goeie tipKrultang72 wrote:wat die man hierboven zegt, ff langs een hebu rijden en laat ze ff een mechanische meetset voor je maken, neem ff een nippel mee die in je motor past zodat hun een nippel hebben waar ze vanaf kunnen werken.., en je hebt gelijk een goede meter voor de rest van je leven, met een paar tientjes ben je klaar...
Lage oliedruk bij warme motor
Re: Lage oliedruk bij warme motor
-
- Posts: 57
- Joined: Sun May 29, 2011 11:39 pm
Re: Lage oliedruk bij warme motor
Bij compressie meten is de stelregel eigenlijk: bij 20% afwijking moet je serieus gaan kijken wat er aan de hand is..
Re: Lage oliedruk bij warme motor
Compressietest heb ik gedaan met koude motor... Wel met gasklep open. Maar als ik het zo hoor is dit niet een al te beste uitslag... dus met warme motor zal het mss iets beter worden maar nog steeds slecth zijn...
Oliedruk zal ik eens meten! Maar ik gok erop dat er gewoon een hoop versleten is en daarom de druk te laag.
Hoe dikke olie zou ik maximaal in de motor kunnen gooien om te zorgen dat ik er nog even mee kan rijden?
Oliedruk zal ik eens meten! Maar ik gok erop dat er gewoon een hoop versleten is en daarom de druk te laag.
Hoe dikke olie zou ik maximaal in de motor kunnen gooien om te zorgen dat ik er nog even mee kan rijden?
Re: Lage oliedruk bij warme motor
Ik heb jaren met 20W60 gereden, en op dit forum is een bepaald iemand die 80w90 (achterasolie) in een van zijn Mupar heeft gedonderd.....
Ik zal niet zeggen dat hij Herman heet....
Ik zal niet zeggen dat hij Herman heet....
-
- Posts: 57
- Joined: Sun May 29, 2011 11:39 pm
Re: Lage oliedruk bij warme motor
Als noodgreep zou je nog wat spul van Forté kunnen kopen (flush en topend treatment).
Wel duur maar wil nog wel is helpen met compressie en oliedruk/verbruik problemen...
Als dat niet werkt zul je toch een lektest moeten doen en het spul uit elkaar moeten trekken..
Maar ik zou toch echt eerst oliedruk meten.
succes!
Wel duur maar wil nog wel is helpen met compressie en oliedruk/verbruik problemen...
Als dat niet werkt zul je toch een lektest moeten doen en het spul uit elkaar moeten trekken..
Maar ik zou toch echt eerst oliedruk meten.
succes!
-
- Posts: 321
- Joined: Fri Sep 15, 2006 6:42 pm
Re: Lage oliedruk bij warme motor
volgens het GM boek mag het verschil tussen naast elkaar liggende cilinders dus niet meer als 1.5 Bar zijn.
Re: Lage oliedruk bij warme motor
Hmm, 1,5 bar... bij mij is ie net ff slechter... maja mss heeft ford wel hele andere toleranties
Ja, meten ga ik sowieso eerst doen! Ik heb gemerkt dat het probleem vanaf zo'n 180 fahrenheit (82 graden celsius) langzaam op begint te treden. Dat maar is in kaart brengen.
Ja, meten ga ik sowieso eerst doen! Ik heb gemerkt dat het probleem vanaf zo'n 180 fahrenheit (82 graden celsius) langzaam op begint te treden. Dat maar is in kaart brengen.
Re: Lage oliedruk bij warme motor
Gister opgehaald: een gereviseerde Ford FE 390 motor met C6 versnellingsbak! Dat zou alle problemen moeten oplossen
Re: Lage oliedruk bij warme motor
8) waardig vervanger...