welke Loctite heb je meegekregen (nummer)? Als ze je de correcte meegegeven hebben is het Loctite die draad vloeistofdicht afdicht en tegen benzine kan.
bluesfreak1975
Posts: 524
Joined: Fri Apr 16, 2010 10:18 am

Re: nieuwe 2 barrel carb. op camaro

Post by bluesfreak1975 »

Ferry wrote:Het lek is opgelost, met de aansluiting van de oude carb blijft het nu droog.

Volgende probleem is alleen dat de choke op de oude carb met 2 leidinkjes uit het blok "bedient" werd en op de nieuwe carb is dat elektronisch. Nu loopt hij dus heel onregelmatig. Is dit makkelijk op te lossen??
En het afstellen, nu bij veel gas blauwige rook, te veel olie volgens mij, kan ik dat makkelijk zelf of beter laten doen door iemand die daar verstand van heeft?
Fijn om te lezen dat het lek opgelost is. Met de choke kan ik je niet helpen, ik gebruik zelf geen choke.

Mike
Ferry
Posts: 198
Joined: Sat Dec 19, 2009 10:24 am

Re: nieuwe 2 barrel carb. op camaro

Post by Ferry »

Wat betreft de choke heb ik de oplossing wel gehoord, moet hem alleen nog uitvoeren.
De 2 leidinkjes die uit het blok komen kan ik dicht knijpen en vanaf het contact een draadje leggen naar de elektrische choke en dan moet dat ook werken, dan de carb een xtje laten afstellen. Wel al ff een rondje gereden, toch wel weer prettig hoor.

thnx
Post Reply