Achteras vervangen door schijfremversie
Achteras vervangen door schijfremversie
Simpele vraag; als ik een andere achteras plaats met schijfremmen erop, is het ook nodig de remdrukverdeler te vervangen ?
-
- Posts: 1326
- Joined: Mon Feb 02, 2004 11:20 pm
Re: Achteras vervangen door schijfremversie
ja, dan heb je een disc / disc ipv disc / drum versie nodig (of een ander aftermarket ding waarmee je zelf de druk kan regelen)
Re: Achteras vervangen door schijfremversie
ik ben met hetzelfde idee bezig.
Wat ik weet is dat bij een remverdeler met trommels achter, er meer druk naar achteren gaat.
Je zal dus nu met remmen gaan krijgen dat ze achter wat sterker gaan remmen.
Het lijkt in mijn ogen niet zo'n probleem om je huidige remverdeler te houden.
Ik laat hem ook zitten, ik zie wel of het goed werkt.
Wat ik weet is dat bij een remverdeler met trommels achter, er meer druk naar achteren gaat.
Je zal dus nu met remmen gaan krijgen dat ze achter wat sterker gaan remmen.
Het lijkt in mijn ogen niet zo'n probleem om je huidige remverdeler te houden.
Ik laat hem ook zitten, ik zie wel of het goed werkt.
Re: Achteras vervangen door schijfremversie
Het geeft wel problemen, bij disc drum is de verdeling 50/50 bij disc disc 70/30 bij een nat wegdak gaat de auto bij hard remmen bijna direct dwars ndus ik zou zeker een andere remdrukverdeler plaatsen om ongelukken te voorkomen
Re: Achteras vervangen door schijfremversie
je kunt er ook een regelbare tussenzetten dan kun je hem zelf zetten zoals je wilt
Re: Achteras vervangen door schijfremversie
je kunt er ook een regelbare tussenzetten dan kun je hem zelf zetten zoals je wilt
Re: Achteras vervangen door schijfremversie
mark89769 wrote:Het geeft wel problemen, bij disc drum is de verdeling 50/50 bij disc disc 70/30 bij een nat wegdak gaat de auto bij hard remmen bijna direct dwars ndus ik zou zeker een andere remdrukverdeler plaatsen om ongelukken te voorkomen
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: Achteras vervangen door schijfremversie
Als disc/drum op 50/50 verdeeld zou zijn, waarom zit er dan juist wel een proportioning valve in het remsysteem, en niet gewoonn een simpel verdeelblokje, zoals bij een drum/drum-systeem?
Daarnaast denk ik dat sommigen hier een hoofdremcylinder met een proportioning valve verwarren.
Daarnaast denk ik dat sommigen hier een hoofdremcylinder met een proportioning valve verwarren.
Re: Achteras vervangen door schijfremversie
OK meer in detail. De HRC levert in principe 50/50 remkracht, dit moet verdeeld worden per as.
Af fabriek gebeurd dat met een combination valve, die oa de remdruk naar achter toe afregelt en ook je waarschuwingsschakelaar voor drukverlies in je remsysteem.
De druk naar achter toe is afgeregeld op trommels, bij schijven kan de rembalans anders uitpakken bij de druk die je voor trommels nodig zou hebben.
Bij schijven wordt er sowieso meer vloeistof verplaatst, waardoor de disc/drum hrc niet volstaat.
Af fabriek gebeurd dat met een combination valve, die oa de remdruk naar achter toe afregelt en ook je waarschuwingsschakelaar voor drukverlies in je remsysteem.
De druk naar achter toe is afgeregeld op trommels, bij schijven kan de rembalans anders uitpakken bij de druk die je voor trommels nodig zou hebben.
Bij schijven wordt er sowieso meer vloeistof verplaatst, waardoor de disc/drum hrc niet volstaat.
Re: Achteras vervangen door schijfremversie
goed om te weten, dan weet ik wat ik moet verzamelen
-
- Posts: 2982
- Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm
Re: Achteras vervangen door schijfremversie
Bij de trommels heb je zo wie zo minder verplaatsbare oppervlak (de plunjers) in de remcilinders.
Bij schijfremmen is die oppervlak groter waardoor er meer kracht vrij komt bij de zelfde systeemdruk.
Dus als je schijven achter gaat monteren, moet je inderdaad de druk afregelen.
Schijven achter zijn niet handig als je dagelijks rijd als rustige cruiser in weer en wind zomer en winter aangezien je de schijven achter dan amper belast waardoor er roestvorming onstaat op de schijf in de vorm van put roest.
Ook gaan de klauwen vaak vast zitten vanwege de opgegooide shit van de voorwielen en omdat de blokken amper slijten waardoor de klauwen amper verplaatsen.
Trommels zijn dan simpelweg het beste.
Ben je een stevige rijder, dan is het de moeite
Bij schijfremmen is die oppervlak groter waardoor er meer kracht vrij komt bij de zelfde systeemdruk.
Dus als je schijven achter gaat monteren, moet je inderdaad de druk afregelen.
Schijven achter zijn niet handig als je dagelijks rijd als rustige cruiser in weer en wind zomer en winter aangezien je de schijven achter dan amper belast waardoor er roestvorming onstaat op de schijf in de vorm van put roest.
Ook gaan de klauwen vaak vast zitten vanwege de opgegooide shit van de voorwielen en omdat de blokken amper slijten waardoor de klauwen amper verplaatsen.
Trommels zijn dan simpelweg het beste.
Ben je een stevige rijder, dan is het de moeite
Re: Achteras vervangen door schijfremversie
Ik heb er niet voor niets een 454 in zitten. Die remmen gaan wel gebruikt worden.
Re: Achteras vervangen door schijfremversie
Funk wrote:Ik heb er niet voor niets een 454 in zitten. Die remmen gaan wel gebruikt worden.
Mooiste zin die ik deze maand gelezen heb !! Zo mag ik het horen, haha.
Re: Achteras vervangen door schijfremversie
Zijn 2 zinnen
-
- Posts: 2982
- Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm
Re: Achteras vervangen door schijfremversie
Funk wrote:Ik heb er niet voor niets een 454 in zitten. Die remmen gaan wel gebruikt worden.
Haha kijk's aan, dat hoor ik nou graag!
Eentje die zijn rechter voet zwaar laat wegen
Heel goed, heel goed