pontiac blok

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
enno
Posts: 698
Joined: Thu Jul 26, 2007 11:56 pm

Re: pontiac blok

Post by enno »

kan wel zeggen dit was geen goedkoop blok :oops:
lag ook niet in de stelling
het is een pontiac blok geen chevrolet blok
bedoel ik niks mee hoor
anders krijg ik de chevrolet mannen weer op mijn dak :oops: :eek: :lol:
Frans455
Posts: 11812
Joined: Thu Apr 08, 2004 9:56 pm

Re: pontiac blok

Post by Frans455 »

Je moet er toch een beetje geluk mee hebben denk ik - het zal ook voor een groot gedeelte afhankelijk zijn van je rechtervoet.

Jeroentje kan je wel meer vertellen over z'n DAF-motorblok dat gegarandeerd 2 miljoen kilometer moet kunnen lopen ... doch bij 6 ton al redelijk in puin lag. Toch is garantie hier ook weer het sleutelwoord. Wat heb je aan een gerespecteerde motorbouwer in de USA als ie niet thuis is als een van zijn blokken kapotgaat?
Paul (van de 68 Firebird) met z'n Len Williams blok (ook een bekende motorenbouwer), had ook problemen ... Zo ken ik er nog wel een paar.

Tot dusver heb ik met dit blok (bouwjaar 1971) 5.000 probleemvrije km's gemaakt ... met het vorige blok (bouwjaar 1976) ook zoiets - maar dat ging steeds meer olie zuipen, op het laatst 1L op 300 km ...
Maar goed, dat is weer goedgekomen dankzij garantie.

Dus Enno, gewoon op tijd melden aan EPS dat je een probleem hebt en goed contact met hun onderhouden, dan ga ik ervan uit dat je een degelijke garantie krijgt.
Zo niet ... dan meld je dat gewoon hier 8)
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: pontiac blok

Post by roadrage david »

Frans455 wrote:Je moet er toch een beetje geluk mee hebben denk ik - het zal ook voor een groot gedeelte afhankelijk zijn van je rechtervoet.

Jeroentje kan je wel meer vertellen over z'n DAF-motorblok dat gegarandeerd 2 miljoen kilometer moet kunnen lopen ... doch bij 6 ton al redelijk in puin lag. Toch is garantie hier ook weer het sleutelwoord. Wat heb je aan een gerespecteerde motorbouwer in de USA als ie niet thuis is als een van zijn blokken kapotgaat?
Paul (van de 68 Firebird) met z'n Len Williams blok (ook een bekende motorenbouwer), had ook problemen ... Zo ken ik er nog wel een paar.

Tot dusver heb ik met dit blok (bouwjaar 1971) 5.000 probleemvrije km's gemaakt ... met het vorige blok (bouwjaar 1976) ook zoiets - maar dat ging steeds meer olie zuipen, op het laatst 1L op 300 km ...
Maar goed, dat is weer goedgekomen dankzij garantie.

Dus Enno, gewoon op tijd melden aan EPS dat je een probleem hebt en goed contact met hun onderhouden, dan ga ik ervan uit dat je een degelijke garantie krijgt.
Zo niet ... dan meld je dat gewoon hier 8)
HOHO Frans Paul is een bargin hunter pure sang.
Die had ik eerst in contact met CVMS gebracht , en ging vervolgens MR-Pody een ""bod doen"" :?: :?: op de prijs die MR-Poby gaf voor de estimate prijs die hij had doorgestuurd!!!!.
. MR-Pbody maakte hem duidelijk dat hij niet in de ofering en deal bisenis zat.
Paul stuurde mij een mail om te vertelen dat MR-Pbody mischien 1 van de beste motor bouwers was, maar dat mr-p niet zakelijk vond?????.
Toen is hij naar de goedkoopste gegaan LEN Williams die NIET in de high perf engines zit. waar ik hem nog voor gewaarschuwd heeft :!: . met de worden Goedkoop is duurkoop, en zie hier nu hoor ik van jou dat dat dus ook is fout gegaan :smack: .
het probleem ligt in dit geval eigenlijk bij paul zelf!!!. die is altijd bezig om af te dingen en de goedkoopste spullen te krijgen. En ook nog ongeloofelijk eigenwijs is en niet naar anderen willen luisteren............ denk trouwens ook niet dat de DAF MOTOREN 1 op 4 na 600.000km in de soep lopen dus dat vergelijk gaat niet op.
Frans455
Posts: 11812
Joined: Thu Apr 08, 2004 9:56 pm

Re: pontiac blok

Post by Frans455 »

Die generatie DAF-motoren schijnen dat dus wel te doen - ontwerpfoutje waarschijnlijk ... maar goed, dat wordt afgehandeld onder garantie - is dus een belangrijk component.

Och, Len Williams is geen onbekende in de Pontiac-wereld ... en hij heeft toch niet zo'n slechte reputatie als Bruce Fulper.

Maar goed, laten we eerst eens afwachten hoe het afloopt met Enno z'n blok ... hopelijk is het een kleinigheidje.
enno
Posts: 698
Joined: Thu Jul 26, 2007 11:56 pm

Re: pontiac blok

Post by enno »

ik zit nu in de ziektewet last van de rug
ik kan nog geen 5 min in een auto zitten laat staan in de bird
maar als het better is op naar eps
kan volgens mij maar een klein dingetje zijn
met de inloop olie niks mis mee
nu de gewoone olie en nu dit is toch raar ?
dan zit je toch direkt aan de olie te denken
brood mee koffie mee oooo nee hebben ze daar wel :oops: :lol: :lol:
mannen vrouwen ? u hoord nog van mij
en als er iemand nog iets weet wat ik nog kan doen hoor ik het graag
en ja de een vind eps niks en de ander weer top
ik ben er wel over te spreken :)
mijn knal pot met buizen komt der ook weg top werk vind ik
de uitlaatman had een goede dag denk ik
zaterdag der onder gebakt vrijdag niet opstap geweest denk ik lol :lol: :D
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: pontiac blok

Post by roadrage david »

Ik hoop het niet voor je maar de 0 olie druk waneer warm en de lichte tikken van de lifters is meetsal lagers en Nokkeas die zijn weggevreten!!!.
Je kan ook even gewoon je olie aftappen en je olie filter open snijden of hakken met een bijtel( niet zagen) chek voor koper metaal vijlsel dan weet je het gelijk...
enno
Posts: 698
Joined: Thu Jul 26, 2007 11:56 pm

Re: pontiac blok

Post by enno »

woensdag gaat de bak naar eps
gaan ze kijken wat er aan de hand is ?
ik laat het wel ff weeten :lol: :eek: :P
enno
Posts: 698
Joined: Thu Jul 26, 2007 11:56 pm

Re: pontiac blok

Post by enno »

zo ff bij eps op de koffie geweest
olie senzor stuk niets aan de hand dus
blok loopt zeer goed zijden ze niks mis mee
kosten 0,0 ik kan weer los nu nog beter weer :D
Frans455
Posts: 11812
Joined: Thu Apr 08, 2004 9:56 pm

Re: pontiac blok

Post by Frans455 »

:thumbs:
Post Reply