Rembekrachtiger lek?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Stargazer
Posts: 2037
Joined: Thu Feb 05, 2004 7:05 pm

Rembekrachtiger lek?

Post by Stargazer »

Guys,

als m'n (Chevy 70) motor draait hoor je constant een sissend geluid ergens bij/achter de rembekrachtiger. Kan niet precies zien of voelen waar het zit. Als ik de vacuum slang eraf haal is het geluid weg, alleen de slang hoor je nog (zuigen).
De remmen werken overigens prima, geen probleem daar. Kan normaal met de auto rijden/remmen.

Houdt dit in dat de rembekrachtiger lek is en toch vervangen moet worden, of is er iets anders aan de hand?
Frans455
Posts: 11812
Joined: Thu Apr 08, 2004 9:56 pm

Re: Rembekrachtiger lek?

Post by Frans455 »

Dat klepje in de vacuumtrommel (waar de slang op aangesloten zit) kan ook nog kapot zijn.

Niet rijden met de open vacuumslang, maar dat spreekt voor zich.
bluesfreak1975
Posts: 524
Joined: Fri Apr 16, 2010 10:18 am

Re: Rembekrachtiger lek?

Post by bluesfreak1975 »

Stargazer wrote:Guys,

als m'n (Chevy 70) motor draait hoor je constant een sissend geluid ergens bij/achter de rembekrachtiger. Kan niet precies zien of voelen waar het zit. Als ik de vacuum slang eraf haal is het geluid weg, alleen de slang hoor je nog (zuigen).
De remmen werken overigens prima, geen probleem daar. Kan normaal met de auto rijden/remmen.

Houdt dit in dat de rembekrachtiger lek is en toch vervangen moet worden, of is er iets anders aan de hand?
Had hetzelfde probleem. Bij mij zat het "lek" aan de onderkant van de hoofdremcylinder. Na het vervangen van deze cylinder was het probleem verdwenen. Wel de booster bekeken, het rubber waar de hrc op aansluit was verder in orde.

Mvg,
Mike
Stargazer
Posts: 2037
Joined: Thu Feb 05, 2004 7:05 pm

Re: Rembekrachtiger lek?

Post by Stargazer »

Frans,
het klepje even checken dus. Kan ik die er gewoon uittrekken, of sloop ik dan nog meer?
Niet rijden met open vacuumslang nee!

Mike,
Ik ga de hoofdremcilinder nog 's bekijken en "beluisteren". Denk niet dat het geluid daar vandaan komt, maar check het wel even. De hoofdremcilinder is paar jaar terug vervangen door nieuwe, maar dat zegt natuurlijk niets.

Thanks!

ps. kreeg ook een tip om de rembekrachtiger (dichtheid) te testen; bij stilstaande motor een paar keer de rem intrappen en vast houden als hij "hard" aanvoelt. Dan motor starten en dan zou de rempedaal verder moeten zakken (bekrachtigd).
Frans455
Posts: 11812
Joined: Thu Apr 08, 2004 9:56 pm

Re: Rembekrachtiger lek?

Post by Frans455 »

Image

Dit klepje zit in een rubbertje gedrukt dat in de vacuumtrommel zit gedrukt ... Dat kan je er dus gewoon uittrekken inderdaad, als het goed is hoor je dan de overgebleven vacuum ontsnappen.
Stargazer
Posts: 2037
Joined: Thu Feb 05, 2004 7:05 pm

Re: Rembekrachtiger lek?

Post by Stargazer »

Die ja, gewoon eruit trekken dus. Morgen mee aan de slag.
Dank.
OldShit
Posts: 49
Joined: Sat Jul 10, 2010 7:57 pm

Re: Rembekrachtiger lek?

Post by OldShit »

Heb ook sissen, vooral als ik niet rem!
Het komt boven het rempedaal weg, daar zit een wit dingetje met stekkers, daar lijkt t weg te komen...
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Rembekrachtiger lek?

Post by Jeroen_Sp »

Is dat niet een potje om de parking brake los te halen als je de automaat in D zet?
Stargazer
Posts: 2037
Joined: Thu Feb 05, 2004 7:05 pm

Re: Rembekrachtiger lek?

Post by Stargazer »

Nog even gekeken. Klepje lijkt in orde. Heb er in geblazen en hij laat goed lucht door richting carberateur. Niet andersom. Het probleem lijkt echt ergens in de bekrachtiger te zitten.
Denk aan vervanging. Nog suggesties voor welke nwe rembekrachtiger? Gewoon aftermarket, of wat beter (Billet) spul?

Als je de bekrachtiger wilt vervangen, moet dan de hoofdremcilinder los gemaakt worden van de remleidingen? Zo te zien wel, weinig bewegingsruimte in de leidingen.
Post Reply