brandstof in carter/hoog stationair

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
User avatar
cees
Posts: 2581
Joined: Sun Mar 19, 2006 12:20 pm

brandstof in carter/hoog stationair

Post by cees » Sun Jun 12, 2011 12:44 pm

Heb hier een chevy 350 blok draaiend die brandstof in het carter krijgt bij draaien,heb het manifold al eraf gehad maar niets te zien overal nieuwe pakkingen.
Kan het zijn dat dit via de mech. brandstofpomp in het blok komt of zoek ik dan verkeerd alle tips welkom.
Ook krijg ik hem stationair niet lager dan 1600rpm(holley 700) zou de carb. over de huizen kunnen zijn of inwendig iets niet pluis????

help help :(

User avatar
thunderbuick
Posts: 2084
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: brandstof in carter/hoog stationair

Post by thunderbuick » Sun Jun 12, 2011 1:48 pm

Ik zou als eerste het membraam van de mechanische brandstofpomp nakijken want die kan best de brandstof in het carter lekken als die stuk is.
Als dat opgelost is olie verversen en dan de rest, met benz. in het carter willen ze in de regel zowiezo niet goed lopen en dan valt er niks af te stellen.

User avatar
cees
Posts: 2581
Joined: Sun Mar 19, 2006 12:20 pm

Re: brandstof in carter/hoog stationair

Post by cees » Sun Jun 12, 2011 2:02 pm

Zit nu een nieuwe brandstofpomp op en de olie is vervangen.
Olie peil blijft goed nu maar krijg het stationair niet omlaag.

User avatar
thunderbuick
Posts: 2084
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: brandstof in carter/hoog stationair

Post by thunderbuick » Sun Jun 12, 2011 4:15 pm

Oke, brandstof opgelost.
Helaas ben ik niet een carburateur wonder die daar op afstand een diagnose ven steld :lol:
Kan alleen nog de gerichte vraag stellen of ie ergens valse lucht krijgt.
Maar dat zul je waarschijnlijk al bekeken hebben.
Succes

fbird92
Posts: 704
Joined: Sun Dec 24, 2006 3:01 pm

Re: brandstof in carter/hoog stationair

Post by fbird92 » Mon Jun 13, 2011 10:56 am

Teveel spanning op de gaskabel..??

User avatar
cees
Posts: 2581
Joined: Sun Mar 19, 2006 12:20 pm

Re: brandstof in carter/hoog stationair

Post by cees » Mon Jun 13, 2011 12:07 pm

fbird92 wrote:Teveel spanning op de gaskabel..??
nee, het rare is dat de carb. er alleen maar even af is geweest en niets veranderd is???? :(

User avatar
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: brandstof in carter/hoog stationair

Post by sjak_brak » Mon Jun 13, 2011 12:15 pm

vacuumlek? Controleer montagebouen carb en alle slangen die zijn los geweest bij carb eraf trekken.

User avatar
cees
Posts: 2581
Joined: Sun Mar 19, 2006 12:20 pm

Re: brandstof in carter/hoog stationair

Post by cees » Mon Jun 13, 2011 12:49 pm

sjak_brak wrote:vacuumlek? Controleer montagebouen carb en alle slangen die zijn los geweest bij carb eraf trekken.
Hoe bedoel je dat laatste sjak bij carb eraf trekken? :(

Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: brandstof in carter/hoog stationair

Post by Detroitsteel » Mon Jun 13, 2011 1:17 pm

Hij bedoeld dat toen je de carb van de inlaatspruitstuk demonteerde (althans, mocht je dat gedaan hebben), dat je div aansluitingen los genomen had. Deze aansluitingen -let wel, de vacuum slangen- moet je effe controleren of ze er goed opzitten. Kijk ook of er elders in de loop van de slangen er iets mee gebeurd is. Door het rommelen kan er ergens anders een verbinder breken of de slang ergens afgeschoten zijn.
Controleer ook of er geen scheurtjes in de slangen zitten, zeker waar ze scherpe bochten maken. vaak bij het loshalen willen oude gare slangen scheuren.
Voor de rest kijken of de voetpakking nog in order is.

User avatar
cees
Posts: 2581
Joined: Sun Mar 19, 2006 12:20 pm

Re: brandstof in carter/hoog stationair

Post by cees » Mon Jun 13, 2011 1:21 pm

Detroitsteel wrote:Hij bedoeld dat toen je de carb van de inlaatspruitstuk demonteerde (althans, mocht je dat gedaan hebben), dat je div aansluitingen los genomen had. Deze aansluitingen -let wel, de vacuum slangen- moet je effe controleren of ze er goed opzitten. Kijk ook of er elders in de loop van de slangen er iets mee gebeurd is. Door het rommelen kan er ergens anders een verbinder breken of de slang ergens afgeschoten zijn.
Controleer ook of er geen scheurtjes in de slangen zitten, zeker waar ze scherpe bochten maken. vaak bij het loshalen willen oude gare slangen scheuren.
Voor de rest kijken of de voetpakking nog in order is.
ok duidelijk :)

User avatar
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: brandstof in carter/hoog stationair

Post by sjak_brak » Mon Jun 13, 2011 1:45 pm

cees wrote:Hoe bedoel je dat laatste sjak bij carb eraf trekken? :(
cees wrote:nee, het rare is dat de carb. er alleen maar even af is geweest en niets veranderd is???? :(
Misschien dat ik dit verkeerd lees :?: :)

Post Reply