waar kan ik dit soort kunststofplaat krijgen?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

waar kan ik dit soort kunststofplaat krijgen?

Post by kikkegek »

ik heb op een amerikaans forum een topic gezien, waar ze het hemeltje van een Suburban met dit soort plaat hebben hersteld:

Image

het zouden platen zijn waarmee ze de wanden van badkamers en douches afwerken. Ik heb lopen zoeken, maar kan niks zinnigs vinden in NL. Ik wil dus graag weten of het nou zo een typische amerikaans product is, dat je hier niet kunt vinden, of dat misschien toch iemand weet wat dit is?

ze hebben het als vervanging van het hardboard hemeltje gebruikt en opnieuw bekleed met stof.

en het ziet er strak uit:

http://67-72chevytrucks.com/vboard/show ... p?t=410459

Image
LeonW
Posts: 417
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: waar kan ik dit soort kunststofplaat krijgen?

Post by LeonW »

Ik denk dat je eens bij een camper/caravan bouwer moet zijn. Zulk soort plaat wordt daar wel vaker toegepast.

Succes
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: waar kan ik dit soort kunststofplaat krijgen?

Post by BigBlockMopar »

kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: waar kan ik dit soort kunststofplaat krijgen?

Post by kikkegek »

BigBlockMopar wrote:http://www.ru58.nl
thanks, net ff met ze gebeld, goedkoopste is is pvc plaat in 2x1m...heb ik al weer 4 stukken van nodig, voor 43,- per plaat. zit je voor alleen het plaatmateriaal al aan de 160,-...ik ga nog ff verder speuren...

ik heb een caravan winkel in de buurt,ik rij daar nog wel ff langs, vond ik ook wel goede tip.
jan suburban
Posts: 390
Joined: Wed Feb 11, 2004 12:05 am

Re: waar kan ik dit soort kunststofplaat krijgen?

Post by jan suburban »

Bij de gamma/karwei/praxis e.d. te koop voor weinig. Is 3mm hout met een afwerklaag en stripjes om te verbinden.
heb ik mijn sub plafonnetje ook van gemaakt.]
Image


jan.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: waar kan ik dit soort kunststofplaat krijgen?

Post by kikkegek »

jan suburban wrote:Bij de gamma/karwei/praxis e.d. te koop voor weinig. Is 3mm hout met een afwerklaag en stripjes om te verbinden.
heb ik mijn sub plafonnetje ook van gemaakt.]
Image


jan.
precies, zoiets zoek ik. geweldig. Ken je de productnaam er nog van! 3 mm hout? triplex ofzo? of welk soort heb je gebruikt? en wat voor soort afwerklaag?

die stripjes ken ik wel ja, dat zijn die afwerk-verbidings-stripjes...

leuk man! hebie nog meer fotos?
jan suburban
Posts: 390
Joined: Wed Feb 11, 2004 12:05 am

Re: waar kan ik dit soort kunststofplaat krijgen?

Post by jan suburban »

Inderdaad een plastic afwerk laag op 3 mm triplex. Platen meten 61x 244 centimeter.
Merk is DECOart .
Netjes te verwerken en extreem buigzaam door de geringe dikte.

Loop even wat bouwmarkten af en kijk bij wandafwerking en je ziet ze staan met verschillende afwerklagen.

Verder geen fotoos specifiek van de bouw, die je verder kunnen helpen.
Als je een keer in de buurt van Rotterdam kom, stuur dan even een pm. Kan je het met eigen ogen zien. Ik heb ook nog wel een stukje plaat liggen.

succes !
jan
VetteV8
Posts: 417
Joined: Fri Feb 25, 2011 11:00 pm

Re: waar kan ik dit soort kunststofplaat krijgen?

Post by VetteV8 »

Volgens de sticker is dat Amerikaanse spul glasfiber; dat wordt hier ook wel in douche ruimtes gebruikt.
Maar je kunt ook eens kijken bij Polyservice [website.nl], die hebben 1 mm dik polyesterplaat van verschillende breedtes; in wit en in transparant.
Dat spul wordt in vrachtwagens gebruikt, de transparante voor het licht doorlatende dak, en de witte voor bekleding van wanden.
Cor
Post Reply