pontiac blok

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
enno
Posts: 698
Joined: Thu Jul 26, 2007 11:56 pm

pontiac blok

Post by enno »

hallo
ik heb in mijn pontiac trans am bj 77 een nieuw blok 6,6 lt 400 ci v8
na het inloopen van het blok en 700 KM rijden nieuwe olie en filter der in
niks mis mee maar als het blok koud is dus olie dikker is mijn olie druk goed
maar als ik ga rijden en het blok word goed warm olie dus dunner
is mijn olie druk bijna 0,0 staat die in het rood geef ik gas dan is de druk goed
alles is nieuw in en rond het blok
iemand nog een tip
b
edankt :x
ps zit 15 w 40 in
Frans455
Posts: 11812
Joined: Thu Apr 08, 2004 9:56 pm

Re: pontiac blok

Post by Frans455 »

Jouw blok kwam toch bij EPS vandaan? Ik zou EPS bellen en dit melden i.v.m. mogelijke garantie.

nul oliedruk is niet goed ... hoor je de stoters tikken?

Ik zou er even een mechanische meter aanhangen - om je eigen meter te checken.
fleetwood74
Posts: 57
Joined: Sun May 29, 2011 11:39 pm

Re: pontiac blok

Post by fleetwood74 »

Is je oliefilter wel goed?geen fabrikage foutje?
Zit ook een overdruk klepje in voor als iemand zijn filter nooit vervangt, dat de olie buiten het filter omloopt.
Als deze open blijft staan heb je dit probleem ook en gezien het na de oliewissel kwam (als ik het goed begrepen heb)...
Zou ff het filtertje weer ff wisselen dan weet je het zeker.

Chris
Frans455
Posts: 11812
Joined: Thu Apr 08, 2004 9:56 pm

Re: pontiac blok

Post by Frans455 »

fleetwood74 wrote:Is je oliefilter wel goed?geen fabrikage foutje?
Zit ook een overdruk klepje in voor als iemand zijn filter nooit vervangt, dat de olie buiten het filter omloopt.
Als deze open blijft staan heb je dit probleem ook en gezien het na de oliewissel kwam (als ik het goed begrepen heb)...
Zou ff het filtertje weer ff wisselen dan weet je het zeker.

Chris
Dat dacht ik eerst ook, maar dat klepje (in het oliefilterhuis) zorgt ervoor dat er genoeg olie blijft circuleren - ook boven een x-aantal toeren gaat het open. Het zal echter niet voor nul oliedruk zorgen.
enno
Posts: 698
Joined: Thu Jul 26, 2007 11:56 pm

Re: pontiac blok

Post by enno »

klopt bij eps weg heb ik gebeld
en die zijden geen probleem kom maar ff langs
maar heen rijden zonder oliedruk ? geen strak plan
en een klep ? leer ik ook weer wat
moet ik weer vervoer regelen bla bla bla
ik denk eerst ff hier langs
je weet het niet ? :P
en als het blok op temparatuur is hoor je de liffters zachjes tikken
net of ze niet genoeg druk hebben alleen bij laag toerental :(
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: pontiac blok

Post by sjak_brak »

Als er nog garantie op de (waarschijnlijk duurbetaalde) motor zit zou ik zeker niet gaan gokken en kloten, maar gewoon daarheen brengen.
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: pontiac blok

Post by roadrage david »

ESP= game over .
Frans zelf heeft ook een blok gehad dat in elkaar gelopen is van ESP. en volgens my heeft zijn vervangend blok ook een tik(corect me if im wrong Frans) die blokken zijn absolute troep zooi ik kan meerdere mensen die het schip zijn ingegaan met die. mexikaanse rommel...... word je toch shijt ziek van..
Frans455
Posts: 11812
Joined: Thu Apr 08, 2004 9:56 pm

Re: pontiac blok

Post by Frans455 »

EPS is een bedrijf dat een goede garantie geeft op hun motoren, ik heb destijds inderdaad ook een garantiegeval gehad met hun. Gerard (de man op klompen) van EPS gebeld en wat driepunts-metingen gedaan aan de cilinders - de cilinders waren te ruim gehoond.
Ik had geen tik in de motor ... totdat we em uitelkaar trokken heeft het blok gelopen ... hij verbruikte mij iets teveel olie.

