Lage oliedruk bij warme motor

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Lage oliedruk bij warme motor

Post by Funk »

Krultang72 wrote:wat die man hierboven zegt, ff langs een hebu rijden en laat ze ff een mechanische meetset voor je maken, neem ff een nippel mee die in je motor past zodat hun een nippel hebben waar ze vanaf kunnen werken.., en je hebt gelijk een goede meter voor de rest van je leven, met een paar tientjes ben je klaar...
goeie tip
fleetwood74
Posts: 57
Joined: Sun May 29, 2011 11:39 pm

Re: Lage oliedruk bij warme motor

Post by fleetwood74 »

Bij compressie meten is de stelregel eigenlijk: bij 20% afwijking moet je serieus gaan kijken wat er aan de hand is..
Job1989
Posts: 70
Joined: Tue Jan 06, 2009 7:20 pm

Re: Lage oliedruk bij warme motor

Post by Job1989 »

Compressietest heb ik gedaan met koude motor... Wel met gasklep open. Maar als ik het zo hoor is dit niet een al te beste uitslag... dus met warme motor zal het mss iets beter worden maar nog steeds slecth zijn...

Oliedruk zal ik eens meten! Maar ik gok erop dat er gewoon een hoop versleten is en daarom de druk te laag.

Hoe dikke olie zou ik maximaal in de motor kunnen gooien om te zorgen dat ik er nog even mee kan rijden?
Johnto
Posts: 4521
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:27 pm

Re: Lage oliedruk bij warme motor

Post by Johnto »

Ik heb jaren met 20W60 gereden, en op dit forum is een bepaald iemand die 80w90 (achterasolie) in een van zijn Mupar heeft gedonderd..... ;)
Ik zal niet zeggen dat hij Herman heet.... :holy:
fleetwood74
Posts: 57
Joined: Sun May 29, 2011 11:39 pm

Re: Lage oliedruk bij warme motor

Post by fleetwood74 »

Als noodgreep zou je nog wat spul van Forté kunnen kopen (flush en topend treatment).
Wel duur maar wil nog wel is helpen met compressie en oliedruk/verbruik problemen...
Als dat niet werkt zul je toch een lektest moeten doen en het spul uit elkaar moeten trekken..
Maar ik zou toch echt eerst oliedruk meten.

succes!
orange blazer k5
Posts: 321
Joined: Fri Sep 15, 2006 6:42 pm

Re: Lage oliedruk bij warme motor

Post by orange blazer k5 »

volgens het GM boek mag het verschil tussen naast elkaar liggende cilinders dus niet meer als 1.5 Bar zijn. :(
Job1989
Posts: 70
Joined: Tue Jan 06, 2009 7:20 pm

Re: Lage oliedruk bij warme motor

Post by Job1989 »

Hmm, 1,5 bar... bij mij is ie net ff slechter... maja mss heeft ford wel hele andere toleranties :lol:

Ja, meten ga ik sowieso eerst doen! Ik heb gemerkt dat het probleem vanaf zo'n 180 fahrenheit (82 graden celsius) langzaam op begint te treden. Dat maar is in kaart brengen.
Job1989
Posts: 70
Joined: Tue Jan 06, 2009 7:20 pm

Re: Lage oliedruk bij warme motor

Post by Job1989 »

Gister opgehaald: een gereviseerde Ford FE 390 motor met C6 versnellingsbak! Dat zou alle problemen moeten oplossen :P
smidje
Posts: 73
Joined: Tue Feb 23, 2010 9:19 pm

Re: Lage oliedruk bij warme motor

Post by smidje »

8) waardig vervanger...
Post Reply