Start niet....

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Stargazer
Posts: 2037
Joined: Thu Feb 05, 2004 7:05 pm

Start niet....

Post by Stargazer »

Guys,

Chevy 350.

onlangs kreeg de auto start problemen, motor tornde moeizaam en sloeg met geluk aan, of niet. Dacht dat het aan de accu lag omdat hij ook altijd veel moeite had om de electrische ramen omhoog te draaien. Dus nieuwe accu erin gezet en 2 keer probleemloos gestart. Volgende dag dacht ik even een stuk te gaan rijden om de nieuwe accu op te laden, maar helaas, niet starten, je hoort alleen klik. Daarop de accu opgeladen
(met druppellader tot lampje groen was) maar geen resultaat, alleen weer de klik. Toen getracht met een andere auto en startkabels, zelfde resultaat, "klik". Verlichting doet het trouwens wel.
Betekend dit dat m'n startmotor problemen heeft, of moet ik het ergens anders zoeken?
gert
Posts: 3760
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Start niet....

Post by gert »

kan starter zijn, maar ik zou eerst eens alle dikke kabels van en naar de accu controleren op goede verbindingen.

vooral de massa kabel van motorblok naar accu, en carosserie naar accu of chassis.

dan nog eens proberen.
Frans455
Posts: 11812
Joined: Thu Apr 08, 2004 9:56 pm

Re: Start niet....

Post by Frans455 »

Verdraai de kraag van je stuurkolom eens.

Het kan zijn dat de neutral safety switch z'n werk doet. (dat halve maantje onderaan je stuurkolom vlakbij je voeten).
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Start niet....

Post by thunderbuick »

Zet eens rechtstreeks massa en stroom op de startmotor met een paar startkabels of zo, dan weet je al beter waar je moet zoeken.
Zorg wel dat ie in de P staat als je dat doet :)
Firefly
Posts: 855
Joined: Sun Jul 01, 2007 1:47 pm

Re: Start niet....

Post by Firefly »

Frans455 wrote:Verdraai de kraag van je stuurkolom eens.

Het kan zijn dat de neutral safety switch z'n werk doet. (dat halve maantje onderaan je stuurkolom vlakbij je voeten).
Nee, als de neutral safety switch roet in het eten gooit hoor je ook het startrelais niet klikken.

Zoals Gert zegt, alle verbindingen controleren. En dan vooral de massa's inderdaad.
Stargazer
Posts: 2037
Joined: Thu Feb 05, 2004 7:05 pm

Re: Start niet....

Post by Stargazer »

Ik ga er mee aan de slag, thanks guys!
stef
Posts: 2849
Joined: Sat Nov 06, 2004 5:11 pm

Re: Start niet....

Post by stef »

Sommigen willen nog wel eens vergeten een deugdelijke massa aan het blok te maken, en denken dat die stroom vanzelf vanaf het chassis naar het blok springt.
Getuige hiervan is meestal het verkoolde zielige twijgje achterop het blok naar de firewall.
Maak een deugdelijke vette massa naar je blok en je chassis, en ik denk dat de meeste problemen verholpen zijn.
Kan je eenvoudig met 1 startkabel op je accupool en op je blok ergens testen. Start ie dan weer als een zonnetje, is het een massaprobleem.
Post Reply