LPG Bougies

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

LPG Bougies

Post by Thompson »

Binnenkort de firebird een beurt geven o.a. de bougies vervangen. Nu rijdt ik 99% van de tijd op LPG en heb ik eens wat zitten googlen en kwam ik het volgende tegen;

http://www.autogasparts.eu/webshop/docs ... GK_BOUGIES

NGK (schijnbaar een van de betere merken voor Bougies) Laserline LPG bougies. Schijnbaar speciaal voor LPG motoren?
Heeft iemand hier ervaring mee, zijn ze ook daadwerkelijk beter? Of is het 1% verbetering voor 5x de prijs en dus vooral marketing voor mensen die graag teveel betalen?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: LPG Bougies

Post by sjak_brak »

Inderdaad veel geld, voor overigens goede bougies. Je zal voor de helft of minder vergelijkbare pitten vinden op rockauto.
rockatansky
Posts: 2391
Joined: Sat May 27, 2006 6:37 pm

Re: LPG Bougies

Post by rockatansky »

Binnenkort de firebird een beurt geven o.a. de bougies vervangen
Heb je al gekeken naar de bougies?? Deze zijn namelijk nog vers, en ik weet het niet zeker maarre volgens mij zijn ze van NGK .
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: LPG Bougies

Post by Thompson »

rockatansky wrote: Heb je al gekeken naar de bougies?? Deze zijn namelijk nog vers, en ik weet het niet zeker maarre volgens mij zijn ze van NGK .
Hmm leek van de buitenkant dat ze al behoorlijk wat te lijden hadden gehad. Dit weekend haal ik ze er even uit heb geen bougietrekker (nog) namelijk.

Maar dan nog is het wel een interessant onderwerp denk ik of die speciale LPG bougies nu echt een meerwaarde hebben (en het geld waard zijn). Zijn er behalve NGK nog meer merken waarbij je, met betrekking tot bougies, sowieso wel goed zit?

Heb je toevallig een voorbeeld op rockauto sjak?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: LPG Bougies

Post by sjak_brak »

Bougietrekker :?:

Gewoon een bouhiedop van de goude maat om de 1e kwart slag te doen, daarna kan je ze met de hand er toch wel uithalen.

rockauto:

http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... ttype,7212

Platinum bougies voor $2.50 per stuk, en double-platinum (dat zijn die bij autogasparts ook) en Iridium ook nog een stuk goedkoper dan die zogenaamde LPG-bougies.
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: LPG Bougies

Post by Thompson »

sjak_brak wrote:Bougietrekker :?:

Gewoon een bouhiedop van de goude maat om de 1e kwart slag te doen, daarna kan je ze met de hand er toch wel uithalen.

rockauto:

http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... ttype,7212

Platinum bougies voor $2.50 per stuk, en double-platinum (dat zijn die bij autogasparts ook) en Iridium ook nog een stuk goedkoper dan die zogenaamde LPG-bougies.
Excuus, bougiesleutel bedoelde ik :)

Wat zijn voor mijn geval (op die hele dure bougies na) de beste, Iridium? Als ze niet aan vervanging toe zijn ga ik ze natuurlijk sowieso niet vervangen, maar altijd goed om vast te weten :)
chevyadje
Posts: 13
Joined: Fri May 13, 2011 1:44 am

Re: LPG Bougies

Post by chevyadje »

acdelco schijnen toch één van de betere te zijn.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: LPG Bougies

Post by sjak_brak »

Gewoon platina, dubbel platina of iridium-pitten van bv NGK of Denso. Als je voor koper gaat, Accel U-grove ben ik ook zeer tevreden over.

Als je zooi gaat bestellen bij rockauto oid, gewoon setje mee laten liften als t niks uitmaakt voor de verzendkosten, je ult ze vroeg of laat toch nodig hebben.
Champy
Posts: 196
Joined: Wed Sep 29, 2010 9:38 pm

Re: LPG Bougies

Post by Champy »

Precies, en voor mij een setje ;) En kabels
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: LPG Bougies

Post by Thompson »

sjak_brak wrote:Gewoon platina, dubbel platina of iridium-pitten van bv NGK of Denso. Als je voor koper gaat, Accel U-grove ben ik ook zeer tevreden over.

Als je zooi gaat bestellen bij rockauto oid, gewoon setje mee laten liften als t niks uitmaakt voor de verzendkosten, je ult ze vroeg of laat toch nodig hebben.
Maar zit er ook nog verschil in? Duurzaamheid, kracht van de vonk oid?
Ik heb liever een wat betere/sterkere vonk en dan ze dan wat vaker vervangen moeten worden dan iets wat jaren meegaat en wellicht minder goed vonkt. Want wat maakt 50 euro verschil nou uit op X aantal jaar.
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: LPG Bougies

Post by chevystan67 »

chevyadje wrote:acdelco schijnen toch één van de betere te zijn.
ik rij met AC delco's rapidfire II, no problems so far
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: LPG Bougies

Post by sjak_brak »

Thompson wrote:Maar zit er ook nog verschil in? Duurzaamheid, kracht van de vonk oid?
Sterkere vonk wordt vooral bepaald door de combinatie ontstekingsmodule/bobine (even er vanuit gaan dat er goede kabels op zitten).

Platina en iridium bougies gaan wel aanzienlijk langer mee, en schroeien ook veel minder makkelijk weg onder zware omstandigheden (bv sterke vonk :D )
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: LPG Bougies

Post by Thompson »

sjak_brak wrote:Sterkere vonk wordt vooral bepaald door de combinatie ontstekingsmodule/bobine (even er vanuit gaan dat er goede kabels op zitten).

Platina en iridium bougies gaan wel aanzienlijk langer mee, en schroeien ook veel minder makkelijk weg onder zware omstandigheden (bv sterke vonk :D )
Bedankt voor de uitleg. Dan wordt het dus double platinum of iridium :)
stef
Posts: 2849
Joined: Sat Nov 06, 2004 5:11 pm

Re: LPG Bougies

Post by stef »

Ik heb de platinum voor mijn MK-VI gekocht, en daar loopt ie inderdaad erg soepel mee.
Voor mijn nnieuwe blokje liggen de iridiums klaar, maar die gaan er pas in na het inlopen, dus daar kan ik je nog niks over vertellen...
Continental Kid
Posts: 905
Joined: Mon May 03, 2010 10:40 pm

Re: LPG Bougies

Post by Continental Kid »

Heb er nu 30000km op zitten met de Accel's en hopelijk nog veel meer te gaan. Bevallen prima. Had ze ook in mijn Eldorado op gas, zelfde verhaal.
Post Reply