Te rijk? Te arm? Ontsteking?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Linfiel
Posts: 81
Joined: Sat Sep 02, 2006 8:59 pm

Re: Te rijk? Te arm? Ontsteking?

Post by Linfiel »

Ik denk ook dat dit aan het CO-2 afstelling legt,Hier heb ik ook altijd last van als mijn Linc. een A.P.K. heeft ondergaan dan draaien ze altijd even de schroef naar beneden om de waarde te halen en dan valt het blok ook bijna stil en voor de rest geen last,even terug stellen en nergens meer last van.
leblanc
Posts: 136
Joined: Fri Dec 09, 2005 12:44 pm

Re: Te rijk? Te arm? Ontsteking?

Post by leblanc »


Te arm mengsel lijkt me ook als de choke erop moet. De vacuumlek weet ik niet te vinden, aangezien met de tip om met brakecleaner oid te sprayen. Daar kwam geen lek mee naar voren.
Voor wat de bougies betreft, wat zou ik moeten zien eraan (grijzig of juist wittig???)

De CO is naar gelijkenis van de Edelbrock site-video goed afgesteld.

Ik heb geen andere naalden oid geprobeerd omdat ik de carb gloednieuw heb. Kijkend naar mijn blokje en rijstijl is mij deze geadviseerd, waarbij hij standaard ruimschoots voldoet aan alles. Dus ik zoek het eerlijk gezegd niet zo zeer in de carb....

Dank voor het meedenken, want we gaan eruit komen hahahahah




Wimmel wrote:Lijkt met vrij logisch als hij met choke er half op wel goed doet!

Te arm mengsel met weg rijden!

Heb je nergens een vacuum lek zitten?

Heb je de bougies al uitgelezen?

Is het stationair CO goed afgesteld? (genoeg video's op youtube over te vinden om het zonder vacuum meter te doen)
Heb je al andere naalden of sproeiers geprobeerd?
Hoe is je afstelling van de acceleratie sproeiers? (zitten meerdere standen op een edelbrock)
Zit er een juiste power valve in je carburateur?
leblanc
Posts: 136
Joined: Fri Dec 09, 2005 12:44 pm

Re: Te rijk? Te arm? Ontsteking?

Post by leblanc »

Ik heb de CO instellingen gedaan met het filmpje van Edelbrock site.com. Ik kan er niets anders van maken dat de CO niet kan zijn????
Linfiel wrote:Ik denk ook dat dit aan het CO-2 afstelling legt,Hier heb ik ook altijd last van als mijn Linc. een A.P.K. heeft ondergaan dan draaien ze altijd even de schroef naar beneden om de waarde te halen en dan valt het blok ook bijna stil en voor de rest geen last,even terug stellen en nergens meer last van.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Te rijk? Te arm? Ontsteking?

Post by sjak_brak »

Als alles goed is, dan heb je geen probleem.

Ik dnek nog steeds dat je ergens valse lucht / vac.lek hebt, maar deze nog niet hebt gevonden.

Je bent ook nogal zeker over je CO-afstelling. Welke CO-waarde heb je stationair, zonder choke erop?
Arnoldsat
Posts: 21
Joined: Fri Aug 28, 2009 6:14 pm

Re: Te rijk? Te arm? Ontsteking?

Post by Arnoldsat »

In dit soort gevallen zou ik de auto aan een viergasmeter hangen.

Image

CO hoog: hij staat te rijk.
O2 hoog: hij staat te arm afgesteld of trekt valse lucht
HC hoog: er is onverbrandde benzine in de uitlaat, onsteking nalopen en/of compressietest doen
CO2 zo hoog mogelijk (naar GroenLinks moet je niet luisteren)

Bij een vriendelijke garage mag je hem voor een paar porties bitterballen meestal wel even gebruiken :thumbs:

Met een ontstekingslamp kun je zo zien of je vacuum vervroeging en je centrifugaalvervroeging wel of niet werken.

En zoals Sjak al schreef: Hoe zien je bougies er uit?

Image
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Te rijk? Te arm? Ontsteking?

Post by sjak_brak »

Viergas-meter is nog niet eens nodig, de benodigde info geeft een simpele CO-meter ook al: CO hoog = rijk of slechte verbranding, CO laag = te arm of valse lucht. Erg hoge CO betekent ook onverbrande peut.
leblanc
Posts: 136
Joined: Fri Dec 09, 2005 12:44 pm

Re: Te rijk? Te arm? Ontsteking?

Post by leblanc »

UPDATE:

ik heb alle bougies eruit gehad en bekeken.
De bougies hebben allemaal een lichtgrijze kleur. Geen bruintint. Ook geen eroderende of andere vervormingen. Zien er nog als nieuw uit met lichtgrijze kleur dan...

Ook heb ik alle bouten van de carb nagelopen. Geen verrassende ontdekkingen...

Wat zegt dit en wat is de volgende stap???? :o

Dank voor alle hulp hoor zover al, topforum!
Stimpy
Posts: 2034
Joined: Sun Jan 30, 2005 5:10 pm

Re: Te rijk? Te arm? Ontsteking?

Post by Stimpy »

Ik heb er niet zo veel verstand van maar misschien heb je wel te weinig benzine uit de acceleratie pomp.
Als je gas geeft dan spuit hij extra benzine in de carb. misschien krijgt hij dan te weinig(al zou het goed moeten zijn met een nieuwe carb)
leblanc
Posts: 136
Joined: Fri Dec 09, 2005 12:44 pm

Re: Te rijk? Te arm? Ontsteking?

Post by leblanc »

De benzinepomp is ook nieuw. Dat is een mechanische pomp die door een eccentrische schijf wordt bediend (in mijn eigen woorden ff snel verteld :lol: )

De acceleratiepomp lijkt me niet het probleem trouwens omdat met de vorige carb het probleem ook bestond....
Post Reply