Welke accu?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Welke accu?

Post by Bromgabber »

Sinds woensdag is mijn Lincoln Continental Mark V (6,6L) weer gekeurd,
Nou reed ik er dus mee maar de accu is stuk,
weet iemand hoeveel ampère accu er in hoort?
Want volgens mij zit er iets in wat er niet in hoort, en wat voor het grijpen lag..
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Welke accu?

Post by thunderbuick »

Wat er in hoort weet ik niet maar iets van rond de 72 amp moet volstaan.
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Welke accu?

Post by Bromgabber »

okey, dus bijvoorbeeld een, 72aH 640A EN, zou prima zijn?
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Welke accu?

Post by Funk »

Ik krijg mn hoge compressie 454 zelfs rond op zo'n kleine accu uit een Daihatsu Cuore :lol: :lol:
Als je niet voor een originele look gaat is een 'stevige' accu mijns inziens prima, 640A moet ruim voldoende zijn.
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Welke accu?

Post by Bromgabber »

Funk wrote:Ik krijg mn hoge compressie 454 zelfs rond op zo'n kleine accu uit een Daihatsu Cuore :lol: :lol:
Als je niet voor een originele look gaat is een 'stevige' accu mijns inziens prima, 640A moet ruim voldoende zijn.
Okey, bedankt.
Dan zal er iets in komen wat daarbij in de buurt komt :)
Kustom
Posts: 3048
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:34 pm

Re: Welke accu?

Post by Kustom »

Niels,
Exide of optima erin..klaar!
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Welke accu?

Post by thunderbuick »

Prijs/kwaliteit verhouding is ver te zoeken bij die Redtops......
Ik rijd nu 3 jaar met een 72ah accu waarvan ik nog twee kan verbruiken voor ik ongeveer aan de prijs van een Redtop zit en hij is nog steeds goed.
Prijs/kwaliteit verhouding? dan zou die Redtop meer dan 10 jaar mee moeten gaan en dat halen ze lang niet, sommigen geven binnen een paar jaar de geest al.
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: Welke accu?

Post by Rob Rules »

Ik zeg: Gooi er een Varta in. Goede accu's

Edit:
Volgens Google 2 jaar garantie.
Bij het bedrijf waar ik mijn accu in liet zetten, slaan ze de aankoopdatum in de polen (maand/jaar)
Last edited by Rob Rules on Mon Jun 06, 2011 1:11 am, edited 1 time in total.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Welke accu?

Post by Funk »

Ik heb al veel accus gehad, van allerhande merken maar alleen die van Halfords presteren het om binnen een jaar of 2 stuk te gaan. Ik koop ze ook wel eens op de sloop voor 10~20 euro, die vaak ook nog wel 'n aantal jaar mee gaan.
bluesfreak1975
Posts: 524
Joined: Fri Apr 16, 2010 10:18 am

Re: Welke accu?

Post by bluesfreak1975 »

Rob Rules wrote:Ik zeg: Gooi er een Varta in. Goede accu's

Edit:
Volgens Google 2 jaar garantie.
Bij het bedrijf waar ik mijn accu in liet zetten, slaan ze de aankoopdatum in de polen (maand/jaar)
Ik draai zelf ook al een aantal jaar zonder problemen op een varta. (toevallig aangeschaft vanwege de afmeting en de beperkte ruimte onder de motorkap)

Mike
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Welke accu?

Post by Supervaags »

Funk wrote: Ik koop ze ook wel eens op de sloop voor 10~20 euro, die vaak ook nog wel 'n aantal jaar mee gaan.
hier ook, verschilt onderling natuurlijk wel.. maar over het algemeen voor het geld prima.

in onze daily koektrommel zit nu al bijna 5 jaar een accu van de sloop
Alwin
Posts: 186
Joined: Thu Apr 28, 2011 7:16 pm

Re: Welke accu?

Post by Alwin »

Durf het haast niet te zeggen, maar ik rijd al bijna vier jaar op een ANWB accu. Prima ding. Heb ook twee keer een halfords accu gehad. De ene heeft drie jaar volgehouden en de andere een paar maanden, maar kreeg ik wel een nieuwe voor en dat is nu mijn test accu geworden.
Maar het belangrijkste voor de houdbaarheid van een accu is volgens mij het gebruik ervan. De Mercury (ANWB accu) is starten lopen. De Jeep heb ik al regelmatig goed leeg gehad. Slechte dynamo, lampen aan laten staan, contact aan laten staan. Die accu gaat zo niet oud worden. Misschien dat de duurdere accu's beter bestand zijn tegen volledige ontladingen, maar dat weet ik niet.

Overigens had ik in mijn vorige Mark V met een Ford 400 ook een 72Ah accu in. Deed ie het prima op.

Alwin
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Welke accu?

Post by Bromgabber »

Heb vandaag accutje meegenomen, van het merk Zap.
Schijnen goeie accu's te wezen, dus we zullen zien :)
Lite-On
Posts: 522
Joined: Fri Apr 24, 2009 10:41 pm

Re: Welke accu?

Post by Lite-On »

Optima :arrow: :barf:

Ik heb er bij mij een 85aH accu van de halfords inzitten. Tot heden erg tevreden over tov optima rommel.
Volgende accu wordt een Exide of als het budget aanwezig een goede gelaccu.

Ik zou persoonlijk zeker kijken naar Exide - accu's met flinke start capaciteit.
Caddy_v8
Posts: 2612
Joined: Tue Mar 20, 2007 4:13 pm

Re: Welke accu?

Post by Caddy_v8 »

Varta? Heb er al diverse gehad en allemaal in no-time (1 a 2 jaar) problemen mee. Ook dingen als Berga (made by Varta) komen er bij mij nooit meer in.

Ik heb zelf goede ervaring met merken als Bosch, Hoppecke en VMF.
Post Reply