Veren spuiten?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Mikeyy25
Posts: 332
Joined: Fri Dec 18, 2009 4:59 pm

Veren spuiten?

Post by Mikeyy25 »

Heyy,

Heb inmiddels nieuwe veren binnen.
Zoals ik ook bij mijn nieuwe achter veren zag zit er maar een heel zuinig laagje verf op.

Hoe doen jullie dat?
Gewoon eronder gooien en niet meer kijken of nog een extra laag verf erop spuiten?
Vind zelf VHT epoxy paint mooi spul om te gebruiken..

Thanks


Mike
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: Veren spuiten?

Post by Mark Sulman »

Poeder coaten is ook een mooie optie.
Super strak en keihard. 8)

Vraag hierbij wel even na of de veren hier ook geschikt voor zijn i.v.m. de vervorming van de veer tijdens het rijden. Poeder coating wordt namenlijk keihard en moet natuurlijk niet gaan scheuren.
elcamino59
Posts: 537
Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm

Re: Veren spuiten?

Post by elcamino59 »

dat poedercoaten van veren pakt niet altijd goed uit , ik heb bij mijn vorige prjoject ook de veren laten doen .
en toen ik de boel weer in elkaar had merkte ik dat een veer totaal zijn spanning kwijt was . dus ik doe dat nooit meer :( waarschijnlijk van het lange bakken in die oven .

haal lekker een spuitbus zink primer ,en dan afwerken met een busje zwart en je hoeft er nooit meer iets aan te doen .
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Veren spuiten?

Post by Corp »

Dan hebben ze ze wel heel heet gehad zeg. Normaal zou er niet heel veel met de veereigenschappen moeten gebeuren (ongeveer 200* voor 10 minuten voor de meeste gangbare delen). Als je veren van bijv hotchkis ofzo koopt, die zijn af fabriek gepoedercoat. Heel veel andere merken ook 9eibach, vogtland, intrax...noem maar op)

Ik heb gepoedercoate veren op 5 autos zitten, nooit problemen mee gehad. Heb dat ook voor een paar kameraden gedaan, ook geen probleem. Nog nooit gemerkt dat de veren ingezakt zouden zijn. Als je de veereigenschappen wilt veranderen zul je ze toch minstens kersenrood moeten stoken met een vlam, anders gebeurt er niet heel erg veel.
pv-camaro
Posts: 336
Joined: Sun Jul 24, 2005 8:03 pm

Re: Veren spuiten?

Post by pv-camaro »

heb ooit van de motorkap de veren van mijn oude 71er Camaro laten kattefrezen (of zoiets), zag er ontzettend mooi uit,

Alleen de motorkap bleef niet meer omhoog staan :D
Mikeyy25
Posts: 332
Joined: Fri Dec 18, 2009 4:59 pm

Re: Veren spuiten?

Post by Mikeyy25 »

Ik geef ze nog wel een laagje verf met het spuitbussie :)

Als ik ze er zo onder zet kan ik volgend jaar alsnog de roestige veren spuiten.


Mike
themidnightcruiser
Posts: 4564
Joined: Wed Feb 25, 2004 8:35 pm

Re: Veren spuiten?

Post by themidnightcruiser »

Ik heb die van mij toen laten "natlakken" bij een poedercoater. Poedercoat is zo hard dat het tijdens het inveren eraf brokkelt. Het lijkt qua uiterlijk wel erg op poedercoat en net zo dik.
Mikeyy25
Posts: 332
Joined: Fri Dec 18, 2009 4:59 pm

Re: Veren spuiten?

Post by Mikeyy25 »

Hey,

Waar heb je dat natlakken laten doen?
En wat zijn de kosten ongeveer?

Mike
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Veren spuiten?

Post by Corp »

themidnightcruiser wrote:Ik heb die van mij toen laten "natlakken" bij een poedercoater. Poedercoat is zo hard dat het tijdens het inveren eraf brokkelt. Het lijkt qua uiterlijk wel erg op poedercoat en net zo dik.

Als je het goede poeder gebruikt is het gewoon flexibel en valt het er niet af. Zoals ik zei, heb het op diverse autos nooit problemen mee gehad.
themidnightcruiser
Posts: 4564
Joined: Wed Feb 25, 2004 8:35 pm

Re: Veren spuiten?

Post by themidnightcruiser »

Mikeyy25 wrote:Hey,

Waar heb je dat natlakken laten doen?
En wat zijn de kosten ongeveer?

Mike
10 euro per veer geloof ik. Was toen bij Kalfsvel in Zaandam
Post Reply