slecht stationair bij koude motor

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
ford f250
Posts: 7
Joined: Sun Jan 24, 2010 10:02 pm

slecht stationair bij koude motor

Post by ford f250 »

Hallo , ik zal me eerst voorsteellen ,dat scheelt weer een paar replies.
Ik ben Wim , woon in de betuwe en rij al al wat jaren in us auto's.
Ik heb nu 2x ford pickup .
Het probleem is slecht stationair lopen bij koude motor en af en toe een missfire .
Het betreft een '79 ford 460 (standaard) met impco 300a lpg.
Al gedaan:
Nieuwe bougies en kabels, luchtfilter, egr eraf en afgeblocked, geen vacuum lek.
Hei ontsteking afgesteld , CO afgesteld door usa garage.

Op benzine loopt de motor bijna perfect, veel sterker stationair.
Idle vacuum op benzine is 18hg op lpg 15hg, net genoeg voor de rembooster.

Ik hoor het graag.
grt Wim
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: slecht stationair bij koude motor

Post by sjak_brak »

Ik denk dat of je LPG ruk is afgesteld, of je ontsteking, of dat je ontsteking zwak is. Of combinatie van deze 3 :D
ford f250
Posts: 7
Joined: Sun Jan 24, 2010 10:02 pm

Re: slecht stationair bij koude motor

Post by ford f250 »

Ik vergat te vermelden dat de lpg ook was afgesteld.
De 'oude'bougies zagen er goed uit en allemaal dezelfde verkleuring.
Zat zelf ook te denken aan de ontsteking.
Peter Pontiac
Posts: 1948
Joined: Wed Feb 04, 2004 1:17 am

Re: slecht stationair bij koude motor

Post by Peter Pontiac »

Electrodenafstand niet te groot?
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: slecht stationair bij koude motor

Post by Pavement Pounder »

Peter Pontiac wrote:Electrodenafstand niet te groot?
Wat hij zegt
jobnu
Posts: 693
Joined: Sun Mar 11, 2007 9:12 am

Re: slecht stationair bij koude motor

Post by jobnu »

Shoke klep blijft te lang dicht??

Shoke klep moet gelijk na de start een stukje open getrokken worden. Of je zet je choke klep helemaal open.
Koud (verhoogd) stationair toerental te laag of systeem kapot.
ford f250
Posts: 7
Joined: Sun Jan 24, 2010 10:02 pm

Re: slecht stationair bij koude motor

Post by ford f250 »

Electrode afstand is 1,1 mm.
De electrische choke heb ik helemaal naar "lean gedraaid" zodat hij bij koude motor al flink openstaat.
Stationair toerental is inderdaad niet hoger dan bij warme motor, zou dit het euvel kunnen zijn??

grt Wim
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: slecht stationair bij koude motor

Post by Jeroen_Sp »

Dat verhoogd toerental scheelt inderdaad heel veel. Geef je altijd wel even volgas alvorens de wagen te starten?
ford f250
Posts: 7
Joined: Sun Jan 24, 2010 10:02 pm

Re: slecht stationair bij koude motor

Post by ford f250 »

Ja dat doe ik , misschien werkt dit niet meer goed.
jobnu
Posts: 693
Joined: Sun Mar 11, 2007 9:12 am

Re: slecht stationair bij koude motor

Post by jobnu »

Ja dat doe ik , misschien werkt dit niet meer goed.
Als je je choke klep helemaal open hebt gezet dan staat de vertanding voor je verhoogd stat. toerental ook helemaal op 0.
Als je je stat. toerental koud verhoogd wilt hebben zal je je choke weer terug moeten stellen.
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: slecht stationair bij koude motor

Post by thunderbuick »

Electrode afstand is 1,1 mm
Ik heb zo'n idee dat dat wat teveel is.
Peter Pontiac
Posts: 1948
Joined: Wed Feb 04, 2004 1:17 am

Re: slecht stationair bij koude motor

Post by Peter Pontiac »

Denk het ook.....
enrique
Posts: 1102
Joined: Thu Feb 07, 2008 9:31 pm

Re: slecht stationair bij koude motor

Post by enrique »

thunderbuick wrote:Electrode afstand is 1,1 mm
0.8 mm toch??

Groeten
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: slecht stationair bij koude motor

Post by thunderbuick »

0,9 gok ik op maar ik zou het gewoon opzoeken voor de zekerheid.
Standaard zit er ook verschil in 460 motoren en dat zou best ook eens zo kunnen zijn met bougies en afstand.
Post Reply