contactslot

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
User avatar
OldShit
Posts: 49
Joined: Sat Jul 10, 2010 7:57 pm

contactslot

Post by OldShit » Wed Jun 08, 2011 9:23 am

Helaas had niemand voor mij een beschrijving van de stuurkolom van een Chrysler Le Baron 1979 maar weet iemand dan toevallig of je voor het verwisselen van het contactslot het stuur eraf moet halen? En hoe verder?

User avatar
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: contactslot

Post by sjak_brak » Wed Jun 08, 2011 9:37 am

Als het contatslot in je stuurkolom zit, dan kan dat een pittig klusje zijn :(

zeker als het een tilt/scope-kolom is...

Als je toch bezig bent, niet alleen contactslot vervangen, maar ook de contactschakelaar, hoef je daarvoor over 3 maanden niet nog een keer de boel open te halen. Controleer ook de bedrading in je stuurkolom op dat moment.

User avatar
OldShit
Posts: 49
Joined: Sat Jul 10, 2010 7:57 pm

Re: contactslot

Post by OldShit » Wed Jun 08, 2011 10:27 am

Ja, die zit in de stuurkolom en idd een tilt kolom..
Had gezocht op internet dat je m er zo uit kon wippen....??(in t engels opgezocht)
Maar jij zegt dur dat t een hele klus is...das minder..

User avatar
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: contactslot

Post by sjak_brak » Wed Jun 08, 2011 10:29 am

Bij een oudere Chrysler moest dat wel, maar weet niet zeker of dat nog van toepassing is. Heb je geen werkplaatshandboek waar het in staat?

User avatar
OldShit
Posts: 49
Joined: Sat Jul 10, 2010 7:57 pm

Re: contactslot

Post by OldShit » Fri Jun 10, 2011 5:11 pm

Nope...heb er wel één van chevy en lincoln onderhand maar nog niet van chrysler...
Maar goed, ga t gewoon proberen, had op internet gekeken en heb wat video's gezien en ga gewoon die volgorde aanhouden en dan wijst t zich waarschijnlijk vanzelf, hoop ik, haha.

Post Reply