Is hier mee te lassen?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: Is hier mee te lassen?

Post by johnny »

heb ( nog maar twee weken gelden ) zo'n ding naar de milieustraat gebracht, in prima staat, weinig gebruikt met volle rol en een stuk of vier van die wegwerpflesjes erbij.....stond hier al enkele jaren in de schuur, dacht er nog eens iemand een plezier mee te kunnen doen ofzo maar uiteindelijk gewoon weggedonderd, is gewoon zwaar kut apparaat...weggegooid geld, je kunt er iets mee aan elkaar krijgen maar als je even bezig bent valt-ie weer thermisch uit en kun je weer gaan wachten...enfin, 't is een grote miserie......echt niet doen...
Johnto
Posts: 4521
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:27 pm

Re: Is hier mee te lassen?

Post by Johnto »

Robertcaddy wrote:en een 10 ltr fles menggas bij kuipers in eemnes voor 150,- een beetje draad erbij en je kan prima lassen voor weinig. 8)
Daar heb ik mijn 20 literfles ook vandaan voor mijn Cranenbroek DeCaMig, last als een beste op 220V :thumbs:

Kuipers kicks ass :cheers:
CamaroZ28
Posts: 97
Joined: Sat Sep 11, 2010 6:08 pm

Re: Is hier mee te lassen?

Post by CamaroZ28 »

ik heb voor zwaarder massief werk een mooi electrode lasapparaat staan tot 400A. electrode last met meer vermogen en sterkere stroomdichtheid, je brand beter in en smelt dus het materiaal beter aan elkaar. ook een belangerijk voordeel: je kan er buiten mee lassen, en heb geen gas nodig.

maar tig last wel lekkerder
CamaroZ28
Posts: 97
Joined: Sat Sep 11, 2010 6:08 pm

Re: Is hier mee te lassen?

Post by CamaroZ28 »

CamaroZ28 wrote:maar tig last wel lekkerder
MIG bedoel ik
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: Is hier mee te lassen?

Post by Joost.... »

CamaroZ28 wrote:ik heb voor zwaarder massief werk een mooi electrode lasapparaat staan tot 400A. electrode last met meer vermogen en sterkere stroomdichtheid, je brand beter in en smelt dus het materiaal beter aan elkaar. ook een belangerijk voordeel: je kan er buiten mee lassen, en heb geen gas nodig.

maar tig last wel lekkerder

Compleet ongeschikt voor plaatwerk, waar de topicstarter naar zoekt
VistaCruiser68
Posts: 173
Joined: Fri Aug 11, 2006 11:39 pm

Re: Is hier mee te lassen?

Post by VistaCruiser68 »

Compleet ongeschikt voor plaatwerk, waar de topicstarter naar zoekt[/quote]


Ja inderdaad alleen plaatwerk vooralsnog. ;)
Maar ik denk dat ik er al uit ben mensen.
Een Mig 150 zal het worden met 10 ltr fles.
Welke dikte is trouwens het meest geschikt voor plaatwerk (van een amerikaan bv.) :?:
0,6 of 0,8 , want daar mag je nog uit kiezen als je er eentje aanschaft. :|
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Is hier mee te lassen?

Post by kn@pestaart »

0,8 last lekker en je kunt ook nog eens een constructielas maken zonder de rol en 't tipje te verwisselen ;)
VistaCruiser68
Posts: 173
Joined: Fri Aug 11, 2006 11:39 pm

Re: Is hier mee te lassen?

Post by VistaCruiser68 »

kn@pestaart wrote:0,8 last lekker en je kunt ook nog eens een constructielas maken zonder de rol en 't tipje te verwisselen ;)
OK, dank je! :)
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: Is hier mee te lassen?

Post by Joost.... »

Ik doe echt alles met 0.8
VistaCruiser68
Posts: 173
Joined: Fri Aug 11, 2006 11:39 pm

Re: Is hier mee te lassen?

Post by VistaCruiser68 »

Joost.... wrote:Ik doe echt alles met 0.8

Alles? :P :foei:
VistaCruiser68
Posts: 173
Joined: Fri Aug 11, 2006 11:39 pm

Re: Is hier mee te lassen?

Post by VistaCruiser68 »

Kwam deze nog tegen op marktplaats en is voor mij heel erg dichtbij :eek:

http://link.marktplaats.nl/451916715

Maar voor ik hem bel en /of langsga wil ik weten of iemand dit apparaat kent en of de eigenschappen goed zijn.
Deze heeft wat meerdere mogelijkheden en is eigenlijk goed compleet lijkt mij.
Merk staat er niet bij, maar is dat belangrijk? Voor evt. onderdelen wel waarschijnlijk.

Dus ik ga nu weer twijfelen, erg he?! :oops:
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: Is hier mee te lassen?

Post by johnny »

530 Euro, da's al de dubbele prijs van waar je in eerste instantie mee kwam...heb voor mijn Kemppi iets van 650 ofzo betaald ( incl. grote fles, grote rol, laskap en een handvol pitjes en nog wat van die kapjes ) volgens de verkoper was ieder onderdeeltje, zelfs voor machines van 50 jaar oud probleemloos door hun te leveren, reparaties deden ze daar ook dus als ik er iets aan heb kan ik hem zo binnenbrengen....
EDWIN
Posts: 1843
Joined: Fri May 07, 2004 11:39 pm

Re: Is hier mee te lassen?

Post by EDWIN »

Ik heb deze, ben er zelf tevreden over. Weet alleen niet meer wat ik er voor betaald heb, maar miin keus viel hierop gezien de prijs kan ik mij nog herinneren. Mogelijkheid bestaat om er mee proef te lassen.
http://www.qualityjob.nl/CO2Lasapparaten.html
arthur
Posts: 1627
Joined: Sun Jun 03, 2007 8:58 am

Re: Is hier mee te lassen?

Post by arthur »

johnny wrote:530 Euro, da's al de dubbele prijs van waar je in eerste instantie mee kwam...heb voor mijn Kemppi iets van 650 ofzo betaald ( incl. grote fles, grote rol, laskap en een handvol pitjes en nog wat van die kapjes ) volgens de verkoper was ieder onderdeeltje, zelfs voor machines van 50 jaar oud probleemloos door hun te leveren, reparaties deden ze daar ook dus als ik er iets aan heb kan ik hem zo binnenbrengen....

Ik ook, 650 euro geloof ik, slangenpakket erbij, en met Kempphi kan je makkelijk aan onderdelen/reparatie komen.
Post Reply