hoe danboyanka wrote:kan je rijden als een oud vrouwtje
Motorblok inlopen, timing afstellen?
Re: Motorblok inlopen, timing afstellen?
Re: Motorblok inlopen, timing afstellen?
hoe dan
[/quote]
1 voet op de rem en de ander vol gas geven
[/quote]
1 voet op de rem en de ander vol gas geven
Re: Motorblok inlopen, timing afstellen?
mmja, het is dus gewoon van belang dat je veel cilinderdruk opbouwt.
Dus s'morgens rustig even warm rijden, en dan vanuit rotondes en bochten even lekker gas geven.
Toeren lijkt me juist minder belangrijk?
Paar langere ritten maken, 200-300 km? Of juist veel stadsverkeer?
Dus s'morgens rustig even warm rijden, en dan vanuit rotondes en bochten even lekker gas geven.
Toeren lijkt me juist minder belangrijk?
Paar langere ritten maken, 200-300 km? Of juist veel stadsverkeer?
-
- Posts: 3012
- Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am
Re: Motorblok inlopen, timing afstellen?
Lekker fel optrekken tot een kilometer of 50p/u, dan weer laten afzakken...
Vinden de zuigerveertjes lekker
Vinden de zuigerveertjes lekker
Re: Motorblok inlopen, timing afstellen?
wat het inlopen van de nokkenas, mijn blok wat ik binnenkort ga monteren heeft een rollernokkenas, moet ik dan ook die 20 minuten aanhouden op 2000 toeren?
Re: Motorblok inlopen, timing afstellen?
nee, dan niet
Re: Motorblok inlopen, timing afstellen?
Ik heb destijds het advies gekregen om zeker 1000-2000 km in te rijden (op benzine), en daarbij het olieverbruik in de gaten te houden (logischerwijs). Dit was bij mij na 1500 km volgens mij nihil. Sommigen noemen meer km's, ik heb ook wel gelezen dat 500 meer dan genoeg is.stef wrote:mmja, het is dus gewoon van belang dat je veel cilinderdruk opbouwt.
Dus s'morgens rustig even warm rijden, en dan vanuit rotondes en bochten even lekker gas geven.
Toeren lijkt me juist minder belangrijk?
Paar langere ritten maken, 200-300 km? Of juist veel stadsverkeer?
Ik heb zelf denk ik zo'n 2000 km op benzine gereden en toen de carb eraf gegooid en de Impco 425 erop gezet.
Tussentijds heb ik 'n keer of 3 of 4 de olie ververst.
Re: Motorblok inlopen, timing afstellen?
Benzine zal lastig worden, want al deze voorzieningen zijn er uit. Enige wat er nog van over is, is de leiding naar achteren, en de benzinemeter in het dashboard...
Ik ga van de week eens kijken of het indraaien gaat lukken.
Ik ga van de week eens kijken of het indraaien gaat lukken.
Re: Motorblok inlopen, timing afstellen?
Dus je gaat op LPG inlopen? Ik heb veel gehoord/gelezen dat het wel kan, maar dat het dan erg lang duurt voor je zuigerveren ingelopen zijn, en dan in de orde van tienduizenden km's.
Kan je geen tijdelijke setup maken? Je leiding ligt er tenslotte al.
Kan je geen tijdelijke setup maken? Je leiding ligt er tenslotte al.
Re: Motorblok inlopen, timing afstellen?
Het ligt eraan hoe de motor gehoond is en/of wat voor zuigerveren er gebruikt zijn.
Als er verkeerd gehoond is icm verkeerde zuigerveren, dan zal je inderdaad moeten inlopen op die knoeiboel. Is het goed gedaan, dan is dat niet nodig.
Als er verkeerd gehoond is icm verkeerde zuigerveren, dan zal je inderdaad moeten inlopen op die knoeiboel. Is het goed gedaan, dan is dat niet nodig.
Re: Motorblok inlopen, timing afstellen?
Inderdaad, moderne plasma moly veren lopen heel snel in. Als je na een paar honder km een olieboot hebt blijft het een olieboot.
Re: Motorblok inlopen, timing afstellen?
Geen idee...
Hij is gehoond op lpg.
Ik heb bij keith black de juiste passende veren erbij besteld. Ik weet niet van welk materiaal deze zijn eerlijk gezegd...
Hij is gehoond op lpg.
Ik heb bij keith black de juiste passende veren erbij besteld. Ik weet niet van welk materiaal deze zijn eerlijk gezegd...
Re: Motorblok inlopen, timing afstellen?
voor het inlopen even de klepdeksels verwijderen en ontsteking afkoppelen
je assistend laten starten en jij kijken of je stoterstangen wel roteren
soms weigert er wel eens 1 of 2
ron
je assistend laten starten en jij kijken of je stoterstangen wel roteren
soms weigert er wel eens 1 of 2
ron
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Motorblok inlopen, timing afstellen?
Dus ze gaan niet alleen maar op en neer ?chevyron wrote:kijken of je stoterstangen wel roteren
Re: Motorblok inlopen, timing afstellen?
als ze alleen maar op en neer gaan is het niet goed
dan is de hydr.kleplifter bezig om de nokkenas op te vreten
ze moeten dus draaien.
ron
dan is de hydr.kleplifter bezig om de nokkenas op te vreten
ze moeten dus draaien.
ron