Starten op LPG ?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Starten op LPG ?

Post by Homer »

Er zit nu LPG in de blazer, maar ik vind dat ik de eerste (koude) start nogal lang moet starten bijna 10 sec.

Het is een impco met mixer op de carb, de gasslang is +/- 55 cm lang, en het is een 305 CI, onsteking en onstekingstijdstip is in orde.Carburateur is een Edelbrock met electriesche choke, starten met geen, halfvol ,of plankgas maakt geen verschil.

Is dit af te stellen of aan te passen,mechanies of electisch of moet ik elk jaar maar een nieuwe startmoter aanschaffen.
VetteV8
Posts: 417
Joined: Fri Feb 25, 2011 11:00 pm

Re: Starten op LPG ?

Post by VetteV8 »

Daarover heb ik de laatste paar dagen ook vragen gesteld, zie e antwoorden hier:
viewtopic.php?p=886869#p886869

Cor
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: Starten op LPG ?

Post by Homer »

Ik heb dus even met de zoeken gezocht naar starten op lpg , en dan komt er niets uit :oops: oke, ik ga overleggen met de gasboer hoe en wat, bedankt ook S B in het andere topic.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Starten op LPG ?

Post by sjak_brak »

Is niks aparts toch?

Eventueel high torque startertje eraan.
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: Starten op LPG ?

Post by chevystan67 »

Homer wrote:Ik heb dus even met de zoeken gezocht naar starten op lpg , en dan komt er niets uit :oops: oke, ik ga overleggen met de gasboer hoe en wat, bedankt ook S B in het andere topic.
ik doe dat al bijna 4jaar zo, gaat goe dus met die startmotor zal wel meevallen
als je sneller wilt starten er is een topic van collector,
die heeft een dingetje gemaakt op de verdamper zodat de verdamper even een "shot" gas krijgt voor het starten
zie
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Starten op LPG ?

Post by gert »

mooie oplossing!

ik heb hetzelfde, maar dan met de hand bediend dmv een bowdenkabel.....


Image Image Image
Ton
Posts: 3269
Joined: Mon Feb 02, 2004 10:49 pm

Re: Starten op LPG ?

Post by Ton »

chevystan67 wrote: die heeft een dingetje gemaakt op de verdamper zodat de verdamper even een "shot" gas krijgt voor het starten
Haal dan gewoon bij de gasboer zo'n origineel dingetje met alleen een stroomdraadje ipv zo'n McGyver stangenstelsel onder je motorkap.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Starten op LPG ?

Post by gert »

voel je je wel fris?
zo,n "dingetje bij de gasboer" kost 45 euro.......zelf maken is goedkoper en leuker.
Ton
Posts: 3269
Joined: Mon Feb 02, 2004 10:49 pm

Re: Starten op LPG ?

Post by Ton »

En het staat ook zo mooi onder de kap... :P
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Starten op LPG ?

Post by kn@pestaart »

Daarom kan de kap toch dicht ?! :P Of bij jou niet? :D
Ton
Posts: 3269
Joined: Mon Feb 02, 2004 10:49 pm

Re: Starten op LPG ?

Post by Ton »

Normaal wel maar hij blijft niet goed vastzitten..
Ik denk dat ik even nieuwe ductape moet halen om hem weer vast te zetten ipv de normale manier. Weet je wel wat zo'n mechanisme kost.. :P
Dinant MK III
Posts: 1181
Joined: Tue Aug 24, 2004 6:43 pm

Re: Starten op LPG ?

Post by Dinant MK III »

Ton wrote:Weet je wel wat zo'n mechanisme kost.. :P
Ik zou toch voor deze gaan, permanent te hergebruiken:
Image
Kost ook minder dan deze, en vlekt ook niet zo op den duur:
Image
Homer wrote:Er zit nu LPG in de blazer, maar ik vind dat ik de eerste (koude) start nogal lang moet starten bijna 10 sec.
Maar serieus, dit lang starten op LPG is wel normaal, al is 10 seconden dan weer wat lang. Een IMPCO425 monteren en je ontvettermixer er af gooien helpt ook wel denk ik ... :D
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Starten op LPG ?

Post by sjak_brak »

chevystan67 wrote: ik doe dat al bijna 4jaar zo, gaat goe dus met die startmotor zal wel meevallen
als je sneller wilt starten er is een topic van collector,
Als je eenmaal zon high-torque ministartertje hebt gehad gaat er een wereld voor je open.

Al die "knop-induw-dingen" (mechanisch of electrisch) zijn nergens voor nodig als gasinstallatie en ontsteking in goede staat zijn.
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Starten op LPG ?

Post by kn@pestaart »

Ik heb een 30 jaar oude Vialle met een veiligheidsrelais, 3 seconden gas, draait de motor niet, gaat ie weer dicht. Werkt perfect.
1 slag en hij loopt ;)
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Starten op LPG ?

Post by sjak_brak »

Veiligheidsrelais heeft niks te doen met starten, is tegenwoordig standaard op ieder gaskookstel :)

Sommige types verdamper spuiten wat gas bij het starten, oa OMVL en Vialle ook een aantal types meen ik.
Post Reply