Geen gezever, ik kon het blok omruilen voor een nieuw blok, en dat was van begin af aan perfect (nul olie verbruik, goede oliedruk ... gewoon zoals het hoort).


Als je de stoters hoort tikken en je meter geeft lage oliedruk aan - niet meer rijden inderdaad.


Maar goed, het kan vanalles zijn, de aanzuigtuit van de oliepomp kan ook losgekomen zijn - en dan heb je overduidelijk bijna of zelfs nul oliedruk.
enno
Posts: 698
Joined: Thu Jul 26, 2007 11:56 pm

Re: pontiac blok

Post by enno »

o.k frans ik had het al mexikaans benouwd
wat de olie pomp zit er nieuw op eem hoog volume pomp
ik heb zelfs de aanzuig pijpje nog exstra vast gezet
dus die kan niet meer los
het gaat mij er om als ik met b.v 2 a 3 keer stoppen ff wachten en weer verder
van mijn huis naar eps kan gaan is zoon 25 km
is beter als weer vervoer regelen :oops: :oops:
DannyL
Posts: 638
Joined: Tue Jan 13, 2009 9:47 am

Re: pontiac blok

Post by DannyL »

Elke keer als je stopt warmt je motor door.. dus vergeet dat maar. Is een slecht plan! 25 km vervoer zijn ook de kosten niet!

En btw.. probleem was toch alleen stationair?? Gewoon hard rijden dan :P:P
64Redneck
Posts: 1652
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:19 am

Re: pontiac blok

Post by 64Redneck »

Of gewoon Mike H bellen.

http://www.mikehautotransport.nl

Goed,goedkoop en een aardige gast en niet te vergeten, transport in stijl :D
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: pontiac blok

Post by Corp »

roadrage david wrote:ESP= game over .
Frans zelf heeft ook een blok gehad dat in elkaar gelopen is van ESP. en volgens my heeft zijn vervangend blok ook een tik(corect me if im wrong Frans) die blokken zijn absolute troep zooi ik kan meerdere mensen die het schip zijn ingegaan met die. mexikaanse rommel...... word je toch shijt ziek van..
Ik ben het met David eens, heb eens een chevy block onder handen gehad wat bij EPS vandaan kwam (383) en daar klopte helemaal niks van, zo in elkaar geflikkerd, niks nagemeten, toleranties off the scale
Frans455
Posts: 11812
Joined: Thu Apr 08, 2004 9:56 pm

Re: pontiac blok

Post by Frans455 »

Corp wrote: Ik ben het met David eens, heb eens een chevy block onder handen gehad wat bij EPS vandaan kwam (383) en daar klopte helemaal niks van, zo in elkaar geflikkerd, niks nagemeten, toleranties off the scale
Daar kwam ik bij het meten ook achter ... 5x de tolerantie (volgens het pontiac-manual) maar er werd niet moeilijk gedaan over garantie ondanks dat ik dik buiten de garantietermijn zat.
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: pontiac blok

Post by roadrage david »

Frans daar gaat het niet om het zijn gewoon massa cheap ass blokken die zonder engine vorm van kennis in elkaar geflanst worden.
hoeveel KM heb jy nu na al die jaren weg 2000 mischien!!. nog niet eens dat.. die dingen zijn zo goedkoop dat ze er gelijk 100 van kopen . maken ze nog 50% winst kunnen ze heel makelijk een kapot blok om ruilen ja ook na garantie(ecseption rather then the rule).
neem niet weg dat jou motor echt geen lang leven beschoren isals je er niets aan chekt of veranderd. aardig wat jaren terug had je een bedrijf net buiten rotterdam msc of zoiets die had een standaard uitval van 1 op de 4 blokken van hun en dat werd algemeen geaksepteerd!!.... zeg het maar dan..
Frans455
Posts: 11812
Joined: Thu Apr 08, 2004 9:56 pm

Re: pontiac blok

Post by Frans455 »

Goedkoop is duurkoop, da's altijd nog zo geweest 8)

Maar welke Amerikaanse motorenbouwer geeft garantie over de grens?
Een blok hier in Nederland laten reviseren kost ook een lieve duit.
Post Reply