Powerglide

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
jelron
Posts: 216
Joined: Sat Mar 22, 2008 5:02 pm

Powerglide

Post by jelron » Sun May 15, 2011 10:57 pm

Iemand bekend met een powerglide achter een 350 cui.

De oude motor, is vervangen voor een 350 , maar het schakelmechanisme van de powerglide had ook een verbinding naar de carb op het manifold , met diverse stangetjes .
Maar er zit nu een 600cfm edelbrock op het nieuwe manifold . In de oude situatie zat er ook een kickdown switch nabij de carb.

Iemand hier ervaring mee?

Groet, Ronnie

User avatar
Pavement Pounder
Posts: 7888
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Powerglide

Post by Pavement Pounder » Sun May 15, 2011 11:03 pm

De oude situatie was dus een TH400 ?
diew erkt met een kickdown swith, maar de Powerglide werkt net als de TH350 e sommige andere met een kickdown stang, die monteer je onderop de carb hevel, zodra je gas geeft trekt die hevel de stang uit.

jelron
Posts: 216
Joined: Sat Mar 22, 2008 5:02 pm

Re: Powerglide

Post by jelron » Sun May 15, 2011 11:11 pm

De oude situatie was het allereerst v8 blok van GM de 265 cui v8 met daarachter de iron cast powerglide .

Nu een 69er chevelle 350 cui , met daarachter de iron cast powerglide .

Groet, Ronnie

jelron
Posts: 216
Joined: Sat Mar 22, 2008 5:02 pm

Re: Powerglide

Post by jelron » Wed May 18, 2011 9:50 pm

Niemand hier op het forum , die een powerglide achter een 350 heeft hangen ?

Of hiermee bekend is .

Groet, Ronnie

User avatar
Pavement Pounder
Posts: 7888
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Powerglide

Post by Pavement Pounder » Wed May 18, 2011 11:00 pm

Kickdown switch is voor zover ik weet alleen bij een TH400 gebruikt.
De powerglide ijzer en aluminium met stangen.

jelron
Posts: 216
Joined: Sat Mar 22, 2008 5:02 pm

Re: Powerglide

Post by jelron » Wed May 18, 2011 11:24 pm

Zoals ik e.e.a in verschillende documentatie kan zien zat er op de rochester , inderdaad een stangen stelsel naar de carb , en nabij een kick down switch .

De stangen zullen wel ergens zijn , maar weet dus niet of dit nu op de Edelbrock past .
Mischien dat er aftermarket spul is voor de ombouw . Als er iemand verder wat weet , hoor ik dit graag .

Wagen ooit gekocht , maar alle onderdelen los erbij . Dus een getop , om alles te achterhalen hoe alles was . Verdere aanpassingen e.d maken het er in ieder geval niet gemakkelijker .

Komt binnenkort een compleet wilwood remset via Texasboy naar hier , maar weet ondertussen dat , de rembooster enige aanpassingen nodig heeft v.w.b de bevestiging nabij het schutbord . Zat voorheen een Tradle Vac rembooster , en is een andera bevestiging dan nu .

Groet, Ronnie

User avatar
chevy 327
Posts: 119
Joined: Wed Mar 16, 2005 9:28 pm

Re: Powerglide

Post by chevy 327 » Wed May 18, 2011 11:56 pm

met een edelbrock carb is het geen probleem om het aan te sluiten
ik weet niet of je de stangen nog hebt die aan je schut bord vast zitten
maar met een paar draad einden m8 en een paar kogel gewrichten m8 of m6 moet je een heel eind komen

Image

User avatar
impala62
Posts: 532
Joined: Fri Mar 11, 2005 5:36 pm

Re: Powerglide

Post by impala62 » Thu May 19, 2011 7:21 am

Weet zo even niet oom welke auto het gaat maar zou die kickdownswitch niet de startschakelaar kunnen zijn?(zojuist gelezen 55 chevy)
Zat op veel jaren 50 auto`s.(ook chevy)
Starten bij plankgas.
Voor een powerglide zitten er alleen stangen naar de bak via een hevel op het schutbord.
Deze worden niet alleen gebruikt voor de kickdown maar regelen ook de druk in de bak.
Als je gaat rijden zonder dit aan te sluiten KAN dit resulteren in een defecte bak.

Ronald

Ps .overigens was de reden dat er een aluminium powerglide uit kwam (1962) dat het vermogen van de 327 (die toen ook uit kwam) te veel zou zijn voor de gietijzeren bak.
In 62 werd hierom de 327 voorzien van een alu bak terwijl de 283 van dat jaar nog een gietijzeren kreeg.

Post Reply