remprobleempje

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

remprobleempje

Post by Chief big ol'Cadillac »

Afgelopen weekend was in de planning dat we met onze GMC naar een evenement zouden gaan maar vrijdag net voor het vertrek kwamen we erachter dat het rempedaal beneden bleef zitten, dus geen remdruk. Er zat nog wel remvloeistof in en even geprobeerd om het beest te ontluchten, in de hoop dat het toch weer ging werken. Dat is dus niet gelukt, er kwam geen remdruk. Allle 6 de remmen probleemloos kunnen ontluchten en ook de Hydravac (rembekrachtiger).. Alles leek in orde behalve dat er geen remdruk kwam. Dus de truck maar laten staan. Vandaag weer eens gaan kijken en zowaar, er was remdruk. Het pedaal ging toch nog wel lager dan gewoonlijk maar alles werkte, net of hij zichzelf ontlucht had... (vulpotje zit onder de stoel, hoofdremcylinder onder de vloer, dus extra hoge plaats voor het reservoir, wat de reden kan zijn dat het zelf ontlucht is.) (?) Omdat het pedaal toch nog vrij diep ging een nieuwe poging gedaan om 'm te ontluchten, voorwielen eerst omdat ik dacht dat daar het probleem lag maar geen verschil. Toen de achterwielen rechts, geen verschil, daarna achterwielen links, de achterste en alle druk is weer weg en krijg ook niks meer bijgepomt. Waar kan dat aan liggen? Er kwam trouwens overal weinig tot geen lucht uit...
Mobart
Posts: 662
Joined: Sun Nov 05, 2006 9:54 am

Re: remprobleempje

Post by Mobart »

HRC??
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: remprobleempje

Post by Chief big ol'Cadillac »

Dacht ik ook maar toen hij "vanzelf" druk kreeg het afgelopen weekend lijkt de HRC toch okee. Vooral als je zowat op het pedaal blijft staan zakte het niet naar beneden... totdat de achterrem LA ontlucht werd...
Mobart
Posts: 662
Joined: Sun Nov 05, 2006 9:54 am

Re: remprobleempje

Post by Mobart »

De HRC er een keer erafhalen en "bench-bleeden"
dwz de hrc zelf een keer goed ontluchten.

- HRC demonteren
- in een bankschroef (bench) zetten
- rem-leiding aansluitingen afdoppen
- olie in het/de reservoir(s)
- en de plunjer om de 15 sec indrukken, tot er geen belletjes meer in het reservoir komen en je de plunjer bijna niet meer kan induwen.
- HRC monteren (afgedopt)
- je vriendje of vriendinnetje het rempedaal licht in laten trappen (paar cm en vasthouden/niet naar beneden)
- 1 voor 1 de leidingen weer terug
- alle leidingen volgens de JUISTE volgorde ontluchten (die is neem ik aan bekend)

Is het probleem nu niet opgelost, en er zijn geen zichtbare lekkages....HRC

Succes
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: remprobleempje

Post by Chief big ol'Cadillac »

Mobart wrote:

- HRC demonteren

...........
...........
...........


- 1 voor 1 de leidingen weer terug


- alle leidingen volgens de JUISTE volgorde ontluchten (die is neem ik aan bekend)

.............
-HRC demonteren..... dus vloerplaten uit de truck, diverse stangen van aftakassen en dergelijke lompe dingen aan de kant dus de ochtend is al voorbij voor de HRC eruit ligt... :lol:

-Enkel systeem, dus maar 1 leiding.... :)

- Ja, volgorde is bekend, dacht ik toch... beginnen bij het wiel het verste van de HRC af, toch? :eek:

Rechtsachter, rechtsmidden, linksachter, linksmidden, rechtsvoor, linksvoor en dan met lopende motor de bekrachtiger (2 nippels, 1 voor achter, de ander voor voor voor, voorkant dus.... :P (zal voor de zekerheid het originele boek eens napluizen; tis zo lang geleden dat ik zo'n truck opgeknapt heb)

Zondag, als het niet regent plus als er nergens in de omgeving wat leukers te doen is...
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: remprobleempje

Post by Chief big ol'Cadillac »

Update.

Omdat de eigenaar nog andere dingen te doen heeft zoals overwerken en vriendin onderhouden staat de wagen rustig te wachten tot hij tijd kan maken. Omdat ie in de weg stond heb ik 'm gister even verplaatst. Hij heeft de afgelopen week zichzelf weer ontlucht want hij heeft gewoon druk, zij het een beetje sponzig. Maar toen ik 'm startte om weg te rijden merkte ik dat het pedaal enorm veel druk kreeg, zelfs zo veel dat ik het niet meer ingetrapt krijg. Rondje gereden en remdruk erg hoog maar remmen, ho maar. Pedaal moeilijk in te trappen, erg veel tegendruk maar remmen doet ie niet echt.... toch de hydrovac denk ik... (evt icm de HRC). Weet iemand nog waar onderdelen te verkrijgen zijn van de Hydrovac? Volgens de KTR (Keep them Rolling) is er niet via de normale manier meer aan te komen... :?
Art56
Posts: 768
Joined: Wed May 05, 2004 11:15 pm

Re: remprobleempje

Post by Art56 »



Heb je natuurlijk al gezien, maar wel leuk...


En $ 35.00 voor een originele complete unit (als je de oude opstuurt) lijkt me niet gemaakt van Unobtainium...
http://vehiclesofvictory.com/buying-sel ... -to-parts/
39 LaSalle
Posts: 2286
Joined: Sat Mar 06, 2004 7:07 pm

Re: remprobleempje

Post by 39 LaSalle »

Heb nog een Hydrovac in onderdelen liggen. :)
Stuur maar een pm

Wander
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: remprobleempje

Post by Chief big ol'Cadillac »

Doe ik. Maar eerst kijken wanneer -Sniper-, de eigenaar van de wagen tijd heeft en dan wil ik 'm eerst zelf openhalen (de Hydrovac, niet -Sniper-) om te kijken hoe of wat.
39 LaSalle
Posts: 2286
Joined: Sat Mar 06, 2004 7:07 pm

Re: remprobleempje

Post by 39 LaSalle »

Komt van een 59 chevrolet truck,is in onderdelen.
Heb er een compleet ander rem systeem op gebouwd.
Maak foto waar neer tijd.


W.
Post Reply