Hydrobooster
Hydrobooster
Zeer binnenkort ga ik de vacuumbooster van de T/A vervangen naar een hydrobooster om meer remkracht te genereren en wat ruimte te maken onder de motorkap.(nog geen cm ruimte tussen klepdeksel en booster)
Hebben jullie nog tips of andere ideeen van 'denk daar nog ff aan' .
alvast bedankt.. 8)
Hebben jullie nog tips of andere ideeen van 'denk daar nog ff aan' .
alvast bedankt.. 8)
Re: Hydrobooster
Ja, doe je gordels om voor dat je op het pedaal trapt.
Anders heb je best kans dat je het raam kopt.
Anders heb je best kans dat je het raam kopt.
-
- Posts: 3012
- Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am
Re: Hydrobooster
Meer remkracht? Of wil je minder hard trappen? De bekrachtiging heeft toch niets met de remkracht te maken?
Re: Hydrobooster
Jep die tip gaf Hans v/d Spek mij ook al...DR Olds wrote:Ja, doe je gordels om voor dat je op het pedaal trapt.
Anders heb je best kans dat je het raam kopt.
@ kn@pestaart, je hoeft minder hard te trappen om hetzelfde te bereiken, dus als ik hard trap...zie boven...lol
Re: Hydrobooster
Zo hard kan je niet trappen, zoals dat bekrachtigd.
Serieus nu.
Vervang je 3 remslangen voor teflon met stalen mantel.( of 4 als je achter schijven hebt)
Bij mij kwam er op, nieuwe, rubberen slangen een bal.
bijkomend voordeel buiten de veiligheid is meer directe remkracht omdat de leidingen niet uitzetten.
Serieus nu.
Vervang je 3 remslangen voor teflon met stalen mantel.( of 4 als je achter schijven hebt)
Bij mij kwam er op, nieuwe, rubberen slangen een bal.
bijkomend voordeel buiten de veiligheid is meer directe remkracht omdat de leidingen niet uitzetten.
Re: Hydrobooster
Feit!! Kan dit uit ervaring beamen. Ik heb mijn slangen bij Goodridge in Delft laten maken, maar Tom op dit forum kan het tegenwoordig geloof ik ook. Qua prijs moet ik als imitatie-jood wel toegeven dat ik me een hartverlamming schrok. Ik heb voor de 2e en 3e auto danook een setje uit de states over laten komen, waar ik net zoveel voor kwijt was als 1 slang hier...DR Olds wrote:Zo hard kan je niet trappen, zoals dat bekrachtigd.
Serieus nu.
Vervang je 3 remslangen voor teflon met stalen mantel.( of 4 als je achter schijven hebt)
Bij mij kwam er op, nieuwe, rubberen slangen een bal.
bijkomend voordeel buiten de veiligheid is meer directe remkracht omdat de leidingen niet uitzetten.
-
- Posts: 1095
- Joined: Wed Feb 04, 2004 10:46 pm
Re: Hydrobooster
ja lach er maar om...DR Olds wrote:Ja, doe je gordels om voor dat je op het pedaal trapt.
Anders heb je best kans dat je het raam kopt.
heb al eens een meerijder tegen de voorruit aangeplakt, die me wist te vertellen, "dat die amerikaanse zuipschuiten een wegligging en remweg van lik-me-vessie hebben"
.... BENG!!!!
..."wat zei je?"
-
- Posts: 2286
- Joined: Sat Mar 06, 2004 7:07 pm
Re: Hydrobooster
De terug voer leiding , netjes free flowend leggen/maken.
Liever een Y stuk dan een T stuk gebruiken, beter nog is een compleet aparte terug voer naar de PS pomp.
Zoals al gezegd, gebruik alleen degelijk leiding materiaal !!!
En inderdaad even oppassen voor de tand afdrukken in je stuur de eerste keren met remmen.
Wander.
Liever een Y stuk dan een T stuk gebruiken, beter nog is een compleet aparte terug voer naar de PS pomp.
Zoals al gezegd, gebruik alleen degelijk leiding materiaal !!!
En inderdaad even oppassen voor de tand afdrukken in je stuur de eerste keren met remmen.
Wander.
Re: Hydrobooster
Het is inderdaad de bedoeling om goodridge leidingen te gaan gebruiken (bij Tom vandaan) en naar de retour naar de ps pomp wordt gekeken momenteel wat het beste is en hoe die neer te leggen, dus met de info kan ik wat...:-),...
(gaat zijn tandenverzekering nog eens nalopen)...
(gaat zijn tandenverzekering nog eens nalopen)...
Re: Hydrobooster
he,
Ik heb een 80er ook met vacuum mijn remsysteem heb ik 4 jaar geleden gedaan maar mijne remt nog steeds als n gek. (heb wel blauwe remblokken erin) Remt die van jouw zo zacht dan of is het meer optisch gericht?
