Start slecht

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Start slecht

Post by rene74monte »

als ik dat zo hoor dan loopt hij stationair ook niet mooi gelijkmatig.
eerst alle ontstekingszooi vervangen , zwaardere bobine vinden ze ook wel fijn bv
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: Start slecht

Post by Thompson »

sjak_brak wrote:Hebben ze je nooit geleerd om de startmotor niet langer dan 10 tellen te laten draaien, en dan even te laten afkoelen? Heb je pedaal puntje ingedrukt bij starten op lpg?


Als iemand de knop op de verdamper induwt tijdens starten, gaat t dan beter?
Nee hebben ze me nooit geleerd :oops: Maar bij deze :P
Had eerst geprobeerd zonder gas te geven daarna met wat gas, toen pakte die wel wat beter.

@rene: Dat ie stationair daar niet lekker liep lag er waarschijnlijk aan dat er nog benzine+gas in t systeem zat van de eerdere startpogingen, normaal loopt ie stationair heel stabiel.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Start slecht

Post by sjak_brak »

Ik verwacht eigenlijk dat een beurtje de boel goed zal doen. Zo niet, probeer dan deze:
sjak_brak wrote:Als iemand de knop op de verdamper induwt tijdens starten, gaat t dan beter?
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: Start slecht

Post by Thompson »

sjak_brak wrote:Ik verwacht eigenlijk dat een beurtje de boel goed zal doen. Zo niet, probeer dan deze:

Als iemand de knop op de verdamper induwt tijdens starten, gaat t dan beter?
Verwacht ik ook. Van de week spul bestellen dus nog even geduld hebben/behelpen en hopelijk is ie na een grote beurt weer een stuk soepeler :)
Tegen de tijd dat dat gebeurd is neem ik zeker nog even contact met je op Sjak voor afstellen van de LPG :)
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: Start slecht

Post by Thompson »

Spullen bestellen had wat vertraging opgelopen want had een aantal andere financiele uitgaves, salaris is vandaag weer gestort dus dit weekend hopelijk bestellen.

OVerigens had ie 2 weken weer zonder noemenswaardige startproblemen gelopen. Gistermiddag was het voor de 3e keer raak dat ie echt niet wou starten, vanmiddag binnen 2 seconden gestart en viel die na 5 meter vooruit weer stil toen ik overschakelde naar achteruit.

Daarna niet meer gestart gekregen. ANWB laten komen die heeft van alles nagemeten etc. en kon eigenlijk geen echte fout vinden, na nog tig startpogingen ging die ineens weer, daarna nog 5x gestart (tussendoor ook even 5 min stil gelaten) en elke keer zonder problemen. Nou staat ie hier weer een uur stil voor ik naar huis ga, ben benieuwd...

Heel vreemd dus, probleem komt zo af en toe ineens om de hoek kijken en dan start ie met geen mogelijkheid. Volgende dag is het weer zonder enig probleem starten. En dat is nu dus in 6 weken zo'n 4 keer geweest dat ie echt met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen was. Daardoor is de oorzaak dus ook erg lastig te vinden, maar ik vermoed zelf dat ie er meer last van heeft bij vochtig weer?

Maar hoe dan ook heeft ie een grote beurt nodig (moeten ook de nodige pakkingen vervangen worden, lijkt wat bij de thermostaat aansluiting en kleppendeksels).
Komt een DUI HEI Distributor in, DUI Livewires, nieuwe bougies, K&N luchtfilter. Weekje in de schuur en elke avond wat klussen dus. Mochten er nog mensen zijn met ideeen, tips, verklaring oid ik hoor het graag! Misschien dat dit topic overigens beter verplaatst kan worden naar Projecten :P Dan kan ik hier voortaan al m'n yay's en nay's in kwijt.
Post Reply