(ik heb bvd voor t optische voor mij n 7 inch booster gekocht van gepolijst aluminium doet voor het zicht ook al wonderen )
Gr
Ik heb een 80er ook met vacuum mijn remsysteem heb ik 4 jaar geleden gedaan maar mijne remt nog steeds als n gek. (heb wel blauwe remblokken erin) Remt die van jouw zo zacht dan of is het meer optisch gericht?
(ik heb bvd voor t optische voor mij n 7 inch booster gekocht van gepolijst aluminium doet voor het zicht ook al wonderen )
Gr
Re: Hydrobooster
Ik heb er meerdere redenen voor en optisch is er geen van...Birdje wrote:he,
Ik heb een 80er ook met vacuum mijn remsysteem heb ik 4 jaar geleden gedaan maar mijne remt nog steeds als n gek. (heb wel blauwe remblokken erin) Remt die van jouw zo zacht dan of is het meer optisch gericht?
(ik heb bvd voor t optische voor mij n 7 inch booster gekocht van gepolijst aluminium doet voor het zicht ook al wonderen )
Gr
Nee de wagen remt niet zacht, maar ik vind het inmiddels krap aan worden doordat ik een ander blok in de wagen heb liggen en als je harder vooruit gaat wil je ook harder kunnen remmen.
Ook heb ik nu nog maar krap een centimeter tussen de booster en de klepdeksel zitten, ja ik had kunnen kiezen voor een iets kleiner boostertje maar daar vergroot ik het remvermogen niet mee. (had ook een kleiner blok kunnen kiezen... )
Ook is het wat vol en rommelig in de hoek van de booster en de hydrobooster is een stuk kleiner en smaller (wel langer), waardoor ik meer ruimte in die hoek ga krijgen.
en tevens hoop ik door meer ruimte te creeeren ook meer warmte te kunnen gaan afvoeren.
Maar het belangrijkse vind ik dalijk meer remvermogen...!!! 8)
-
- Posts: 3012
- Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am
Re: Hydrobooster
Ik snap jullie redenering niet. Wat heeft 't remvermogen met een bekrachtiging te maken?
Hoe hard je kan remmen, hangt van je remmen af, niet van de bekrachtiging... :arrow:
Hoe hard je kan remmen, hangt van je remmen af, niet van de bekrachtiging... :arrow:
Re: Hydrobooster
Kort door de bocht: Als je helemaal geen bekrachtiging hebt, dan kunnen je remmen nog zo goed zijn, maar je hebt gewoon de kracht niet om er goed gebruik van te maken.
Een hydroboost heeft nu een maal meer kracht om de voetwerking te ondersteunen, dan een vac.
Gelukkig heb ik hydroboost op mijn 7 tons camper, en geen vacuüm, want dan kwam ik nooit op tijd tot stilstand, en nu heb ik een remvertaging van 5,5m/sec2 [vorige week gemeten bij de APK] niet slecht voor zo'n bak, dacht ik.
Het omgekeerde van wat jij zegt is wel waar: je bekrachtiging kan nog zo goed zijn, als je geen remschijven meer hebt, stop je niet meer.
Cor
Een hydroboost heeft nu een maal meer kracht om de voetwerking te ondersteunen, dan een vac.
Gelukkig heb ik hydroboost op mijn 7 tons camper, en geen vacuüm, want dan kwam ik nooit op tijd tot stilstand, en nu heb ik een remvertaging van 5,5m/sec2 [vorige week gemeten bij de APK] niet slecht voor zo'n bak, dacht ik.
Het omgekeerde van wat jij zegt is wel waar: je bekrachtiging kan nog zo goed zijn, als je geen remschijven meer hebt, stop je niet meer.
Cor
-
- Posts: 3012
- Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am
Re: Hydrobooster
Maar nog steeds heeft je remVERMOGEN niets met de mate van bekrachtiging te maken.
Mijn kever heeft geen bekrachtiging, maar remt net zo goed, je moet alleen harder trappen.
Wil je meer remvermogen, neem je grotere schijven en zwaardere remklauwen (meer zuigers etc.)
Anders kun je net zo goed een HRC met een kleinere zuiger monteren, dan hoef je ook minder hard te trappen (maar wel verder)
[/mierenneukmodus uit]
Mijn kever heeft geen bekrachtiging, maar remt net zo goed, je moet alleen harder trappen.
Wil je meer remvermogen, neem je grotere schijven en zwaardere remklauwen (meer zuigers etc.)
Anders kun je net zo goed een HRC met een kleinere zuiger monteren, dan hoef je ook minder hard te trappen (maar wel verder)
[/mierenneukmodus uit]
Re: Hydrobooster
BULL, als mijn hydroboost niet werkt, dan is het onmogelijk om binnen redelijke afstand tot een stop te komen, want ik ben daar niet zwaar/sterk genoeg voor. Dus ik heb dan gewoon geen voldoende remvermogen.
Als een truck geen lucht in de remmen heeft, dan heeft hij ook geen remvermogen, want hij remt helemaal niet.
Voor mij einde deze discussie.
Als een truck geen lucht in de remmen heeft, dan heeft hij ook geen remvermogen, want hij remt helemaal niet.
Voor mij einde deze discussie.